Dice om Battlefront: "Vi kommer att fixa Walker Assault"

Robot
Dice om Battlefront: "Vi kommer att fixa Walker Assault"

Multiplayerdesignern Dennis Brännvall kommenterar den omdebatterade balansen i betan.

#star-wars-battlefront, #dice


Medlem
Dice om Battlefront: "Vi kommer att fixa Walker Assault"

Var ju inte så svårt enligt mig.

Medlem

Va!? Så länge Rebellerna gör sin objectives istället för att spåringa runt och jaga kills så är de inget problem!
Sen om både lagen springer runt och jagar kills och Imperiet vinner pga det så får rebellerna skylla sig själva.
Sen så spelar man ju varannan rebell och imperiet så jag tycker att detta balans snack är skit, det ska vara så enligt mig.

Enda som behövs fixas är spawn punkterna.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Va!? Så länge Rebellerna gör sin objectives istället för att spåringa runt och jaga kills så är de inget problem!
Sen om både lagen springer runt och jagar kills och Imperiet vinner pga det så får rebellerna skylla sig själva.
Sen så spelar man ju varannan rebell och imperiet så jag tycker att detta balans snack är skit, det ska vara så enligt mig.

Enda som behövs fixas är spawn punkterna.

Imperials behöver "bara döda" dock. Hade hellre sett uplinks placerade för Rebels så att Imperials får kämpa lite för att stänga av dem. Imperials är ju de enda med markfordon trots allt.

Luftanfallet som i stort sätt oneshottar AT-ATs får också gärna nerfas, alternativt tas bort pga "lore". Kommer förhoppningsvis bättre antivehicle saker i högre level.

Medlem

Om folk gör vad de ska göra så är WA inte als så obalanserat. Vore ju tråkigt om det nu skulle bli obalanserat till rebellernas fördel bara för att folk inte kan spela.

Medlem
Skrivet av Ibelin:

Var ju inte så svårt enligt mig.

Håller med - dock så bör de nog förmedla vad man ska göra lite bättre. Även om jag anser att det var lätt så var det först när man listade ut vad som var effektivt och vad allt egentligen gjorde.

Hoppas INTE de fördummar det så att folk kan vinna genom att spela Team Deathmatch... då tappar jag helt intresset. De får dock göra lite tweaks till flyget för rebellerna.

Medlem

no dice spel crap
gör spel för pc som är roliga när ni inte lyckats sedan Bf2 kanske ni skulle anlita nån som kan göra det jobbet åt er.
Konsol spel som battlefront suger no dice.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ibelin:

Var ju inte så svårt enligt mig.

Håller med - dock så bör de nog förmedla vad man ska göra lite bättre. Även om jag anser att det var lätt så var det först när man listade ut vad som var effektivt och vad allt egentligen gjorde.

Hoppas INTE de fördummar det så att folk kan vinna genom att spela Team Deathmatch... då tappar jag helt intresset. De får dock göra lite tweaks till flyget för rebellerna.

Absolut. Det måste vara MYCKET tydligare vad man ska göra. Man ska utgå från att den gemene spelaren är dum i huvudet, men inte att den inte kan lära sig att göra rätt. Det märktes av redan på de sista dagarna av betan att folk började fatta galoppen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Som tidigare talare sagt; inget behöver fixas. Om rebellerna gör det de ska istället för att irra runt, så har de gott om verktyg att vinna.


signatur

I drank what?

Medlem

Har man orbital strike så dödar man walkers väldigt snabbt och enkelt.

Medlem
Skrivet av flopper:

no dice spel crap
gör spel för pc som är roliga när ni inte lyckats sedan Bf2 kanske ni skulle anlita nån som kan göra det jobbet åt er.
Konsol spel som battlefront suger no dice.

lol

Medlem

Fixar du en A-wing och är bra pilot kan du mosa alla av Imperiets fordon, AT-ST:s har inte en chans och tie-fighters får det svettigt!
Bara folk gör sitt jobb är rebellerna inte alls svåra att vinna med, bara folk faktiskt gör objective.
En tvingad tutorial vore faktiskt inte helt fel, tog 2 dagar innan jag riktigt kom på hur hela systemet fungerade, men efter det var det solklart!
Det enda jag kan komma på att de fixar är spawns!

Medlem

Som många säger så är det inte omöjligt för rebellerna att vinna ifall dom spelar rätt, men det är lite i det obalansen ligger. Imperiet behöver inte utföra några specifika uppdrag, dom kan bara kötta på medan rebellerna måste koordinera. Det är en obalans i den ansträngning som krävs från varje sida.

Medlem

Placeringarna på uplinks och powerups för Rebellerna var helt cp. Skulle varit bättre placerade för Rebells. Empires hade powerups nästintill överallt medans rebells hade ett fåtal varav många var närmare Empire. Så uppfattade jag det när jag lira iallafall.

Medlem

Det enda som jag tycker dom behöver göra är att plocka bort alla rymdskeppen från banan, så att Snowspeeders faktiskt kan göra det dom ska.

Gnällkuk

Tror snarare misslyckandet ligger i att kommunciera ut vad man skulle göra. Tror knappast alla förstod omgående hur man skulle spela eller vad de olika faserna faktiskt innebar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer det balanseras om så det blir kills det handlar om snarare än objectives så är det bara att lägga ner.

Trött på nascar med vapen i varje fps multi-player (spring som en skollad råtta och jaga kills i en cirkel runt banan så det likväl kunde vara free4all)
När ska man satsa på kollektiva känslan och se till att samarbete och strategi lönar sig?

Planetside var nog senaste jag spelade som inte kändes som en CS- eller CoD-kopia. Som de flesta mutliplayer fps jag tagit mig an sp blir det nästan aldrig episkt eller mäktigt, bara trams för enskilda digitala egot.

Medlem

Eller så ser man till att skaffa en orbital strike som Rebell, en sådan på en AT-AT förstör den direkt när de går att skada!

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Va!? Så länge Rebellerna gör sin objectives istället för att spåringa runt och jaga kills så är de inget problem!
Sen om både lagen springer runt och jagar kills och Imperiet vinner pga det så får rebellerna skylla sig själva.
Sen så spelar man ju varannan rebell och imperiet så jag tycker att detta balans snack är skit, det ska vara så enligt mig.

Enda som behövs fixas är spawn punkterna.

Om rebellerna gör sina objectives men imperiet spelarna är av samma kaliber hur tror du det skulle gå då?
Det är imperiet som har övertaget på banan med 2 AT-ST samt AT-AT powerups.

Jag tror inte man får tillräckligt många Y-wings för att ta ner AT-AT med vanliga vapen om man bara haft uplinks hälften av tiden.

Med orbital strike så går balansen åt helvete iallafall. då behöver man knappt skjuta något alls istället.

En kompetent spelare med AT-AT powerup kan röja nästan hela fältet på sista delen av banan dessutom. Det är så sjukt obalanserat.

Det finns så många problem med designen i detta spelläge att det nästan behövs göras om helt och hållet.

Medlem

Spawnses var för mig största problemet, och som ovanför tog upp så är sista fältet riktigt obalanserat.
Med det sagt är det bara jag som störde mig på att det inte finns en vettig karta? inte nån som ligger i vägen för skärmen utan en man kan klicka upp och se ahaaa så ser banlayuten ut. Såklart man lär sig den efter ett tag men ändå varför inte.

Medlem

Men rebellerna SKA ju förlora, det gjorde de ju i filmen.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Va!? Så länge Rebellerna gör sin objectives istället för att spåringa runt och jaga kills så är de inget problem!
Sen om både lagen springer runt och jagar kills och Imperiet vinner pga det så får rebellerna skylla sig själva.
Sen så spelar man ju varannan rebell och imperiet så jag tycker att detta balans snack är skit, det ska vara så enligt mig.

Enda som behövs fixas är spawn punkterna.

Walker assault var rejält obalanserad, flera gånger jag spelade som rebellerna och vi gjorde det vi skulle men motståndarna vann hur som helst. Var bara ett fåtal gånger man lyckades, men man vann oftare som imperiet även om du stod och lekte med skinnflöjten i princip.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av AstroCreep:

Va!? Så länge Rebellerna gör sin objectives istället för att spåringa runt och jaga kills så är de inget problem!
Sen om både lagen springer runt och jagar kills och Imperiet vinner pga det så får rebellerna skylla sig själva.
Sen så spelar man ju varannan rebell och imperiet så jag tycker att detta balans snack är skit, det ska vara så enligt mig.

Enda som behövs fixas är spawn punkterna.

Walker assault var rejält obalanserad, flera gånger jag spelade som rebellerna och vi gjorde det vi skulle men motståndarna vann hur som helst. Var bara ett fåtal gånger man lyckades, men man vann oftare som imperiet även om du stod och lekte med skinnflöjten i princip.

Precis, det är ett designproblem då ena laget måste spela objektiven medans det andra kan ignorera dem i stort för att de vinner ändå. Visst kan man sura över att det ena laget ska göra sitt jobb och att inte designa för idioter, men faktum är att det blir än bättre upplevelse om man gör det. Walker assault var rejält frustrerande och inte alls kul.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Va!? Så länge Rebellerna gör sin objectives istället för att spåringa runt och jaga kills så är de inget problem!
Sen om både lagen springer runt och jagar kills och Imperiet vinner pga det så får rebellerna skylla sig själva.
Sen så spelar man ju varannan rebell och imperiet så jag tycker att detta balans snack är skit, det ska vara så enligt mig.

Enda som behövs fixas är spawn punkterna.

Tyvärr så är ju 90% av spelarna fullständigt dumma i huvudet och tror att det är någon sorts Team Deathmatch och inte ett objektivspel så det är jävligt svårt att få till något med ett random lag. Men det värsta var ju faktiskt spawnpunkterna, man spawnas ju för fan bakom rebellerna, fullständigt omöjligt att ha ett försvar om det är fyrfrontskrig.

