Payday 2-communityt i uppror – nu kan du köpa dig fördelar

Robot
Payday 2-communityt i uppror – nu kan du köpa dig fördelar

Trots flera löften – nu har skaparna introducerat en kontroversiell betalmodell.


Medlem
Payday 2-communityt i uppror – nu kan du köpa dig fördelar

Nu har jag inte koll på hela historien, men att sälja på Steams Community market är väl inte samma sak som mikro transaktioner?

Medlem

En slutparantes är ingen mikrotransaktion. Så en sådan hade ni nog kunnat klämma in i artikeln!

Medlem
Skrivet av Norrin:

Nu har jag inte koll på hela historien, men att sälja på Steams Community market är väl inte samma sak som mikro transaktioner?

jag tycker då inte det

Frilansare
Skrivet av Norrin:

Nu har jag inte koll på hela historien, men att sälja på Steams Community market är väl inte samma sak som mikro transaktioner?

Skrivet av Nofsan:

En slutparantes är ingen mikrotransaktion. Så en sådan hade ni nog kunnat klämma in i artikeln!

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Norrin:

Nu har jag inte koll på hela historien, men att sälja på Steams Community market är väl inte samma sak som mikro transaktioner?

jag tycker då inte det

Noterat och uppdaterat, tack för att ni är uppmärksamma!

Medlem

De har kopierat CS:GO och säljer nu lådor som ger vapen. Alltså måste du gambla för att få alla vapen. De ska tydligen vara bättre än vanliga vapen också med stat-boost (?).

Aldrig fördjupat mig i Payday men verkar vara ett spel för folk som gillar att samla saker. Uppdateringen skulle dessutom vara gratis content för alla. Förstår att spelarna är arga.

Kunde tro att de har tillräckligt med pengar av all DLC som de släpper.

Medlem
Skrivet av popperino:

De har kopierat CS:GO och säljer nu lådor som ger vapen. Alltså måste du gambla för att få alla vapen. De ska tydligen vara bättre än vanliga vapen också (?).

Aldrig fördjupat mig i Payday men verkar vara ett spel för folk som gillar att samla saker. Förstår att spelarna är arga.

Kunde tro att de har tillräckligt med pengar av all DLC som de släpper.

Lådor i CSGO ger inte vapen , de ger skins. Inga fördelar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag fick ett safe. .. köpte en drill och fick ett vapen med skin. Inget speciellt alltså. Jag tycker att de har gjort bort sig. Säger man en sak så gäller det. Det hela kan bli paytowin

Medlem

Älskar Payday, spelade det sjukt mycket förut, men de släpper för mycket material, men bara småpaket, man tröttnar, hade hellre sett en redig expansion för 20 dollar.

Medlem

Men är väl ett coop spel? Vem bryr sig då?

Hur kan det vara p2win i ett coop/pve spel? Är väl bara spela med folk med liknande gear, eller välja gear som dom man spelar med har.

Verkar märkligt.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag fick ett safe. .. köpte en drill och fick ett vapen med skin. Inget speciellt alltså. Jag tycker att de har gjort bort sig. Säger man en sak så gäller det. Det hela kan bli paytowin

Jag förstår att folk blir ledsna och tänker direkt att dom går pay2win, men spelet är ju PVE så vad spelar det för nån roll om du har en vapen skin som ger +4 stabilitet?

Medlem

Sååå... Genom att spela Payday 2 kan man få vapen och grejer nu då? Som man kan tjäna riktiga pengar på?

(älskar sådana spel)

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag fick ett safe. .. köpte en drill och fick ett vapen med skin. Inget speciellt alltså. Jag tycker att de har gjort bort sig. Säger man en sak så gäller det. Det hela kan bli paytowin

nog för jag själv håller med om att man håller det man sagt sen en tid tillbaka, men hur kan det bli pay 2 win när payday är ett co-op spel?

Medlem

Nope, saknar helt betydelse. Inte ens om du fuskar spelar det någon roll eftersom ingen drabbas.

Jag hatar verkligen hela den här nya modellen där spel kastreras för att locka folk att köpa tillägg, men klagas där det klagas skall. Och det är fan inte på detta.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Älskar Payday, spelade det sjukt mycket förut, men de släpper för mycket material, men bara småpaket, man tröttnar, hade hellre sett en redig expansion för 20 dollar.

Det är samma skit om och om igen. Vi gillade också coop-aspekten i spelet men jag har tröttnat helt. De får lägga in något som ändrar i den grundläggadande spelmekaniken för att jag skall bli intresserad av den här waveshootern igen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av LinkMandos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag fick ett safe. .. köpte en drill och fick ett vapen med skin. Inget speciellt alltså. Jag tycker att de har gjort bort sig. Säger man en sak så gäller det. Det hela kan bli paytowin

Jag förstår att folk blir ledsna och tänker direkt att dom går pay2win, men spelet är ju PVE så vad spelar det för nån roll om du har en vapen skin som ger +4 stabilitet?

I PvE spel så brukar folk tävla mot varandra i vem som har bäst gear? Inte kul när någon med mer pengar helt plötsligt kan betala för att få bättre grejer?

Medlem
Skrivet av popperino:

I PvE spel så brukar folk tävla mot varandra i vem som har bäst gear?

I ett co-op PvE tävlar man tillsammans mot spelets AI, inte mot varandra.

Skrivet av popperino:

Inte kul när någon med mer pengar helt plötsligt kan betala för att få bättre grejer?

Eftersom man spelar tillsammans mot spelets AI gynnas ju hela gruppen av att en individ har bättre utrustning. Varför skulle jag vara missnöjd med att min grupp presterar bättre?

Medlem

"Payday 2 win" då eller? ( någon måste ju säga det )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av popperino:

I PvE spel så brukar folk tävla mot varandra i vem som har bäst gear?

I ett co-op PvE tävlar man tillsammans mot spelets AI, inte mot varandra.

Skrivet av popperino:

Inte kul när någon med mer pengar helt plötsligt kan betala för att få bättre grejer?

Eftersom man spelar tillsammans mot spelets AI gynnas ju hela gruppen av att en individ har bättre utrustning. Varför skulle jag vara missnöjd med att min grupp presterar bättre?

Du får väl respekt eller något för att du har det häftigaste och bästa gearet. Likadant i t.ex World of Warcraft. Vem har bäst gear på servern / i guildet / bland polarna etc. Det blir en tävling.

Medlem

Det är ju en enorm skillnad om spelare kan sälja föremål de skaffat i spelet via Community Market och om utvecklaren säljer föremål för egen vinning.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Den communityn ger jag inte mycket för. Som ny upplever jag att det är skitsvårt att bli accepterad in i matcher. "jaha, låg level joinade....kick" Skittrist, så det blir nog att lägga på hyllan.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag har snart 1200 timmar payday 2. Klarat av allt och har 100% achivements och alla DLC (De flesta köpta när de är 75% rea faktiskt). Nu vet ni min bakgrund inom Payday 2 så nu tänker jag belysa detta så ni förstår vad som egentligen händer.

Overkill säljer ingenting förutom "nyckeln" för att låsa upp lådorna som du får i drop på random efter varje uppdrag du gör. Jag utgår ifrån att Valve får en hacka såklart på dessa "nycklar" (Det är egentligen drills inte nycklar men vi säger nycklar för enkelhetens skull).

En stor majoritet sitter och gråter för att man kan få fördelar med vissa "bättre skins" då de kan ge dig en stat-boots utav något slag. Men dessa boosts är i princip så minimala och omärkbara att de gör ingen skillnad alls. Jag har redan spelat med folk som har dessa så kallade "stat-boostade" skinsen till deras vapen och inte fan är de bättre för det. Det enda det ger är "bragging rights". Kolla vad jag har mentaliteten!

Sen är detta faktiskt ett PVE spel. Så då spelar det ju ingen roll alls om någon har en fördel över någon annan. JAG har fördelar över alla andra i princip bara för att jag har lagt ner så mycket tid på spelet och kan allt utantill. Om jag får ett skin som ger något vapen jag knappt använder +4 stability så känns det mest som "meh...". Vem bryr sig då det är ett PVE spel helt ärligt?

Däremot så finns det såklart en legitim sida till detta nerdrage ifrån communityn. Nämligen att precis som FZ tar upp så har både Almir och David sagt förut att inga mikrotransaktioner skulle förekomma. Vilket de på något vis gör nu. Fast ändå inte. Det får de som gnäller bestämma själva. Personligen tycker jag inte detta är mikrotransaktioner alls då du får ingen faktiskt fördel med dessa skins. De tvingar dig inte att köpa någon drill alls. Däremot så kan du sälja alla lådor du får på steammarket och faktiskt få en slant.

