Då kan du dö brutalt i fullversionen av Darkest Dungeon

Robot
Då kan du dö brutalt i fullversionen av Darkest Dungeon
Medlem
Då kan du dö brutalt i fullversionen av Darkest Dungeon

Älskar att hata detta spel

Medlem

Detta är verkligen ett underbart hemskt spel.

Love hate helt klart.

FM-guru
F.d. Sisyr

Mest hate för min del. Vill gilla spelet men har sjukt svårt för spelmekanik där tärningsslag kan sabba/hjälpa så mycket. Har samma problem med Blood Bowl.

Medlem
Medlem

För mycket slump för min smak. Men det är roligt i små doser. Och grafiken är...underbar...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Oj, är inte detta ett "fullständigt spel" ännu?
Jag köpte early access på steam för snart ett år sedan tror jag och redan då kändes det mer än väl som ett komplett spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har varit lite nyfiken på det här. Tycker konceptet verkar coolt, och många säger ju att det är skoj.

Ska kolla upp det när det släpps officiellt. Early access och beta-versioner är inte riktigt min grej dock.

Medlem

Meeeeeeeeeeeeeeeen,
Typ enda spelet jag vill spela nu. Hade hoppats på bara några veckor kvar. GAaaah

Medlem

Ett skoj spel, förutom ett rejält problem: det finns inget vettigt sätt att hela hjältarna mellan striderna.

Så därför sitter man och

kör tråkig "combat grinding" där man sparar den svagaste fienden till sist och väntar med att ha ihjäl denne. Under tiden kastar man healing spells på hjältarna tills de repat sig och är redo att fortsätta. En trist men tyvärr rätt nödvändig strategi.

Kan de bara fixa det problemet på ett vettigt sätt så kan det bli hur grymt som helst.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ett skoj spel, förutom ett rejält problem: det finns inget vettigt sätt att hela hjältarna mellan striderna.

Så därför sitter man och

kör tråkig "combat grinding" där man sparar den svagaste fienden till sist och väntar med att ha ihjäl denne. Under tiden kastar man healing spells på hjältarna tills de repat sig och är redo att fortsätta. En trist men tyvärr rätt nödvändig strategi.

Kan de bara fixa det problemet på ett vettigt sätt så kan det bli hur grymt som helst.

Eh, jag som klarat sista bossen som finns ute nu, och aldrig behövt göra så. Just hitpoints brukar inte vara någora problem. Är ju bara hela när man kampar också.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Nemo:

Ett skoj spel, förutom ett rejält problem: det finns inget vettigt sätt att hela hjältarna mellan striderna.

Så därför sitter man och

kör tråkig "combat grinding" där man sparar den svagaste fienden till sist och väntar med att ha ihjäl denne. Under tiden kastar man healing spells på hjältarna tills de repat sig och är redo att fortsätta. En trist men tyvärr rätt nödvändig strategi.

Kan de bara fixa det problemet på ett vettigt sätt så kan det bli hur grymt som helst.

Eh, jag som klarat sista bossen som finns ute nu, och aldrig behövt göra så. Just hitpoints brukar inte vara någora problem. Är ju bara hela när man kampar också.

Ja, vad jag läst i Darkest Dungeon-trådarna så jobbar Red Hook mycket med balanseringen och mycket hänger på vilken patch man spelat med.

Lyckas man ta sig vidare, kan utnyttja camping och få hjältarna till en viss nivå så är det visst inga problem längre oavsett vilken version man spelar.

I tidigare versioner verkar det ha varit rätt enkelt, men efter sommaren blev det klart svårare.

Själv så spelade jag för ca 1 månad sedan och med den patchen var det rejäl uppförsbacke i början. Det verkar ha varit många som tvingats ta till tråk-strategin jag nämnde för att komma någonstans.

Men den strategin är som sagt rätt tråkig. Så jag gav upp och väntar hellre tills Red Hook balanserat klart och släppt spelet.

1
Skriv svar