Medlem

Kändes lite som att problemet med balansen kan gå över efter lite tid. De första 3 rundorna jag spelade fattade jag faktiskt inte vad jag skulle göra. När jag insåg att punkterna måste hållas av rebellerna för att det ska spawnas Y-wings så blev det mer logiskt. Första två dagarna av betan var jag nog inte med och vann en enda match som rebell men när det gått lite tid började även rebellerna vinna. Det är nog så enkelt som att; "Jaha, vad ska jag göra nu?"

Medlem
Skrivet av pillveke:

Kommer det balanseras om så det blir kills det handlar om snarare än objectives så är det bara att lägga ner.

Trött på nascar med vapen i varje fps multi-player (spring som en skollad råtta och jaga kills i en cirkel runt banan så det likväl kunde vara free4all)
När ska man satsa på kollektiva känslan och se till att samarbete och strategi lönar sig?

Planetside var nog senaste jag spelade som inte kändes som en CS- eller CoD-kopia. Som de flesta mutliplayer fps jag tagit mig an sp blir det nästan aldrig episkt eller mäktigt, bara trams för enskilda digitala egot.

Du borde kolla upp Squad. Eller om du inte vill vänta/köpa access till betan, prova dess föregångare Project reality.

Medlem
Skrivet av flopper:

no dice spel crap
gör spel för pc som är roliga när ni inte lyckats sedan Bf2 kanske ni skulle anlita nån som kan göra det jobbet åt er.
Konsol spel som battlefront suger no dice.

Tala för dig själv troll.

Medlem
Skrivet av sentient-haze:
Skrivet av pillveke:

Kommer det balanseras om så det blir kills det handlar om snarare än objectives så är det bara att lägga ner.

Trött på nascar med vapen i varje fps multi-player (spring som en skollad råtta och jaga kills i en cirkel runt banan så det likväl kunde vara free4all)
När ska man satsa på kollektiva känslan och se till att samarbete och strategi lönar sig?

Planetside var nog senaste jag spelade som inte kändes som en CS- eller CoD-kopia. Som de flesta mutliplayer fps jag tagit mig an sp blir det nästan aldrig episkt eller mäktigt, bara trams för enskilda digitala egot.

Du borde kolla upp Squad. Eller om du inte vill vänta/köpa access till betan, prova dess föregångare Project reality.

Asså? Dock begränsad till PS4 och WiiU som plattform så kanske ser mörkt ut om inte squad dyker upp på konsol senare. Tack för tipset iaf

Undrar om Rainbow Six Siege eller liknande kommande titlar kan levera något som passar mig på konsol

Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av sentient-haze:
Skrivet av pillveke:

Kommer det balanseras om så det blir kills det handlar om snarare än objectives så är det bara att lägga ner.

Trött på nascar med vapen i varje fps multi-player (spring som en skollad råtta och jaga kills i en cirkel runt banan så det likväl kunde vara free4all)
När ska man satsa på kollektiva känslan och se till att samarbete och strategi lönar sig?

Planetside var nog senaste jag spelade som inte kändes som en CS- eller CoD-kopia. Som de flesta mutliplayer fps jag tagit mig an sp blir det nästan aldrig episkt eller mäktigt, bara trams för enskilda digitala egot.

Du borde kolla upp Squad. Eller om du inte vill vänta/köpa access till betan, prova dess föregångare Project reality.

Asså? Dock begränsad till PS4 och WiiU som plattform så kanske ser mörkt ut om inte squad dyker upp på konsol senare. Tack för tipset iaf

Undrar om Rainbow Six Siege eller liknande kommande titlar kan levera något som passar mig på konsol

Finns Project Reality till WiiU - nu blev jag nyfiken. Ungar släpp Mario Kart nu skall här köras barnförbjuden fps!

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av pillveke:
Skrivet av sentient-haze:
Skrivet av pillveke:

Kommer det balanseras om så det blir kills det handlar om snarare än objectives så är det bara att lägga ner.

Trött på nascar med vapen i varje fps multi-player (spring som en skollad råtta och jaga kills i en cirkel runt banan så det likväl kunde vara free4all)
När ska man satsa på kollektiva känslan och se till att samarbete och strategi lönar sig?

Planetside var nog senaste jag spelade som inte kändes som en CS- eller CoD-kopia. Som de flesta mutliplayer fps jag tagit mig an sp blir det nästan aldrig episkt eller mäktigt, bara trams för enskilda digitala egot.

Du borde kolla upp Squad. Eller om du inte vill vänta/köpa access till betan, prova dess föregångare Project reality.

Asså? Dock begränsad till PS4 och WiiU som plattform så kanske ser mörkt ut om inte squad dyker upp på konsol senare. Tack för tipset iaf

Undrar om Rainbow Six Siege eller liknande kommande titlar kan levera något som passar mig på konsol

Finns Project Reality till WiiU - nu blev jag nyfiken. Ungar släpp Mario Kart nu skall här köras barnförbjuden fps!

Wuuuuut? Haha, håller helt med, lämna plats åt slakten!

12
Skriv svar