Witcher 3 skickar skattmasen på fuskare

Robot
Witcher 3 skickar skattmasen på fuskare
Medlem
Witcher 3 skickar skattmasen på fuskare

Yeaaah, även om det här är ett skämt, är det verkligen fel att "Fuska" i ett singleplayer spel?, det är liksom din värld, och ingen annans, du spelar på dina egna regler.

att shamea fuskare även om det är på skämt är verkligen fel
Gud vad den äldre generationen skulle bli arga om dom inte fick fusk-koder till sina spel, t.ex., oändligt med liv, skippa level, konami code... yeeeeeah


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yeaaah, även om det här är ett skämt, är det verkligen fel att "Fuska" i ett singleplayer spel?, det är liksom din värld, och ingen annans, du spelar på dina egna regler.

att shamea fuskare även om det är på skämt är verkligen fel
Gud vad den äldre generationen skulle bli arga om dom inte fick fusk-koder till sina spel, t.ex., oändligt med liv, skippa level, konami code... yeeeeeah

Håller med, i SP så ska man få fuska hur mycket man vill. Förr brukade jag spela igenom ett spel "på riktigt" och sen köra det med fusk...skitkul.
Ett bra exempel är GTA IV, jättesmidigt att kunna spara fusken. Men i GTA V så ska det helt plötsligt vara omständligt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yeaaah, även om det här är ett skämt, är det verkligen fel att "Fuska" i ett singleplayer spel?, det är liksom din värld, och ingen annans, du spelar på dina egna regler.

att shamea fuskare även om det är på skämt är verkligen fel
Gud vad den äldre generationen skulle bli arga om dom inte fick fusk-koder till sina spel, t.ex., oändligt med liv, skippa level, konami code... yeeeeeah

Skillnaden är att dessa gamla spel hade det som en del av spelet. IDKFA, IDDQD osv osv. Att exploitera hål eller buggar som uppenbarligen inte är det som utvecklarna har haft i åtanke är en helt annan sak.

Sen har jag inga problem med att folk fuskar i sina SP-spel. Kör hårt liksom, om du tycker det är kul att inte ha någon utmaning i huvudtaget. Att utvecklarna sedan pekar ut dom tycker jag är helt rätt. Det är ett SP-spel som sagt, så vad gör det dig? Det är inte någon annan än du själv som ser det, så om du tar åt dig av det så tycker du ju själv att det du gör också är fel, eller?

Medlem

Det handlar inte om att shamea fuskare även om det är så ni väljer att se på det. Gör er själva en tjänst och se det som ett tillfälle att få mer inlevelse i spelvärlden. Geralt utnyttjar ett system för att få snabba cash och därför kommer skattemasen och för undersöka saken vidare.

Medlem

I vissa spel måste man ibland fuska för att speldesignern har hårdkodat nån lösning som en ibland inte vill eller kan lösa.

När det gäller grind i singleplayer så ser jag inget problem att ta bort det med fusk för att slippa meningslös, repetitiv gameplay: Du VET att du kommer att lyckas och du sparar tid.

Exempel: kunde jag lägga till pengar i Dying Light så skulle jag göra det, att springa runt i en cirkel och samla in Toxic Lichen för att få hop en plånbok tar visserligen inte lång tid och det är garanterade pengar - om du hittar en köpare som tar specialpris för dem, men det är trååååååååååååååkigt och tar bort fokus på gameplay.

Men roligare är det med buggar och glitches i spelet som ger helt vansinniga eller roliga effekter: exempelvis att använda ett objekt som du äger för att putta undan en vara bakom en vägg i en butik som en NPC äger för att sedan utan problem plocka upp den. Något som speldesignern inte tänkte på, men som de patchade så fort jag nämnde det på forumet

Medlem

Dina val i spelet har ju konsekvenser så varför inte för exploits också?

Medlem

Jag testa det där med att slakta kor för att få se det där monstret dyka upp men han försvann aldrig så var tvungen att starta om... Det är är betydligt bättre och roligare

Medlem
Skrivet av pinky:

Det handlar inte om att shamea fuskare även om det är så ni väljer att se på det. Gör er själva en tjänst och se det som ett tillfälle att få mer inlevelse i spelvärlden. Geralt utnyttjar ett system för att få snabba cash och därför kommer skattemasen och för undersöka saken vidare.

Precis. Snarare är det ett kul litet påskägg för de som exploitar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kan man inte bara döda skattmasen?

