Spel vi minns: SL The Game

Robot
Spel vi minns: SL The Game

Vi kan inte bestämma oss för om det sorteras i humor- eller skräckgenren.


Medlem
Spel vi minns: SL The Game

Kalaspuffsexpressen nästa? Tyckte det var grymt!

Medlem

"Calf Gustaf Flärpenström". Genialiskt.

Medlem

Haha det var inte igår. Vilka minnen!

Medlem

Har för mig att Posten också gjorde ett spel.

Medlem
Skrivet av mill:

Kalaspuffsexpressen nästa? Tyckte det var grymt!

Folk tittar konstigt på en när man säjer att Kalaspuffsexpressen var skitkul? Ett av de roligaste spelen på min Amiga 500 *minns tillbaka*

Medlem
Skrivet av Maggot:
Skrivet av mill:

Kalaspuffsexpressen nästa? Tyckte det var grymt!

Folk tittar konstigt på en när man säjer att Kalaspuffsexpressen var skitkul? Ett av de roligaste spelen på min Amiga 500 *minns tillbaka*

Roligaste spelet på Amigan vetikatten hehe, men det var roligt. Mkt bättre än Colgate-spelet iaf

Medlem

Jag vet inte varför men det fick mig att tänka på MER Innebandy https://www.youtube.com/watch?v=73jOBvhmxGo . Man fick det om man köpte fem MER lr nåt sånt. För god att kolsyras.

Medlem
Skrivet av mill:

Kalaspuffsexpressen nästa? Tyckte det var grymt!

Och här trodde jag att jag var den enda som mindes kalaspuffsexpressen! Så fel jag hade

Medlem

Ja, SL... Tragiskt men sant, det är deras fel att jag till slut fick tummen ur och skaffade körkort.

Spelet däremot har jag gladeligen missat helt ^^

Medlem

Jag har kvar spelet, i original.
Spelade det endast i några minuter.


signatur

autograph

Medlem

Det här fick mig att tänka på PickUp Express som Statoil sålde.

Medlem

PickUp Express har jag också kvar i original.
Spelade det endast i någon timme.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av deezel:

Ja, SL... Tragiskt men sant, det är deras fel att jag till slut fick tummen ur och skaffade körkort.

Spelet däremot har jag gladeligen missat helt ^^

Spelet kom ändå på 90-talet då SL faktiskt var rätt hyfsade.

Stora problemet idag är att de ligger cirka 10 år efter med trafikplaneringen i Stockholm. Nu förlitar de sig helt på att Citybanan ska lösa alla problem, men den är alldeles för sen och kommer bara låta problemen med ett totalt underdimensionerat nät att bara närma sig nivån det borde ligga på.

Dessutom har de en kraftigt ålderstigen vagnspark. De ahr tvingats plocka fram många gamla enheter som egentligen borde skrotats för länge sen bara för att klara av trafiktrycket.

Vad gör de när trycket bara ökar i T-centralen? Jo de bygger en massa affärer mitt i den mest övertrafikerade gåvägen mellan pendeltåg och tunnelbana. Vi skiter i pendlare, bara mammon får sitt dagliga offer och chefen kan åka på dyra representationsresor utomlands utan egentligt syfte.

För att slippa en stor del av ansvaret har de också sålt ut drift vilket gör att de enklare kan skylla ifrån sig när det är problem. Det är den bästa lösningen, aldrig ta något ansvar själva utan bara skylla på andra delar i driftskedjan.

Till råga på allt bedriver de en sanslös klappjakt på tjuvåkare som går ut över vanliga pendlare. Man ska stå i kö till automaterna för att ens få dra sitt kort och sen blir man stoppad av någon idiot med skanner precis efter man redan visat att man är hederlig och reko medborgare.

Istället för att ta efter öppna principer som finns på flera ställen i Europa där man bara kan gå in och åka helt utan spärrar - och istället utföra stickprover med hjälp av kontrollanter som faktiskt inte vill mörda en utan är trevliga.

