Metal Gear Solid V drog in mer pengar första dagen än flera storfilmer tillsammans

Robot
Metal Gear Solid V drog in mer pengar första dagen än flera storfilmer tillsammans

Män i trikåer och dinosaurier är inget i jämförelse med Hideo Kojimas avsked.

#metal-gear-solid-v-4


Medlem
Metal Gear Solid V drog in mer pengar första dagen än flera storfilmer tillsammans

#FucKonami

Medlem

Capcom? Menar ni inte Konami.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Att Jurassic World drog in "665 kr" förvånar mig inte, den var urusel.


signatur

Burn in the light.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seraium:

Capcom? Menar ni inte Konami.

Minst!


signatur
Medlem

Hide lär ju vara skapligt trött på att leverera blockbusters för ett bolag som inte uppskattar honom.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jag tror artikelförfattaren behöver läsa sin egen artikel

Ps jag har inte köpt spelet ännu men funderar på att göra det.
(Edit stavfel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hur många timmar film är det i detta spel?

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Hur många timmar film är det i detta spel?

Inget som tidigare spel. Gissar på ca 2 timmar totalt på ett 150h spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bondmaster:

Jag tror artikelförfattaren behöver läsa sin egen artikel

Ps jag har inte köpt apelet ännu men funderar på att göra det

"Skriva nyhet på fem minuter innan banen måste hämtas på dagis"


signatur
Medlem

Spelindustrin har ju gått om film och musik branschen för länge sen så det går inte riktigt att jämföra branscherna med varandra.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av bondmaster:

Jag tror artikelförfattaren behöver läsa sin egen artikel

Ps jag har inte köpt apelet ännu men funderar på att göra det

"Skriva nyhet på fem minuter innan banen måste hämtas på dagis"

Är det samma med kommentaren?

Medlem
Skrivet av Rior:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av bondmaster:

Jag tror artikelförfattaren behöver läsa sin egen artikel

Ps jag har inte köpt apelet ännu men funderar på att göra det

"Skriva nyhet på fem minuter innan banen måste hämtas på dagis"

Är det samma med kommentaren?

Medlem

Tänka sig att vilken skillnad man kan göra, jag stod för 25% av jurassic worlds premiäromsättning!

Medlem

Bio är förlegat. Betala för att ha någon med onormalt hög frisyr framför sig, en lång jobbig jävel bakom sig som kör upp knäna i ryggen på en samt högljudda idioter som måste prata om vad som händer på resten av platserna. Skulle inte tro det va!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Bio är förlegat. Betala för att ha någon med onormalt hög frisyr framför sig, en lång jobbig jävel bakom sig som kör upp knäna i ryggen på en samt högljudda idioter som måste prata om vad som händer på resten av platserna. Skulle inte tro det va!

precis bio har ju fan tappat sin charm för väldigt länge sen... och priserna för dricka och godis ska vi inte heller prata om.. nej mys är det hemma som gäller sen länge

Medlem

Det är väl dock inte speciellt konstigt... Metal Gear Solid V: 599kr eller mer beroende på var du införskaffar det.

Priset för en icke 3D film på Bio: 115kr.. dessutom en många gånger större piratindustri än spel.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Det är väl dock inte speciellt konstigt... Metal Gear Solid V: 599kr eller mer beroende på var du införskaffar det.

Priset för en icke 3D film på Bio: 115kr.. dessutom en många gånger större piratindustri än spel.

Är ju bara om man köper på Steam eller PSN. Tror rätt många fortfarande köper i spelbutik eller alternativ digital butik med mycket lägre priser.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem

Som jag sagt tidigare, spelpriserna är för höga. att kostnaderna för spelproduktionen har mångdubblats under senare år är irrelevant då spelförsäljningen mer än mångdubblats.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Rior:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av bondmaster:

Jag tror artikelförfattaren behöver läsa sin egen artikel

Ps jag har inte köpt apelet ännu men funderar på att göra det

"Skriva nyhet på fem minuter innan banen måste hämtas på dagis"

Är det samma med kommentaren?

http://i1203.photobucket.com/albums/bb386/Marlinfan1995/burn_...

Japp för små knappar på telefonen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Förhoppningsvis är detta det sista konami spelet som drar in en stor summa pengar. Då kanske konami får upp ögonen och fattar att de behöver folk som Kojima

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Bio är förlegat. Betala för att ha någon med onormalt hög frisyr framför sig, en lång jobbig jävel bakom sig som kör upp knäna i ryggen på en samt högljudda idioter som måste prata om vad som händer på resten av platserna. Skulle inte tro det va!

En bra tid för oss introverta.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Winzi:

Det är väl dock inte speciellt konstigt... Metal Gear Solid V: 599kr eller mer beroende på var du införskaffar det.

Priset för en icke 3D film på Bio: 115kr.. dessutom en många gånger större piratindustri än spel.

Är ju bara om man köper på Steam eller PSN. Tror rätt många fortfarande köper i spelbutik eller alternativ digital butik med mycket lägre priser.

Fast fortfarande nästan 3x så dyrt på PC och 4-5x dyrare till konsol.

Dock tror jag också hela det här med 3D film ha sänkt en del, 3d kvaliten på filmer i Sverige på SF är helt jävla undermåliga. Polen har bättre 3D bio än vad vi har här, och på tvingandet av detta på alla de större salongerna och de små till icke 3d har definitivt fått mig att avstå från ett antal filmer.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Winzi:

Det är väl dock inte speciellt konstigt... Metal Gear Solid V: 599kr eller mer beroende på var du införskaffar det.

Priset för en icke 3D film på Bio: 115kr.. dessutom en många gånger större piratindustri än spel.

Är ju bara om man köper på Steam eller PSN. Tror rätt många fortfarande köper i spelbutik eller alternativ digital butik med mycket lägre priser.

Fast fortfarande nästan 3x så dyrt på PC och 4-5x dyrare till konsol.

Dock tror jag också hela det här med 3D film ha sänkt en del, 3d kvaliten på filmer i Sverige på SF är helt jävla undermåliga. Polen har bättre 3D bio än vad vi har här, och på tvingandet av detta på alla de större salongerna och de små till icke 3d har definitivt fått mig att avstå från ett antal filmer.

Tråkigt att höra att det är så dålig 3D på bio. Tycker själv det funkar riktigt bra med projektor hemma så länge som man kör Blu-ray och inte SBS (youtube, nedladdade filmer osv).


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar