Star Citizen har en miljon backers – öppnar upp samtliga moduler

Robot
Star Citizen har en miljon backers – öppnar upp samtliga moduler
Quake-konnässsör
Star Citizen har en miljon backers – öppnar upp samtliga moduler

3... 2... 1... GO. And we are off!

Medlem

Vilseledande rubrik... Jag tog det som att de öppnat alla moduler, inklusive den, för mig, viktigaste PU (Persistent Universe). :'(

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Vilseledande rubrik... Jag tog det som att de öppnat alla moduler, inklusive den, för mig, viktigaste PU (Persistent Universe). :'(

Ja lite faktist, tänkte först.. det jag läste igår stod det inget om att de öppnar upp alla moduler..

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Vilseledande rubrik... Jag tog det som att de öppnat alla moduler, inklusive den, för mig, viktigaste PU (Persistent Universe). :'(

Samma här

Medlem

Jag vet inte om det är (jätte) nytt men RSI har lagt upp en stjärnkarta.
https://robertsspaceindustries.com/starmap

Quake-konnässsör
Skrivet av Raid25:

Jag vet inte om det är (jätte) nytt men RSI har lagt upp en stjärnkarta.
https://robertsspaceindustries.com/starmap

Finns även en härlig förenklad version, http://i.imgur.com/VXGbKvM.jpg

Medlem

Jag förstår inte. Det var väl aldrig någonsin tal om att någon skulle få betala extra för Star Marine, Alpha 2.0, etc? Allt detta är ju en del av Star Citizen. Så vad, ska vi nu se dem som givmilda för att vi får något gratis som vi alltid hade rätt till?

Medlem

Den där förenklade kartan påminner ganska mycket om kartan till earth and beyond


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår inte. Det var väl aldrig någonsin tal om att någon skulle få betala extra för Star Marine, Alpha 2.0, etc? Allt detta är ju en del av Star Citizen. Så vad, ska vi nu se dem som givmilda för att vi får något gratis som vi alltid hade rätt till?

Rent tekniskt tillhör modulerna Alfa. Beta har alla tillgång till idag som stödjer plus spelet givetvis. Alfa har kickstarter folket tillgång till eller dom som hostar upp en femtiolapp idag.

Medlem
Skrivet av SolidSnake:
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår inte. Det var väl aldrig någonsin tal om att någon skulle få betala extra för Star Marine, Alpha 2.0, etc? Allt detta är ju en del av Star Citizen. Så vad, ska vi nu se dem som givmilda för att vi får något gratis som vi alltid hade rätt till?

Rent tekniskt tillhör modulerna Alfa. Beta har alla tillgång till idag som stödjer plus spelet givetvis. Alfa har kickstarter folket tillgång till eller dom som hostar upp en femtiolapp idag.

Jaha. Jag är helt enkelt inte intelligent/har tid nog för att följa med helt verkar det som!

Medlem

Vår fader är givmild och generös , herren bär i påsen på det renaste mjölet / amen

Inaktiv
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av SolidSnake:
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår inte. Det var väl aldrig någonsin tal om att någon skulle få betala extra för Star Marine, Alpha 2.0, etc? Allt detta är ju en del av Star Citizen. Så vad, ska vi nu se dem som givmilda för att vi får något gratis som vi alltid hade rätt till?

Rent tekniskt tillhör modulerna Alfa. Beta har alla tillgång till idag som stödjer plus spelet givetvis. Alfa har kickstarter folket tillgång till eller dom som hostar upp en femtiolapp idag.

Jaha. Jag är helt enkelt inte intelligent/har tid nog för att följa med helt verkar det som!

Det hela är inte lätt att hålla reda på, jag är säker på att du bär en högre intelligens nivå än vad vår fader begåvat mig med.

Medlem

Denna artikel känns lite halvfärdig!
Om man börjar med hur det var tänkt från början, 2012 om än lite rörigt.
"We are going to limit our alpha slots to 200,000".
Hangar Module innefattades inte av detta som jag minns utan man kan gå omkring i utan någon "Alpha Access".
http://img.techpowerup.org/130901/scgive.jpg

Sen blev Star Citizen lite större än vad någon tänkt från början.
Stretch goal 25 miljoner dollar är Enhanced Alpha vilket kan läsas i Funding Goal https://robertsspaceindustries.com/funding-goals
Så från några få "slots left" till ca 51,000 "slots left" inträffade 2013-10-28.

Sen tickade det ner och när 42 miljoner var nådd 2014-04-15 fanns bara ca 1000 "slots left".
En bild just innan de börjar med module pass.
http://i1298.photobucket.com/albums/ag51/davec234/FundingTime...

2014-04-17 hade Arena Commander Module Pass införts.
Denna "module pass" var en extra $5 på spelpaket för att få deltaga i Arena Commander(Alpha Access) för att stödja serverkostnaden för ökat antal alpha testare.
Som jag läst och tolkat ursprungligen så skulle denna extra $5 kostnad tillfalla även Social Module(planetside) och FPS(Star Marine) för de som inte har "Alpha" i sitt spelpaketsbeskrivning.

Ingen nämnde detta när Social Module släpptes utan alla verkade kunna spela det ändå
Så denna nyhet är nog mer en "låt alla få testa helt fritt från och med nu det tjänar alla på".
Sen har vi PTU som inte räknas som en extramodul(utöver Arena Commander pass) vad jag tolkar det som, utan man får ansträngas sig lite för att deltaga.

