Slå hål i väggen ångest. Tavlor! jag snackar om tavlor.

Slå hål i väggen ångest. Tavlor! jag snackar om tavlor.

När jag inte har ett jobb, något plugg, eller mening att ens kliva upp på morgonen, då kan det vara bra med ett projekt. Jag bestämde mig för att tapetsera om i spelrummet där den tidigare 30+ gamla tapeten faller i bitar efter ålder och angrepp från fågelnäbb (det är riktigt kul att slita och bita och dela upp saker i mindre bitar tycker papegojor).

Jag är äntligen klar och jag valde att måla istället för att tapetsera, nu har rummet en härlig varm röd ton med vitt tak och nytt golv. Det känns fräscht. Tv'n är monterad och möbler börjar komma på plats. Men jag har tavlor och hyllor kvar att sätta upp. Som den berömda Metallica sången alla känner igen "Enter ångest" om jag slår hål i väggen nu och ångrar mig eller gör fel eller tänk om väggen ser ut som ett durkslag, jag skulle kunna förstöra allt.

Det är bara ett litet hål tänker ni, men min hjärna vet att hålet är där även när jag inte är i rummet, och tanken släpper inte taget, jag vet att det är hål i min nya fina vägg.
ÅNGEST! så nu har allting fått ta paus. men rummet måste bli klart inför Fallout 4 då jag i princip kommer att leva enbart i det rummet. Jag har till och med en upphöjd säng som man kan ligga i och spela med perfekt betraktningsvinkel mot tv'n, Synergi!
Belysningen är helt rätt och ger ett varmt intryck, inte påfrestande utan stämningsskapande.

Bara... hål i väggen hål i huvudet.

Irriterad, typ...folk med för mycket parfym som inte kan sluta tala i sin förbannade telefon i rusningstid i kommunaltrafiken irriterad. VAD! är så djävla viktigt att du konstant måste vara uppkopplad? Och dränkt i världens samlade reserv av Valspya? Och nej jag håller inte med dig om vad som nu var "så sjukt jobbigt" med att "luncha". Hoppas det är salmonella!

Det är inte att tjuvlyssna när du talar högt i ett litet utrymme tjockfullt med okända människor! Men du ställ dig i en hiss, jag har käkat kålpudding till lunch och vill återgälda tjänsten. Vadå!? det har inget med respekt att göra eller sociala regler, nu försöker du kväva min yttrandefrihet.

Djupa andetag...in.....uuuuttt.

Jag behöver något nytt att göra.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Slå hål i väggen ångest. Tavlor! jag snackar om tavlor.

Jag har två inramade filmposters vid min dator. Bakom en av dem finns ett extra hål från borrmaskinen. Jag hade mätt fel och den ena tavlan hamnade längre ner än den andra, så jag fick göra ett nytt hål. Det gnager i själen varje gång jag ser tavlan.

Jag skiter fullständigt i väggen, men hålet är en evig reflektion av mitt misslyckande!

Ibland tycker jag mig höra att det skrattar elakt åt mig där bakom Gudfadern-motivet...

Och påminn mig inte om folk som pratar i telefon... Det jag hatar mest av allt är folk som använder headset till mobilen men går och håller upp mikrofonen mot munnen när de talar. Det kallas "handsfree" och är inte värt ett skit om du måste använda händerna. Du ser för fan bara löjlig ut när du går runt så!!!!

Medlem

Kan man få se nån bild från detta berömda rum?

Skrivet av Bennii:

Jag har två inramade filmposters vid min dator. Bakom en av dem finns ett extra hål från borrmaskinen. Jag hade mätt fel och den ena tavlan hamnade längre ner än den andra, så jag fick göra ett nytt hål. Det gnager i själen varje gång jag ser tavlan.

Jag skiter fullständigt i väggen, men hålet är en evig reflektion av mitt misslyckande!

Ibland tycker jag mig höra att det skrattar elakt åt mig där bakom Gudfadern-motivet...

Och påminn mig inte om folk som pratar i telefon... Det jag hatar mest av allt är folk som använder headset till mobilen men går och håller upp mikrofonen mot munnen när de talar. Det kallas "handsfree" och är inte värt ett skit om du måste använda händerna. Du ser för fan bara löjlig ut när du går runt så!!!!

Eller hur! Hål i väggen hål i huvudet. kan fylla hålet med fogmassa eller något men det spelar ingen roll, the deed is done...loser! liksom.

Och värst är de där beachbuggy stora barnvagnarna med skrikande ungar där föräldern sitter bredvid och stirrar in i sin telefon i stället för att sätta en kork i... nej så elak får man inte vara. Men det är den där gränsen som vissa skiter i där det inte handlar om en själv utan ALLA i närheten, då ska inte telefonen ha prio.

Skrivet av Luftman:

Kan man få se nån bild från detta berömda rum?

Let's make a deal, när rummet är färdigt eller så gott som, då lägger jag upp en bild. Nu ser det fortfarande hafsigt ut. Rätt populärkultur krimskrams måste dekoreras med, troligen ghostbusters, Cthulhu, Fallout, det blir nog bra.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar