Då släpps ambitiösa Dying Light-expansionen The Following

Robot
Då släpps ambitiösa Dying Light-expansionen The Following
Medlem
Då släpps ambitiösa Dying Light-expansionen The Following

Gööööööööött!!

Medlem

Sjukt tråkigt spel. Harar att alla vapen har damage siffror. En yxa eller pistol borde vara lika effektiv som viken annan yxa eller pistol.

Inaktiv
Skrivet av dafuq:

Sjukt tråkigt spel. Harar att alla vapen har damage siffror. En yxa eller pistol borde vara lika effektiv som viken annan yxa eller pistol.

Wut? Fan snackar du om? Du säger alltså att alla pistoler skjuter lika hårt och har samma kaliber dvs gör samma skada på riktigt?

Sen så är det ett spel så det hade förmodligen varit tråkigare om alla melee vapen gör exakt samma skada så valet av vapen är kosmetiskt.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Sjukt tråkigt spel. Harar att alla vapen har damage siffror. En yxa eller pistol borde vara lika effektiv som viken annan yxa eller pistol.

Du spelar alltså inga spel överhuvdtaget där man kan byta vapen?

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av dafuq:

Sjukt tråkigt spel. Harar att alla vapen har damage siffror. En yxa eller pistol borde vara lika effektiv som viken annan yxa eller pistol.

Wut? Fan snackar du om? Du säger alltså att alla pistoler skjuter lika hårt och har samma kaliber dvs gör samma skada på riktigt?

Sen så är det ett spel så det hade förmodligen varit tråkigare om alla melee vapen gör exakt samma skada så valet av vapen är kosmetiskt.

Eftersom alla skjutvapen ser likadana ut och heter olika bara, tror det är det han syftar på.

Själv hade jag hellre tagit kosmetiska vapen som gör samma skada (om de är av samma typ). Slipper man välja vapen på stats. Nu tar jag bara det effektivaste, oavsett om jag vill använda det vapnet eller inte.

Jag hade hellre sett att vapen inte är så sjukt effektiva, eller iaf mer sällsynta så man fick fly mer. Relativt tidigt så kan man rensa ut precis allt ganska enkelt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av dafuq:

Sjukt tråkigt spel. Harar att alla vapen har damage siffror. En yxa eller pistol borde vara lika effektiv som viken annan yxa eller pistol.

Håller definitivt med att det är sjukt tråkigt att ha det systemet också. Tar bara massa tid och det är bara tråkigt att hålla på att "levla" upp vapnen..

Annars var spelet kul. (när man väl uppgraderat vapnen för mer skada)

Medlem
Skrivet av dafuq:

Sjukt tråkigt spel. Harar att alla vapen har damage siffror. En yxa eller pistol borde vara lika effektiv som viken annan yxa eller pistol.

Skjutvapen är inte mitt expertisområde, men eftersom jag är en del av HEMA-rörelsen (Historical European Martial Arts) och har hanterat diverse olika svärd från diverse olika tidsperioder, samt andra sorters vapen så som stridsyxor och stridshammare de med, så kan jag berätta för dig att det enda systemet med närstridsvapen mot fiender utan skyddsklädsel, vilket är det relevanta här, som faktiskt är logiskt är där vapnen modifieras i både prestation och i utseende efter dess faktorer, då du med närstridsvapen på riktigt orsakar du extremt olika mängder skada beroende på exakt hur du använder ett svärd, beroende på exakta skepnaden av svärdet, hur balansen är och hur den hanteras i handen (dvs vart center av gravitation ligger, vilket bör vara vid olika ställen på olika vapen, och om vapnet inte är balanserat rätt för dess användningsområde och dess skepnad så är det objektivt mindre effektivt), och andra dylika faktorer.

Inte nog med det, du måste även ha med vapnets exakta skepnad i åtanke när du väljer hur du använder det, vilket är olika svårt med olika vapen i olika sammanhang. Använder du vassa vapen och ska hugga eller skära måste du tänka på edge alignment, vilket enkelt är avgörande faktorn mellan huruvdia du skapar ett köttsår på några centimeter eller hugger av en arm, och så vidare.

Inte nog med det, två svärd som nästan ser exakt likadana ut kan ha helt olika balans och sätt att användas beroende på både hur the hilt är format och exakta skepnaden av ett svärd kan vara så subtil att det skiljer sig några millimeter mellan hur tjock eller bred klingan är vid olika ställen längs den, samt dess längd i helhet; alla dessa små saker som någon som inte vet hur en letar efter det inte ens märker är olika sorters svärd, är helt olika bra på helt olika saker.

Det räcker med att tyngden skiljer sig ett par hundra gram och exakt hur balansen är för att samma skepnad av svärd ska orsaka olika mängder skada med samma sorts teknik.

Vad är min poäng i slutändan? Att även om Dying Light knappast gått efter realism i sin vapendesign överlag så är det faktum att skadan skiljer sig åt mellan olika vapen någonting som gör det betydligt mer realistiskt i sig själv än att vapnen alltid skulle göra exakt samma mängd skada och det enda du bytar ut är the skin.

Samma princip hittar du i skjutvapen, där exakt form och skepnad av både skjutvapnet och dess ammunition gör att vapnet är bra på väldigt olika saker, även om det kan verka som det är mer eller mindre samma sak för någon som inte kan någonting om ämnet.

Medlem

Hoppas på att Oculus stödet är mer än bara beta när det släpps och inte någon dold grej som går att låsa upp med tillhörande cutscene-åksjuka för att de insisterar på att styra huvudet på protagonisten - vilket går mot Oculus riktlinjer.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av dafuq:

Sjukt tråkigt spel. Harar att alla vapen har damage siffror. En yxa eller pistol borde vara lika effektiv som viken annan yxa eller pistol.

Wut? Fan snackar du om? Du säger alltså att alla pistoler skjuter lika hårt och har samma kaliber dvs gör samma skada på riktigt?

Sen så är det ett spel så det hade förmodligen varit tråkigare om alla melee vapen gör exakt samma skada så valet av vapen är kosmetiskt.

Visst om dom hade sett olika ut.. Det finns ju tex en hammare som har mindre skada än en annan hammare. Den Hammeren med mest skada 1shottar dom i huvet, medans den andra kräver typ 4 slag.. Det suger så jävla hårt. En hammare är en hammare!!

1
Skriv svar