"Everyone with an ‘alpha access’ package will be awarded 10,000 UEC" står det också i uppdateringen. Har man ett module pass ges 5,000 UEC, men vissa har nämnt på forumet att om man smälter in "Module Passes - Arena Commander"(om man hinner nu) som fortfarande finns i ens "My Hangar" kan man använda det som riktiga pengar till nya pledge istället för att få ingamevaluta. Väldigt märkligt att den ens finns i My Hangar... kanske en miss från deras sida.
Lite tråkigt att vi inte får en trofe eller liknande att ha i hangaren utöver UEC till denna enmiljonersklubben, som vi ändå fått tidigare flera ggr.

Medlem

Tycker Star Citizen börjar kännas lite som en Ponzi Scheme...

Känslan jag får är att de söker pengar för nya moduler för att betala utvecklandet av core modulerna för att sedan söka mer pengar för änny nyare moduler... Men som sagt det är bara en känsla jag får...

Medlem

Nya moduler ? Core moduler ?
Du orkar inte förstå vad artikeln handlar om eller äns vad starcitizen är för något.
dock orkar du kräkas här Derek .
/amen

Medlem

Tror nog inte det är meningen att luras, då hade de tagit pengarna och stuckit redan, men frågan är ju hur många som kommer att tycka att förväntningarna uppfylls i slutändan.
Kommer ihåg hur man laddade för SWTOR som var "så jääävla dyrt" och vilken "Jaha, det var det då?" när det väl var dags för skarpt läge.

Medlem
Skrivet av SolidSnake:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av SolidSnake:
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår inte. Det var väl aldrig någonsin tal om att någon skulle få betala extra för Star Marine, Alpha 2.0, etc? Allt detta är ju en del av Star Citizen. Så vad, ska vi nu se dem som givmilda för att vi får något gratis som vi alltid hade rätt till?

Rent tekniskt tillhör modulerna Alfa. Beta har alla tillgång till idag som stödjer plus spelet givetvis. Alfa har kickstarter folket tillgång till eller dom som hostar upp en femtiolapp idag.

Jaha. Jag är helt enkelt inte intelligent/har tid nog för att följa med helt verkar det som!

Det hela är inte lätt att hålla reda på, jag är säker på att du bär en högre intelligens nivå än vad vår fader begåvat mig med.

Är ni syskon? O.o

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av SolidSnake:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av SolidSnake:
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår inte. Det var väl aldrig någonsin tal om att någon skulle få betala extra för Star Marine, Alpha 2.0, etc? Allt detta är ju en del av Star Citizen. Så vad, ska vi nu se dem som givmilda för att vi får något gratis som vi alltid hade rätt till?

Rent tekniskt tillhör modulerna Alfa. Beta har alla tillgång till idag som stödjer plus spelet givetvis. Alfa har kickstarter folket tillgång till eller dom som hostar upp en femtiolapp idag.

Jaha. Jag är helt enkelt inte intelligent/har tid nog för att följa med helt verkar det som!

Det hela är inte lätt att hålla reda på, jag är säker på att du bär en högre intelligens nivå än vad vår fader begåvat mig med.

Är ni syskon? O.o

Det eller religiösa.


signatur

I drank what?

Medlem

Hehe, jo jag antar att det är religösa ordet Fader han menade, lite sexistiskt tycker jag i så fall, vad om gud är könslös? Eller kvinna? Vad om gud är ett alster av flera olika energier utan eget tänkande?

Medlem

Gud är Chris roberts och det är en man därav fader.
Ingen sexism alltså ;p

Medlem
Skrivet av gerald:

Gud är Chris roberts och det är en man därav fader.
Ingen sexism alltså ;p

Hahaha I see

Medlem
Skrivet av gerald:

Nya moduler ? Core moduler ?
Du orkar inte förstå vad artikeln handlar om eller äns vad starcitizen är för något.
dock orkar du kräkas här Derek .
/amen

Derek vem, Derek Smart?
Han hjälpte till att avslöja hur CIG slösar bort pengarna och hur 90% av pengarna har redan spenderats, och hur Chris Roberts spenderat tiotals miljoner dollar (privat).

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Tycker Star Citizen börjar kännas lite som en Ponzi Scheme...

Känslan jag får är att de söker pengar för nya moduler för att betala utvecklandet av core modulerna för att sedan söka mer pengar för änny nyare moduler... Men som sagt det är bara en känsla jag får...

1. Ha en crowdfunding kampanj för ditt nya spel.
2. "dela upp" spelet i "moduler" och kalla varje modul för "nästan egna spel".
3. Försena spelet gång på gång och lura till dig fler suckers som låter sig luras av fina videoklipp och löften som inte uppfylls..
Så får du ditt egna Star Citizen, och därmed 1 miljard kronor.

Spelet är redan 2 år försenat, det skulle släppas 2013, sen 2014, sen 2015. Release date är nu satt till slutet på 2016,..
men, med tanke på att man ständigt försenar varenda modul som de sagt ska släppas före PU (själva spelet) och single player spelet, så är det inte svårt att se att spelet inte lär släppas varken 2016 eller ens 2017.

Om spelet ens någonsin blir klart, så lär det inte ske före 2020.

1
Skriv svar