Världens bäst betalda Youtube-stjärnor 2015

Robot
Världens bäst betalda Youtube-stjärnor 2015

Forbes har sammanställt listan som rymmer matlagning, humor och såklart spel.


Medlem
Världens bäst betalda Youtube-stjärnor 2015

helsjukt

Medlem
Medlem

Tror Google kommer strama åt detta förr eller senare, de ledsnar nog på att alla vinster går direkt till kreatörerna och vill ha den största delen av vinsten själv. Tills dess så gläds jag åt möjligheten att med ett sådant tillgängligt medium och möjligheten att tjäna pengar på det. Även om jag själv knappast bidrar mycket då jag har adblock for youtube (lugn FZ, inte er eller andra sidor jag besöker, bara youtube)

Medlem
Skrivet av snubben:

Tror Google kommer strama åt detta förr eller senare, de ledsnar nog på att alla vinster går direkt till kreatörerna och vill ha den största delen av vinsten själv. Tills dess så gläds jag åt möjligheten att med ett sådant tillgängligt medium och möjligheten att tjäna pengar på det. Även om jag själv knappast bidrar mycket då jag har adblock for youtube (lugn FZ, inte er eller andra sidor jag besöker, bara youtube)

De har redan största delen av vinsten, de tar över hälften av reklampengarna.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Kan man grovt räknat anta att man drar in ca 3kr per prenumerant och år som professionell Youtuber? Det verkar ju så om man räknar på förhållandet mellan vad dom tjänar och hur många subs dom har. Lite kul i så fall för då kan man lätt räkna ut hur mycket varje kanal tjänar som man kollar på.

Medlem

Beror ju givetvis även på hur många videoklipp dom laddar upp men jag tänkte om man gör en grov uppskattning.

Medlem

"YoTube" ?

Jepp, YouTube heter hädanefter "YoTube".


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Geeks Gaming

Vad hände med nummer 4?

Medlem

Förvånad att inte Ryan Higa är med, han var ju en gång i tiden den med mest prenumeranter och har fortfarande fler än de flesta på denna listan. Dessutom har har två kanaler där alla klipp får fler MINST 1M visningar. Medans Rosanna Pansino hade många videos med mindre än 1M visningar och hon verkade inte posta så mycket fler videos än Ryan Higa.

Medlem

Det var ett jävla tjat om youtube och dess inkomsttagare, räcker det inte? Vad gör det för nytta att vi ser vissa tjänar mer på att spela, än vad andra kommer göra under en hel livstid?

Medlem

Wow, trodde inte Lindsey Stirling tjänade så mycket, roligt för henne att vara miljonär på det sättet, inte ofta någon som kan spela fiol kan leva på det själv och tjäna multum.

Medlem

Tror inte dessa siffror är enbart från tuben. Vet att många har uppdrag vid sidan om då, YT inte alltid är så säker inkomst.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av nils45:

Wow, trodde inte Lindsey Stirling tjänade så mycket, roligt för henne att vara miljonär på det sättet, inte ofta någon som kan spela fiol kan leva på det själv och tjäna multum.

Särskilt inte någon som började sin karriär med att bli totalsågad i America's got Talent och sedan tog sig upp igen helt på egna ben.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totte1015:

Det var ett jävla tjat om youtube och dess inkomsttagare, räcker det inte? Vad gör det för nytta att vi ser vissa tjänar mer på att spela, än vad andra kommer göra under en hel livstid?

Youtube and chill?


signatur
Medlem
Skrivet av snubben:

Tror Google kommer strama åt detta förr eller senare, de ledsnar nog på att alla vinster går direkt till kreatörerna och vill ha den största delen av vinsten själv. Tills dess så gläds jag åt möjligheten att med ett sådant tillgängligt medium och möjligheten att tjäna pengar på det. Även om jag själv knappast bidrar mycket då jag har adblock for youtube (lugn FZ, inte er eller andra sidor jag besöker, bara youtube)

Alltid lika förvånad över dessa kommentarer, hur mycket tror du kreatörer
får i förhållande till google och hur mycket incitament tror du google
vill ge sina skapare?

Att motivera de som lyckats bäst gör ju att de blir mer produktiva och fortätter
generera pengar åt sin "ägare". Dessutom vill ju google att nya personer
ska börja lägga upp filmer för att säkra mer inkomst, då är det ju bra om
det finns en liten morot.

Det är extremt få personer som kan livnära sig på detta och att läsa artiklar
om en pytteliten minoritet verkar ha gett dig en väldigt konstig bild av verkligheten.
Dessutom gjorde google stora (och idiotiska) förändringar när de tog över.
Det var nog inte gratis det heller.


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Hmm Lindsey Stirling var ju lite intressant, jag är redan subscriber till Taylor Davis som gör covers på spel och anime-serier med sin fiol


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Hmm Lindsey Stirling var ju lite intressant, jag är redan subscriber till Taylor Davis som gör covers på spel och anime-serier med sin fiol

Du kanske skulle gilla Matt Mulholland också, han spelar flöjt och gör väldigt speciella covers.
Vore jättekul att se honom göra något med Taylor Davis, som jag för övrigt inte hört om tidigare så tack för tipset


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Fortfarande mer välförtjänt än fotbollsspelares löner.

