Star Wars: Battlefront saknar inbyggd röstchat

Robot
Star Wars: Battlefront saknar inbyggd röstchat

Du får prata genom Origins eller konsolernas egna talverktyg, eller installera tredjepartsprogram.

#star-wars-battlefront


Medlem
Star Wars: Battlefront saknar inbyggd röstchat

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att alla inbyggda voice chats i spel jag testat har varit helt värdelösa. Skype/teamspeak > All.

Ser inte heller någon anledning att implementera för konsolerna eftersom de redan har en inbyggd som man kör...eller? Jag kör den i allafall. Tar gärna tips om bra 3.e parts på ps4an dock, då det saknas vissa inställningar jag gärna velat ha...som en volymknapp exempelvis.

Medlem

Tycker man åtminstone bör kunna prata med sin partner. :\

Medlem

Min erfarenhet av VOIP är att de som använder det gör det för att
a) Smutskasta/förolämpa andra spelare
b) Spela upp musik
c) Prata med en enskild kompis på ett främmande språk
d) Är omedveten eller bryr sig inte om att mikrofonen är igång, så att man tvingas att lyssna på barnskrik, TV-apparater, familjemedlemmar som pratar i telefon, eller eko från spelet.

Nej, jag undviker helst VOIP, och bryr mig inte riktigt om huruvida det finns i Star Wars Battlefront eller inte. Däremot kan det alltid vara trevligt om funktionen finns där för de som faktiskt vill nyttja den.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Dota 2 har bra voice chat. CS:GO har bra voice chat.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Aldrig vid någon enskild punkt har jag haft lust eller intresse av att prata i mic med någon random-snubbe i spelen jag kör. När jag vill prata med en grupp eller person, då gör vi det redan i ett externt program.
Däremot har det hänt flera gånger att jag fått höra saker från spelare jag inte vill höra ifrån, som därmed tvinga mig att stänga av ljudet från den personen i spelet. Onödigt jobbigt.
Så om något, är jag bara glad att jag aldrig kommer bli störd av någon i Battlefront.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att alla inbyggda voice chats i spel jag testat har varit helt värdelösa. Skype/teamspeak > All.

Ser inte heller någon anledning att implementera för konsolerna eftersom de redan har en inbyggd som man kör...eller? Jag kör den i allafall. Tar gärna tips om bra 3.e parts på ps4an dock, då det saknas vissa inställningar jag gärna velat ha...som en volymknapp exempelvis.

På xbox kontrollen i alla fall så kan man köpa till en adapter där du kan sänka/höja volymen för chatten och ingame i spelet. Ps4´an borde ju ha nåt liknande kan man tycka.

Medlem

Bra!

Som Puscifer sa så är det mestadels smutskastande, rageande och andra omogna personer som använder det.

Vill man prata med polare när man spelare är det inte direkt svårt att fixa servers att använda.

Geeks Gaming

De enda spelen där Voip har funkat is. Squad, Project Reality, BF2 och Bf2142

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Min erfarenhet av VOIP är att de som använder det gör det för att
a) Smutskasta/förolämpa andra spelare
b) Spela upp musik
c) Prata med en enskild kompis på ett främmande språk
d) Är omedveten eller bryr sig inte om att mikrofonen är igång, så att man tvingas att lyssna på barnskrik, TV-apparater, familjemedlemmar som pratar i telefon, eller eko från spelet.

Nej, jag undviker helst VOIP, och bryr mig inte riktigt om huruvida det finns i Star Wars Battlefront eller inte. Däremot kan det alltid vara trevligt om funktionen finns där för de som faktiskt vill nyttja den.

Testa CS utan VOIP. Det är nyckeln till victory och att vinna rundor med callouts ect. Så nädu. Det räcker med en Muteknapp. Låt mig VOIPa och ha kul med olika människor.

Medlem

Tyvärr gör det väl ingen skillnad. Under de 50+h som jag körde BF4 som har voip så var det extremt få gånger jag hörde någon använda det. Säkert under 3 minuter prattid. Gissar att Battlefront skulle ha ungefär samma nivå av användande av det. Jag gissar att Dice kollade på siffrorna från sina tidigare spel och märkte att folk extremt sällan använde inbyggd voip.

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:
Skrivet av ClockWise:

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att alla inbyggda voice chats i spel jag testat har varit helt värdelösa. Skype/teamspeak > All.

Ser inte heller någon anledning att implementera för konsolerna eftersom de redan har en inbyggd som man kör...eller? Jag kör den i allafall. Tar gärna tips om bra 3.e parts på ps4an dock, då det saknas vissa inställningar jag gärna velat ha...som en volymknapp exempelvis.

På xbox kontrollen i alla fall så kan man köpa till en adapter där du kan sänka/höja volymen för chatten och ingame i spelet. Ps4´an borde ju ha nåt liknande kan man tycka.

Den funktionen finns i inställningar då man är i party på ps4. Nog inte så smidigt som en manuell adapter men jag har nästan alltid högt partyljud och lågt spelljud. (Den sparar inställningen efter man justerat)

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Puscifer:

Min erfarenhet av VOIP är att de som använder det gör det för att
a) Smutskasta/förolämpa andra spelare
b) Spela upp musik
c) Prata med en enskild kompis på ett främmande språk
d) Är omedveten eller bryr sig inte om att mikrofonen är igång, så att man tvingas att lyssna på barnskrik, TV-apparater, familjemedlemmar som pratar i telefon, eller eko från spelet.

Nej, jag undviker helst VOIP, och bryr mig inte riktigt om huruvida det finns i Star Wars Battlefront eller inte. Däremot kan det alltid vara trevligt om funktionen finns där för de som faktiskt vill nyttja den.