Att jaga plankare är ungefär lika dumt som att jaga piratkopierare. Nej, SL borde istället se till att produkten är attraktiv och finns tillgänglig och enkelt på ett sätt som gör köpare sugna på att köpa den. Erbjud DRM-fri resa typ! Men nej, här är det gammalt förlegat förbudstänk som gäller.

Sammanfattning: SL suger getpung.

Medlem

Vilka flashbacks, tror fasen att jag hade det där spelet, min farsa fick det gratis för att han jobbade med att utveckla något datorsystem till SL eller något sådant om jag minns rätt.

emj
Medlem

Jag betalde hela 25 kr för spelet.

Medlem

Havets Vargar härnäst kanske?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Buio:

Spelet kom ändå på 90-talet då SL faktiskt var rätt hyfsade.

Stora problemet idag är att de ligger cirka 10 år efter med trafikplaneringen i Stockholm. Nu förlitar de sig helt på att Citybanan ska lösa alla problem, men den är alldeles för sen och kommer bara låta problemen med ett totalt underdimensionerat nät att bara närma sig nivån det borde ligga på.

Dessutom har de en kraftigt ålderstigen vagnspark. De ahr tvingats plocka fram många gamla enheter som egentligen borde skrotats för länge sen bara för att klara av trafiktrycket.

Vad gör de när trycket bara ökar i T-centralen? Jo de bygger en massa affärer mitt i den mest övertrafikerade gåvägen mellan pendeltåg och tunnelbana. Vi skiter i pendlare, bara mammon får sitt dagliga offer och chefen kan åka på dyra representationsresor utomlands utan egentligt syfte.

För att slippa en stor del av ansvaret har de också sålt ut drift vilket gör att de enklare kan skylla ifrån sig när det är problem. Det är den bästa lösningen, aldrig ta något ansvar själva utan bara skylla på andra delar i driftskedjan.

Till råga på allt bedriver de en sanslös klappjakt på tjuvåkare som går ut över vanliga pendlare. Man ska stå i kö till automaterna för att ens få dra sitt kort och sen blir man stoppad av någon idiot med skanner precis efter man redan visat att man är hederlig och reko medborgare.

Istället för att ta efter öppna principer som finns på flera ställen i Europa där man bara kan gå in och åka helt utan spärrar - och istället utföra stickprover med hjälp av kontrollanter som faktiskt inte vill mörda en utan är trevliga.

Att jaga plankare är ungefär lika dumt som att jaga piratkopierare. Nej, SL borde istället se till att produkten är attraktiv och finns tillgänglig och enkelt på ett sätt som gör köpare sugna på att köpa den. Erbjud DRM-fri resa typ! Men nej, här är det gammalt förlegat förbudstänk som gäller.

Sammanfattning: SL suger getpung.

...och ändå betalar du en pyttesumma för hela stockholms månadskort än vad jag får betala för att åka inom kalmar län. Vill jag ha ett kort i din prisklass som gäller för hela stockholm får jag välja ett kort som enbart tar mig mellan två platser.

SL funkar illa men Stockholmarna grinar halsen ur led trots att de har mest och trots förseningar kan åka enklast.

Där "oh noes, inställt tåg, jag kommer tjugo minuter för sent" för dig är en katastrof så är "oh noes, inställd buss, jag kommer två timmar för sent" vardag för oss.

tl;dr: Gnälliga Stockholmare.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Räknas Polisspelen till denna genre?


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

Glöm för gud´s skull inte bort MER Klättring på en diskett och det fortfarande oerhört charmiga och roliga Arla spelet Myulk!


signatur

Nämen!

Medlem

Hyr just nu en kontorslokal där bredbandet är fixat av en kille som jobbade med sådana här spel när det begav sig. Dem finns fortfarande på nätet om ni vill nostalgitrippa lite : )

http://www.e-game.com/Game

1
Skriv svar