Medlem

De enda jag kollar på är nr 5 och någon enstaka gång nr 4. Resten är obekanta eller outhärdliga för mig vilket fall..


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Sjuka summor med tanke på att det finns Adblock. Antar att de flesta tittar i sina mobiler idag?

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av snubben:

Tror Google kommer strama åt detta förr eller senare, de ledsnar nog på att alla vinster går direkt till kreatörerna och vill ha den största delen av vinsten själv. Tills dess så gläds jag åt möjligheten att med ett sådant tillgängligt medium och möjligheten att tjäna pengar på det. Även om jag själv knappast bidrar mycket då jag har adblock for youtube (lugn FZ, inte er eller andra sidor jag besöker, bara youtube)

Alltid lika förvånad över dessa kommentarer, hur mycket tror du kreatörer
får i förhållande till google och hur mycket incitament tror du google
vill ge sina skapare?

Att motivera de som lyckats bäst gör ju att de blir mer produktiva och fortätter
generera pengar åt sin "ägare". Dessutom vill ju google att nya personer
ska börja lägga upp filmer för att säkra mer inkomst, då är det ju bra om
det finns en liten morot.

Det är extremt få personer som kan livnära sig på detta och att läsa artiklar
om en pytteliten minoritet verkar ha gett dig en väldigt konstig bild av verkligheten.
Dessutom gjorde google stora (och idiotiska) förändringar när de tog över.
Det var nog inte gratis det heller.

Jo det kan väl erkännas att man var lite blåögd i denna fråga. Kanske till och med lite korkat att tro att Google inte skulle ta merparten av inkomsterna. Tänkte väl mest på alla artiklar om hur Google inte gör vinst på youtube osv.

Medlem
Skrivet av snubben:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av snubben:

Tror Google kommer strama åt detta förr eller senare, de ledsnar nog på att alla vinster går direkt till kreatörerna och vill ha den största delen av vinsten själv. Tills dess så gläds jag åt möjligheten att med ett sådant tillgängligt medium och möjligheten att tjäna pengar på det. Även om jag själv knappast bidrar mycket då jag har adblock for youtube (lugn FZ, inte er eller andra sidor jag besöker, bara youtube)

Alltid lika förvånad över dessa kommentarer, hur mycket tror du kreatörer
får i förhållande till google och hur mycket incitament tror du google
vill ge sina skapare?

Att motivera de som lyckats bäst gör ju att de blir mer produktiva och fortätter
generera pengar åt sin "ägare". Dessutom vill ju google att nya personer
ska börja lägga upp filmer för att säkra mer inkomst, då är det ju bra om
det finns en liten morot.

Det är extremt få personer som kan livnära sig på detta och att läsa artiklar
om en pytteliten minoritet verkar ha gett dig en väldigt konstig bild av verkligheten.
Dessutom gjorde google stora (och idiotiska) förändringar när de tog över.
Det var nog inte gratis det heller.

Jo det kan väl erkännas att man var lite blåögd i denna fråga. Kanske till och med lite korkat att tro att Google inte skulle ta merparten av inkomsterna. Tänkte väl mest på alla artiklar om hur Google inte gör vinst på youtube osv.

Inte lätt att veta och det var inte meningen att verka otrevlig på något sett
men det är inte ovanligt att företag har något eller några förlust år speciellt
när förvärv eller större förändringar sker.

Det kan mycket väl tänkas att "fusionen" mellan youtube och google+ räknas
in som youtube utgifter och där har google ställt till med massor av irritation
för vissa av oss. Har svårt att tänka mig att förlusterna fortsätter men har man
högtflygande planer så får man ju räkna med att det kostar.

Det här med streaming på youtube kan ju bli en dyr histori t.ex.


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Roligt att det går att tjäna pengar på det man tycker om att göra.

Det enda jag hoppas är att de använder pengarna klokt och inte bara vräker sig i överflöd.

Medlem

Vad tjänar Robbaz tro? Robert är min favorit.

Medlem
Skrivet av ManchildKart:
Skrivet av snubben:

Tror Google kommer strama åt detta förr eller senare, de ledsnar nog på att alla vinster går direkt till kreatörerna och vill ha den största delen av vinsten själv. Tills dess så gläds jag åt möjligheten att med ett sådant tillgängligt medium och möjligheten att tjäna pengar på det. Även om jag själv knappast bidrar mycket då jag har adblock for youtube (lugn FZ, inte er eller andra sidor jag besöker, bara youtube)

De har redan största delen av vinsten, de tar över hälften av reklampengarna.

De har ingen vinst.

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Hmm Lindsey Stirling var ju lite intressant, jag är redan subscriber till Taylor Davis som gör covers på spel och anime-serier med sin fiol

Tack för tipset av Taylor Davis, aldrig hört henne innan men klickade in där o damn...älskar sådan här musik, tackar

1
Skriv svar