Medlem

CDPR har ju uppenbart humor iaf

Medlem

Herregud...vad är det för tråkmånsar som ska hålla på och käbbla om det här? Roligt inslag i spelet, och som sagt, du behöver inte betala om du inte vill så vad gör det för skada. Det är ingen på CDPR som säger att det är "fel" att fuska i ensamspel med det här. Bara. En. Rolig. Grej. Sluta ta åt er.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

I vissa spel måste man ibland fuska för att speldesignern har hårdkodat nån lösning som en ibland inte vill eller kan lösa.

Måste? Det är väl inte sant? Om det är en gamebreaking bug som gör att det inte går att ta sig vidare i spelet överhuvudtaget så kan det stämma. Men aldrig för att man "inte vill" eller "inte kan" som spelare.
Det kan ha att göra med dålig design, men det betyder inte att man "måste fuska".

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Ichinin:

I vissa spel måste man ibland fuska för att speldesignern har hårdkodat nån lösning som en ibland inte vill eller kan lösa.

Måste? Det är väl inte sant? Om det är en gamebreaking bug som gör att det inte går att ta sig vidare i spelet överhuvudtaget så kan det stämma. Men aldrig för att man "inte vill" eller "inte kan" som spelare.
Det kan ha att göra med dålig design, men det betyder inte att man "måste fuska".

"Måste" avgör vad och en själv i sina singleplayer spel. Inte någon annan individ med kontrollbehov som inte kan tygla sin egna moralpanik över vad andra människor gör med sina liv.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Ichinin:

I vissa spel måste man ibland fuska för att speldesignern har hårdkodat nån lösning som en ibland inte vill eller kan lösa.

Måste? Det är väl inte sant? Om det är en gamebreaking bug som gör att det inte går att ta sig vidare i spelet överhuvudtaget så kan det stämma. Men aldrig för att man "inte vill" eller "inte kan" som spelare.
Det kan ha att göra med dålig design, men det betyder inte att man "måste fuska".

"Måste" avgör vad och en själv i sina singleplayer spel. Inte någon annan individ med kontrollbehov som inte kan tygla sin egna moralpanik över vad andra människor gör med sina liv.

hehe, moralpanik och kontrollbehov jojo...jag trodde i min villfarelse att det var speldesignern som avgjorde vad spelarna ska kunna göra i spelen. Men du kanske också spelar in nya versioner av filmer när du inte är nöjd med hur dom utspelar sig eller om storyn blir för svår att förstå

k3m
Medlem
Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Ichinin:

I vissa spel måste man ibland fuska för att speldesignern har hårdkodat nån lösning som en ibland inte vill eller kan lösa.

Måste? Det är väl inte sant? Om det är en gamebreaking bug som gör att det inte går att ta sig vidare i spelet överhuvudtaget så kan det stämma. Men aldrig för att man "inte vill" eller "inte kan" som spelare.
Det kan ha att göra med dålig design, men det betyder inte att man "måste fuska".

"Måste" avgör vad och en själv i sina singleplayer spel. Inte någon annan individ med kontrollbehov som inte kan tygla sin egna moralpanik över vad andra människor gör med sina liv.

hehe, moralpanik och kontrollbehov jojo...jag trodde i min villfarelse att det var speldesignern som avgjorde vad spelarna ska kunna göra i spelen. Men du kanske också spelar in nya versioner av filmer när du inte är nöjd med hur dom utspelar sig eller om storyn blir för svår att förstå

Jag kan bekräfta att det blir ett jävla liv på alla sossar och moraltantee om man gör det med biblioteketsböcker. Uppenbarligen sabbar de långa, tråkiga styckena om poesi böckerna så jag brukar förbättra dem med en sax. Sedan gillar jag inte hur svaga hobbitsarna är, så fram brukar skrivmaskinen åka. Hobbitar passar liksom bättre som odödliga och flygande. Fattar inte varför moraltanter får sån panik av det..

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yeaaah, även om det här är ett skämt, är det verkligen fel att "Fuska" i ett singleplayer spel?, det är liksom din värld, och ingen annans, du spelar på dina egna regler.

att shamea fuskare även om det är på skämt är verkligen fel
Gud vad den äldre generationen skulle bli arga om dom inte fick fusk-koder till sina spel, t.ex., oändligt med liv, skippa level, konami code... yeeeeeah

Skulle jag fuska så skulle jag bara skratta åt det och förneka, ganska kul skämt imo, den är ju faktiskt gjord lite med glimten i ögat. Blir någon förnärmad av ett oskyldigt skämt så lär dom väl innerst inne tycka att det är fel? Isf har dom ju faktiskt möjlighet att betala för sitt (i sitt eget tycke) fel. Jag förstår inte riktigt problemet? Om någon vill förenkla sin spelupplevelse via exploits eller fusk så är det deras val och inget som påverkar mig, vilket detta lilla inlägg i spelet inte skulle påverka mig mer än ett skratt om jag skulle fuska

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Godofcheese:

Yeaaah, även om det här är ett skämt, är det verkligen fel att "Fuska" i ett singleplayer spel?, det är liksom din värld, och ingen annans, du spelar på dina egna regler.

att shamea fuskare även om det är på skämt är verkligen fel
Gud vad den äldre generationen skulle bli arga om dom inte fick fusk-koder till sina spel, t.ex., oändligt med liv, skippa level, konami code... yeeeeeah

Skulle jag fuska så skulle jag bara skratta åt det och förneka, ganska kul skämt imo, den är ju faktiskt gjord lite med glimten i ögat. Blir någon förnärmad av ett oskyldigt skämt så lär dom väl innerst inne tycka att det är fel? Isf har dom ju faktiskt möjlighet att betala för sitt (i sitt eget tycke) fel. Jag förstår inte riktigt problemet? Om någon vill förenkla sin spelupplevelse via exploits eller fusk så är det deras val och inget som påverkar mig, vilket detta lilla inlägg i spelet inte skulle påverka mig mer än ett skratt om jag skulle fuska

Jag tycker att det är lite "breaking of the fourth wall", förstör lite av the immersion av spelet, Kanske bara jag som tycker så.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Godofcheese:

Yeaaah, även om det här är ett skämt, är det verkligen fel att "Fuska" i ett singleplayer spel?, det är liksom din värld, och ingen annans, du spelar på dina egna regler.

att shamea fuskare även om det är på skämt är verkligen fel
Gud vad den äldre generationen skulle bli arga om dom inte fick fusk-koder till sina spel, t.ex., oändligt med liv, skippa level, konami code... yeeeeeah

Skulle jag fuska så skulle jag bara skratta åt det och förneka, ganska kul skämt imo, den är ju faktiskt gjord lite med glimten i ögat. Blir någon förnärmad av ett oskyldigt skämt så lär dom väl innerst inne tycka att det är fel? Isf har dom ju faktiskt möjlighet att betala för sitt (i sitt eget tycke) fel. Jag förstår inte riktigt problemet? Om någon vill förenkla sin spelupplevelse via exploits eller fusk så är det deras val och inget som påverkar mig, vilket detta lilla inlägg i spelet inte skulle påverka mig mer än ett skratt om jag skulle fuska

Jag tycker att det är lite "breaking of the fourth wall", förstör lite av the immersion av spelet, Kanske bara jag som tycker så.

Å andra sidan så är det inte så realistiskt att man skulle få samma pris för t.ex. kohudar hela tiden om man översvämmade marknaden med dom.
Det är väl mer immersion breaking än att det finns en skattmas i en värld med ett hyfsat utvecklat statssystem.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Godofcheese:

Yeaaah, även om det här är ett skämt, är det verkligen fel att "Fuska" i ett singleplayer spel?, det är liksom din värld, och ingen annans, du spelar på dina egna regler.

att shamea fuskare även om det är på skämt är verkligen fel
Gud vad den äldre generationen skulle bli arga om dom inte fick fusk-koder till sina spel, t.ex., oändligt med liv, skippa level, konami code... yeeeeeah

Skulle jag fuska så skulle jag bara skratta åt det och förneka, ganska kul skämt imo, den är ju faktiskt gjord lite med glimten i ögat. Blir någon förnärmad av ett oskyldigt skämt så lär dom väl innerst inne tycka att det är fel? Isf har dom ju faktiskt möjlighet att betala för sitt (i sitt eget tycke) fel. Jag förstår inte riktigt problemet? Om någon vill förenkla sin spelupplevelse via exploits eller fusk så är det deras val och inget som påverkar mig, vilket detta lilla inlägg i spelet inte skulle påverka mig mer än ett skratt om jag skulle fuska

Jag tycker att det är lite "breaking of the fourth wall", förstör lite av the immersion av spelet, Kanske bara jag som tycker så.

Är det inte mer immersion breaking att fuska utan att någon aldrig märker att man är en fuskis? Fuskar du i verkligheten att få en förmögenhet, då kan skattmasen komma och ifrågasätta vart din förmögenhet kommer ifrån, då kan du ljuga eller erkänna och ta smällen. Att ljuga i verkligheten gäller att lögnen är vattentät, Gerald är kung så om han ljuger så är han duktig nog att undkomma skatteåterkrav. Så vad är det som gör detta immersion breaking?

1
Skriv svar