Red Alert 2, Yuris Revenge, från Origin, lan?

Medlem
Red Alert 2, Yuris Revenge, från Origin, lan?

För en tid sedan var ju detta gratis på Origin - alla tankade spelet så klart.

Nu finns det ett problem, om man spelar spelet i LAN, så kan inte folk joina varandras lobbys för att alla har samma cdkey(?).

Om man kollar i origin så står det dock att vi har olika keys, jag gissar att felet är något annat, efter sökningar på nätet så står det att man kan justera sin key i registret, fast det verkar inte som att Originversionen har ett register på det sättet.

Någon ide här? Vill gärna spela det i lan, inte hålla på med någon konstig annan lösning som tungle eller så.

Om ni undrar hur man ens får det att funka i LAN, så finns det en winsockfix på moddb som låter spelet ställa ipx åt sidan och köra på udp i stället.
http://www.moddb.com/games/cc-red-alert-2/downloads/ra2yr-lan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Synd att du inte vill hålla på med Tunngle då jag just tänkte rekommendera det som lösning.
Brukar se till att hålla mig till Tunngle så gott jag kan gällande LAN-funktioner även när jag och polare sitter inom samma nätverk, bara för att jag inte orkar med en massa problem och felsökningar.

Medlem

Vet inte varför jag inte gillar Tunngle, men ja, det hade nog inte hjälpt mig här (då problemet inte är LANet i sig utan cd nyckeln), dock finns det en annan klient som också skall funka, som tar bort hela problemet med lan och internet, på http://cncnet.org/

Men, det är lite också för att jag tycker om att försöka lösa problem som dessa i gamla spel UTAN att behöva ta till "lätta" metoder som Tunngle eller Hamachi. Jag har liksom en svart bok med fixar nu =D

Efter allt sökande i går och hela förmiddagen idag - på alla möjliga konstiga sidor - så hittade jag i kommentarerna till en PCGamer artikel att RA2 på Origin sparar sin nyckel i RA2mappen och att det tydligen finns någon bugg/miss som gör att den är samma för många, kan inte testa just nu eftersom jag inte är på kontoret, men när jag kommer in skall skall jag se om det stämmer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar