Svinsvåra pc-rpg:t Age of Decadence är här

Robot
Svinsvåra pc-rpg:t Age of Decadence är här

Rollspel till pc sägs sällan ha varit så utmanande.


Medlem
Svinsvåra pc-rpg:t Age of Decadence är här

Såg jävligt intressant ut... tills det turbaserade stridssystemet kom fram.


signatur

Submission is for the weak

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptomaniac:

Såg jävligt intressant ut... tills det turbaserade stridssystemet kom fram.

Fullt möjligt att spela hela spelet utan att delta i en enda strid, om man nu föredrar det.

Inaktiv
Skrivet av Kleptomaniac:

Såg jävligt intressant ut... tills det turbaserade stridssystemet kom fram.

Precis. Jag blev rätt intresserad av spelet och när man fick se striderna, så blev jag lika snabbt ointresserad, som man kan säga O.

Medlem

Ja tack, snabbtest. Striderna ser bra ut. Turbaserade strider är bättre än realtidsditos.

Medlem

Var totalt ointresserad tills striderna dök fram!

Medlem

Väntat i 10 år på detta så jag är sjukt sugen. kommer nog sitta hela helgen och slita mig flintskallig i frustration.

Medlem
Medlem
Medlem

Problemet är att folk tror att det är meningen att de ska döda allt i striderna som i andra RPGs. Men spelets grejj är att det har en mer realistisk approach till Rollspelandet;

Du som nykläckt äventyrare är nästan chanslös mot en man som är betald, tränad och erfaren i konsten att döda människor, för uppenbara anledningar.
Det finns inget som hindrar dig att fly, eller att ta mutan så att du överger din färdkamrat till tjuvarna.

Synd att detta inte riktigt når fram till folk. De är för inne på Baldurs gate tänket att "slakta allt".

Medlem

Blir till att sätta tänderna i när man får chansen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag ser gärna ett snabbtest på det här - Wasteland 2-klippet var riktigt trevligt att titta på!

Medlem

ooo, snabbtest ja tack

Medlem

Snabbtest please.

Medlem

ser rätt nice ut, nu förtiden har jag märkt dock att har inte rpg spel röster när man snackar med folk så undviker jag dom, antar man blivit bortskämd av spel som skyrim eller witcher 3., Förr gick det juh bra med lir som planetscape torment och alla dom där gammla rpg spelen, nu förtiden icke..

Medlem

Köpt spelet och testat det nu ett par timmar, och kan dock säja att tyvärr så är det extremt mycket trial & error bara många konversationer som slutar med att dör bara för man inte har rätt skills, även fått startat om ett par gånger nu för att min karaktär helt enkelt suger och jag inte kan komma vidare. Finns även för få alternativ i konversationerna tycker jag

k3m
Medlem

tack Fz för det här fina speltipset, och för att ni skrev att det kommer till Gog, Steam behöver inte nämnas i samma utsträckning. utöver det måste jag säga att spelet verkar ha byggts med hjärta. animationerna och detaljerna såg ut att vara riktigt bra. och turbaserade strider är bättre än realtidsbaserade strider. då det är svårt att göra realtidsbaserade strider intressanta och roliga. med realtidsbaserade strider blir det ett hack'o'slakt, sinnesvaga knapptryckningar och röriga strider.

Medlem

Snabbtest, ja tack. Ser väldigt intressant ut, speciellt dialogernas effekt samt striderna!


signatur

I drank what?

Medlem

Gärna ett snabbtest ja, men efter att jag har kört igång kan jag bara undra hur mycket ni hinner hinner visa på 25 minuter av det här spelet. (Speciellt med tanke på vad ni hann visa av Wasteland 2 )

Grymt spel än så länge. Kasta nästan alla spelerfarenheter och idéer över axeln innan ni ger er in bara.

Medlem

Mycket intressant miljö och dessutom svinsvårt. Hehe, ser fram emot att få stångas med det här.

Och turbaserat känns helt rätt för den här typen av spel. Fast man ska visst helst undvika strider som sagt.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Mycket intressant miljö och dessutom svinsvårt. Hehe, ser fram emot att få stångas med det här.

Och turbaserat känns helt rätt för den här typen av spel. Fast man ska visst helst undvika strider som sagt.

Man behöver inte helst undvika strider. Men var beredd på att bygga en karaktär som inte kan något annat än att strida och antingen crafting eller alchemy om du vill kunna ta alla strider. Det ska vara riktigt svårt att göra det dock
Min/max är nästan ett måste innan man lär sig spelet, vart och vad det finns för quests och olika lösningar på dem osv.

1
Skriv svar