Xbox-chefen vill se 360-spel till pc

Robot
Xbox-chefen vill se 360-spel till pc

Om Phil Spencer hade obegränsade resurser skulle du nog få köra Red Dead Redemption på pc.

#microsoft, #red-dead-redemption, #forza-motorsport-3, #halo-3


Medlem
Xbox-chefen vill se 360-spel till pc

Vore riktigt trevligt om dom lade till stöd för Orginal-Xboxen, den borde ju vara busenkel att emulera på Xbox One (med tanke på att dom redan lyckats med Xbox 360, som i sin tur emulerade Xbox).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Skate spelen på PC, mumma

Medlem

Ge oss The Last of Us så blir många glada

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ge oss The Last of Us så blir många glada

Jäkla synd att spelet inte fanns på xbox bara

Medlem

Forza. Enda spelet på konsol jag gladeligen skulle ge mycket pengar för att ha på pc.

Medlem

Borde väl vara "relativt" enkelt för dem att göra, de har ju original arkitekturen till platformarna. Att skapa en emulator på dagens hårdvara, med dom sakerna borde vara mycket lättare än att låta dagens emulerings community back-enginera skiten.

Om MS släppt en Emulator till Windows 10 för Xbox+360 Hade dom helt plötsligt vunnit förbaskat mycket Gamer förtroende igen.


signatur

Nämen!

Geeks Gaming

Enda spel som jag bryr mig ska komma till PC är Bad Company 1 och alla Halo.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Enda spel som jag bryr mig ska komma till PC är Bad Company 1 och alla Halo.

Äntligen en till. Känns som jag var enda i hela världen som spelat Bad Company 1. Saknar fan det spelet. Enligt mig det bästa Battlefield spelet. Saknar tiden då Battlefield var bra. Man kan alltid hoppas.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Jinxswe:

Enda spel som jag bryr mig ska komma till PC är Bad Company 1 och alla Halo.

Äntligen en till. Känns som jag var enda i hela världen som spelat Bad Company 1. Saknar fan det spelet. Enligt mig det bästa Battlefield spelet. Saknar tiden då Battlefield var bra. Man kan alltid hoppas.

Bad Company 1 hade en riktigt rolig kampanj som DICE lätt borde ta tillbaka istället för Hollywood inspirerade kampanjen de har försökt med BF3 och BF4. BFBC2 hade dock lite bätter multiplayer än BFBC1.

Spel som jag vill ha till PC är samtliga Halo spelen, RDR, Forza Horizon, Gears of War, Skate 2 och bfbc1.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Jinxswe:

Enda spel som jag bryr mig ska komma till PC är Bad Company 1 och alla Halo.

Äntligen en till. Känns som jag var enda i hela världen som spelat Bad Company 1. Saknar fan det spelet. Enligt mig det bästa Battlefield spelet. Saknar tiden då Battlefield var bra. Man kan alltid hoppas.

Bad Company 1 hade en riktigt rolig kampanj som DICE lätt borde ta tillbaka istället för Hollywood inspirerade kampanjen de har försökt med BF3 och BF4. BFBC2 hade dock lite bätter multiplayer än BFBC1.

Spel som jag vill ha till PC är samtliga Halo spelen, RDR, Forza Horizon, Gears of War, Skate 2 och bfbc1.

Enligt mig var både multiplayern och sinleplayern bättre. SP var ju skitkul och komiskt, samt stora maps där du fick röra dig väldigt fritt men samtidigt hade en objective. Multiplayern var ruskigt bra. Saknade Spas 15 i Bad Company 2. Det vapnet var fan ett under <3

Sedan vill jag också gärna ha Halo 3 och eventuellt Halo 4 och 5 till Pc. Halo 1 och 2 finns ju redan till PC. Och deras Anniversary Editions var inget att hurra för direkt. Kör hellre gamla grafiken. Sedan finns det ju Halo Online till PC.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Det jag saknar är Halo 3 och Bad Company 1. Men att Xbox-typer häver ut sig sådant här är väl inget nytt. "Vi ska satsa på PC gaming", jo visst...