Testa CS utan VOIP. Det är nyckeln till victory och att vinna rundor med callouts ect. Så nädu. Det räcker med en Muteknapp. Låt mig VOIPa och ha kul med olika människor.

Som han sa, han föredrar själv inte det och jag förstår varför - men han var inte emot att ha alternativet, så länge vi har möjligheten att stänga av det.

Som jag tidigare sa tycker jag man bör kunna använda det med sin partner åtminstone. Med 40 spelare kan jag tänka mig att det blir lite jobbigt om alla ska kuta runt och skrika svordomar och random skit, men om det är med din partner (max 1 person, om du inte redan har en partner premade så får du en random när spelet startar) så tycker jag det bör gå bra. Det är en person som hör dig(eller du honom/henne) och ni får chansen att lära känna varandra samtidigt som ni kan samarbeta och hjälpas åt, kanske vara de två personer som vänder hela matchen.

Medlem
Skrivet av Remus:

Dota 2 har bra voice chat. CS:GO har bra voice chat.

SUKA BLEEEEH!!!

Ambassadör
Xbox

Alltid skönt att slippa lyssna på inavlade idioter med diverse diagnoser.


signatur

Jump in.

Medlem

Voip på xbox stänger jag alltid av i spel om jag inte spelar med nån jag känner.

Sen verkar folk envisas med att använda micen på kinect i spel, typ hallå.

På pc avstängt om jag inte lirar med folk jag känner.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bra!

Skrivet av Luciphear:

Tycker man åtminstone bör kunna prata med sin partner. :\

Klart du kan göra. Du slipper bara alla randommongon som inte kan bete sej.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Finns det någon i hela världen som faktiskt använder inbyggd VoIP?
Vill man prata med kompisar använder man ju garanterat mumble/TS/ventrilo eller liknande med egen eller "guild" server, och vem tusan skulle vilja prata med någon random idiot i ett spel?

Bra att dom inte lägger resurser på det iaf.

Medlem
Skrivet av Remus:

Dota 2 har bra voice chat. CS:GO har bra voice chat.

Då är det istället ett enormt problem med folk som inte kan bete sig. NÅGONSIN. Att sitta dessutom på en server med säg 40 pers som ska sitta och micspamma är inte direkt något man ser fram emot.

Den som tycker att VOIP är en orsak att dissa spelet gör det antagligen pga. något annat men bara söker saker att skylla på.

Skrivet av Cirdane:

Finns det någon i hela världen som faktiskt använder inbyggd VoIP?
Vill man prata med kompisar använder man ju garanterat mumble/TS/ventrilo eller liknande med egen eller "guild" server, och vem tusan skulle vilja prata med någon random idiot i ett spel?

Bra att dom inte lägger resurser på det iaf.

Använder det i CS Go. Oftast däremot så ångrar man det två sekunder senare när man får "Cyka blyat" eller "Idi nahui" tillbaka samtidigt som man blir kallad "American schoolboy bitch" och andra fina ryska svordomar (som dessutom lyckas komma fram på något rysk-engelskt hybridspråk).. Tvivlar att SW:BF3 skulle vara ett undantag. Och då snackar jag oftast om servrar med 10 spelare på och inte 40 som sitter och micspammar.

Satt faktiskt ikväll och spelade där man kom in... sa hej och godkväll och direkt började någon på ryska skrika i micken att jag skulle ta och göra X och Y med min morsa och hur jag sög. Måste säga att det gjorde mig väldigt positivt inställd till VOIP faktiskt... Samtidigt som det fick mig att inse att min mor är väldigt populär i Ryssland för någon anledning.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Bra!

Skrivet av Luciphear:

Tycker man åtminstone bör kunna prata med sin partner. :\

Klart du kan göra. Du slipper bara alla randommongon som inte kan bete sej.

Kan vi? Jag menar en random partner, inte någon du valt att "partna upp med" som du känner.

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av FunnyBoy:
Skrivet av ClockWise:

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att alla inbyggda voice chats i spel jag testat har varit helt värdelösa. Skype/teamspeak > All.

Ser inte heller någon anledning att implementera för konsolerna eftersom de redan har en inbyggd som man kör...eller? Jag kör den i allafall. Tar gärna tips om bra 3.e parts på ps4an dock, då det saknas vissa inställningar jag gärna velat ha...som en volymknapp exempelvis.

På xbox kontrollen i alla fall så kan man köpa till en adapter där du kan sänka/höja volymen för chatten och ingame i spelet. Ps4´an borde ju ha nåt liknande kan man tycka.

Den funktionen finns i inställningar då man är i party på ps4. Nog inte så smidigt som en manuell adapter men jag har nästan alltid högt partyljud och lågt spelljud. (Den sparar inställningen efter man justerat)

Ja, visst ja. Den har jag ju to m testat nu när jag tänker efter. Den får jag kolla in igen, tack för påminnelsen!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ellakk:

Bra!

Skrivet av Luciphear:

Tycker man åtminstone bör kunna prata med sin partner. :\

Klart du kan göra. Du slipper bara alla randommongon som inte kan bete sej.

Kan vi? Jag menar en random partner, inte någon du valt att "partna upp med" som du känner.

Nixpixhallonswix.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Kör aldrig nånsin VOIP's i spelen. Det första man stänger av helt och hållet.

Att SWBF saknar det förstår jag, spelet är inte gjort för att spelas ihop. Man har aktivt tagit en del beslut för att minimera gruppspel i mesta mån och det är väl fullt rimligt eftersom Dice tidigare efter bästa förmåga aktivt motarbetat klanspel så till den grad att det i stort sett dött ut i deras spel.

Man kan inte ha otur varje gång med beslut i spelen, efter ett tag bildas ett mönster och mönstret är tydligt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar