Ett paket med Atari-kärlek

Flakmonkey
Ett paket med Atari-kärlek

Fick ett paket med härliga 2600-titlar. Hade inte möjligheten att spela
alltför mycket på Ataris klassiska maskin när jag var liten men jag har
ändå några härliga minnen från den. Ser fram emot att få återuppliva några
av dem

#blogg

Medlem
Ett paket med Atari-kärlek

Älskar bilderna på 2600 boxar och kassetter, där kan man verkligen tala om box art!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Oftast brukar gamla godingar vara bättre i minnet än de är när man återupplever. Oftast är det dessutom bäst att det stannar så.

Går man på samma festival som gammal som man gjorde som ung så har man förmodligen inte kul på samma sätt...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Flakmonkey
Skrivet av SID 6.7:

Älskar bilderna på 2600 boxar och kassetter, där kan man verkligen tala om box art!

Mjo, men blev ju inte så heta bilder om man använde skärmdumpar

Skrivet av Kane:

Oftast brukar gamla godingar vara bättre i minnet än de är när man återupplever. Oftast är det dessutom bäst att det stannar så.

Går man på samma festival som gammal som man gjorde som ung så har man förmodligen inte kul på samma sätt...

Så är det ju, men jag har märkt att det till stor del beror på med vilken förväntan man har när man gör något "nostalgiskt" som att se en gammal film eller läser en bok man gillade när man var liten. Jag går extremt sällan in med förväntningen att jag ska känna på samma sätt som jag gjorde då, det är ju mer eller mindre omöjligt eftersom jag är en annan person nu och lyckas jag bara hålla mig på den nivån så brukar jag väldigt sällan bli besviken. Att spelet inte är lika bra som då är liksom inget konstigt utan jag fylls bara med en massa härliga minnen. Sen så kommer jag ju inte lägga ner särskilt lång tid med spelet i fråga heller eftersom det i ärlighetens namn inte är så kul längre, men jag har iaf fått ut det jag förväntade mig.

Sen finns det såklart mer tidslösa klassiker som fortfarande håller, men man kan knappast förvänta sig att alla ska vara det. Många (de flesta?) spel, filmer, etc har sin tid, sitt sammanhang där de var hur bra som helst, men kommer man utanför det så ser man direkt de brister man inte såg då.

1
Skriv svar