Jag har redan tjänat in ca 5€ på dessa lådor för jag satt och farmade lite enkelt igår kväll. Så det är ju ett stort plus för min del. Jag slösade faktiskt en liten slant på ett skin till min mosconi shotgun för jag gillade hur det så ut. bara 0,5€

TL-DR

Det är ett PVE spel, ingen tvingar dig att köpa något, Du får ingen faktiskt fördel emot någon annan så länge du inte är bra själv. Du kan tjäna pengar på spelet nu. Vilket jag gör. Tack Overkill.
Rubriken är missledande då den inte stämmer FYI.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Inaktiv
Skrivet av SilvaH:

Du kan tjäna pengar på spelet nu. Vilket jag gör. Tack Overkill.

Vilket även betyder att folk kommer förlora pengar på det. Fler än som vinner på det. := )

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:

Du kan tjäna pengar på spelet nu. Vilket jag gör. Tack Overkill.

Vilket även betyder att folk kommer förlora pengar på det. Fler än som vinner på det. := )

Beskriv gärna hur folk förlorar pengar på spelet. Du gjorde mig intresserad.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem
Skrivet av SilvaH:

Jag har redan tjänat in ca 5€


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Girighet är spelvärldens främsta gissel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SilvaH:

Jag har redan tjänat in ca 5€

http://image.blingee.com/images17/content/output/000/000/000/...

Uppenbart photoshop. Jag hade haft en SWAG kedja runt halsen och en joint i munnen.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Inaktiv
Skrivet av SilvaH:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:

Du kan tjäna pengar på spelet nu. Vilket jag gör. Tack Overkill.

Vilket även betyder att folk kommer förlora pengar på det. Fler än som vinner på det. := )

Beskriv gärna hur folk förlorar pengar på spelet. Du gjorde mig intresserad.

Genom att köpa nycklar. De får ju skins men värdet av skinsen kommer generellt sett vara lägre än kostnaden av nycklarna. De som faktiskt köper nycklar gör ju en förlustaffär, annars skulle det inte gå ihop.

edit: Kan ju vara så att man tjänar pengar genom att köpa nycklar i början och att de som förlorar är de som köper skinsen av lådöppnarna. Med tiden bör det dock jämna ut sig.
Poängen är iaf att så länge någon tjänar pengar är det någon annan som förlorar pengar, för det är ju bara spelarnas och inte utvecklarnas pengar som ligger i omlopp.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:

Du kan tjäna pengar på spelet nu. Vilket jag gör. Tack Overkill.

Vilket även betyder att folk kommer förlora pengar på det. Fler än som vinner på det. := )

Beskriv gärna hur folk förlorar pengar på spelet. Du gjorde mig intresserad.

Genom att köpa nycklar. De får ju skins men värdet av skinsen kommer generellt sett vara lägre än kostnaden av nycklarna. De som faktiskt köper nycklar gör ju en förlustaffär, annars skulle det inte gå ihop.

Det är ingen som tvingar dig att köpa något, det är ALLTID folk som går back i ett lotteri, detta är ett lotteri, men ingen tvingar dig att köpa nycklar.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:

Du kan tjäna pengar på spelet nu. Vilket jag gör. Tack Overkill.

Vilket även betyder att folk kommer förlora pengar på det. Fler än som vinner på det. := )

Beskriv gärna hur folk förlorar pengar på spelet. Du gjorde mig intresserad.

Genom att köpa nycklar. De får ju skins men värdet av skinsen kommer generellt sett vara lägre än kostnaden av nycklarna. De som faktiskt köper nycklar gör ju en förlustaffär, annars skulle det inte gå ihop.

Detta är ju precis samma sak som i CS:GO och TF2. Det är en risk man tar för att tjäna pengar. Som jag sa tidigare. INGEN tvingar dig att köpa nycklar och unboxa lådor. Du gör det själv pga. att du vill se om du har tur och kan få något som är bra och är värt något. Vilket är PRECIS samma sak folk gör i TF2 och CS:GO. Och i båda spelen är det inte värt att unboxa. Payday 2 är inget undantag.

Det är fortfarande helt VALFRITT att köpa nyckeln. Så spelare går inte per automatik med förlust då ingen tvingar dem att köpa nycklar. Det enda du får är skins. I grund och botten är valet alltid ditt. Du kan inte gå i förlust i någonting så länge du inte går med på det. Det är en risk du medvetet väljer att ta.

Jag har bara fått pengar för jag sålt alla lådor jag fått. För jag vet hur ovärt det är att köpa nycklar. Men vissa människor kommer ta risken och försöka. De flesta kommer förlora ja. Men det är det som är meningen. Annars skulle inte de sällsynta sakerna vara värdefulla.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

12
Skriv svar