Medlem

Det kan låta lockande att kunna spela äldre spel på nya enheter. Men vissa spel föråldrads snabbt och bör istället vara ett trevligt minne och inget mer.

Medlem

Bad kompany 1 är riktigt kul spel

Med myket humor som tex köra golfbil mitt i brinnande krig


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ge oss The Last of Us så blir många glada

Kommer aldrig hända då Naughty Dog är Sony-ägda.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

Bad kompany 1 är riktigt kul spel

Med myket humor som tex köra golfbil mitt i brinnande krig

"Par for course" hette väl den delen?


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Jinxswe:

Enda spel som jag bryr mig ska komma till PC är Bad Company 1 och alla Halo.

Äntligen en till. Känns som jag var enda i hela världen som spelat Bad Company 1. Saknar fan det spelet. Enligt mig det bästa Battlefield spelet. Saknar tiden då Battlefield var bra. Man kan alltid hoppas.

Bad Company 1 hade en riktigt rolig kampanj som DICE lätt borde ta tillbaka istället för Hollywood inspirerade kampanjen de har försökt med BF3 och BF4. BFBC2 hade dock lite bätter multiplayer än BFBC1.

Spel som jag vill ha till PC är samtliga Halo spelen, RDR, Forza Horizon, Gears of War, Skate 2 och bfbc1.

Enligt mig var både multiplayern och sinleplayern bättre. SP var ju skitkul och komiskt, samt stora maps där du fick röra dig väldigt fritt men samtidigt hade en objective. Multiplayern var ruskigt bra. Saknade Spas 15 i Bad Company 2. Det vapnet var fan ett under &lt;3

Sedan vill jag också gärna ha Halo 3 och eventuellt Halo 4 och 5 till Pc. Halo 1 och 2 finns ju redan till PC. Och deras Anniversary Editions var inget att hurra för direkt. Kör hellre gamla grafiken. Sedan finns det ju Halo Online till PC.

Jag tycker nog att Bad Company 2 har roligare multiplayer då jag hade vänner att köra det tillsammans med vilket jag inte hade i Bad Company 1. Spelade multiplayer rätt så lite hos en släkting varannan helg på bfbc1. Skaffade senare Xbox live efter att precis ha fått ett fungerande nätverk. Träffade en hel drös med svenska personer på andra spel som alla hade Bad Company 2 vid den tiden. Bytte in mitt bad company 1 och har sen dess älskat multiplayern i bad company 2 tillsammans med xbox polarna. Skaffade faktiskt Bad Company 2 till PC förra året också, och det är fortfarande en hel del spelare inne. Men det är absolut inte samma sak som det var på xbox tillsammans med vänner.

Halo:Spartan Assault och Halo: Spartan Strike finns på på PC. Halo Wars 2 kommer till PC nästa år. Så vem vet, inom en snar framtid så kanske vi få se hela trilogin inklusive ODST/Reach. Har ej spelat något Halo Anniversary, men har hört att man kan byta mellan original grafik och den nya grafiken. Själv föredrar jag att spela spelen med den originella grafiken, med samma ljud etc.

Medlem

Vill att Tales of Vesperia kommer till PC kommer jag jubla, enda spelet jag bryr mig om från xbox.

Vet att det finns en fan patch, men orkar inte hålla på att mixtra med ps 3 programvaru versioner.

Medlem
Skrivet av Electrix:
Skrivet av ForrestFox:

Ge oss The Last of Us så blir många glada

Kommer aldrig hända då Naughty Dog är Sony-ägda.

Varför sitta och vänta... köp PS4 eller Xbone och kör alla konsol titlar när du vill och hur många gånger du vill!

Ångrar inte en sekund av att jag skaffa en PS4


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

SNÄLLA!? Ge mig Dead rising och Crackdown PLS!

Medlem

Att kunna spela Shadow Complex och Lost Odyssey på PC vore himla trevligt

1
Skriv svar