Svenska kyrkans nya grepp - hitta gud med spel

Robot
Svenska kyrkans nya grepp - hitta gud med spel

Du skall inga andra appar hava jämte mig.

#the-you-testament


Medlem
Svenska kyrkans nya grepp - hitta gud med spel

Tycker det är en rätt bra representation av religioner i Bioshock.

Borde inte religiösa spel märkas med PEGI 18 då det är oetiskt att indoktrinera och lura barn?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Press X to crucify.

Medlem

Förlöjliga människor tillhörandes en viss religion var ett nytt och fräscht grepp FZ, well done!

Medlem
Skrivet av WhiteOPs:

Förlöjliga människor tillhörandes en viss religion var ett nytt och fräscht grepp FZ, well done!

Ser inte var Fz har förlöjligat någon religion. Däremot är religioner väldigt bra på förlöjliga sig själva.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Blasphemer! *kastar sten på Calle*

Medlem

Nyversion av Bible Buffet?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Blackwolfe:

Blasphemer! *kastar sten på Calle*

Jag sa bara att måltiden var god nog för Jehova!


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Blackwolfe:

Blasphemer! *kastar sten på Calle*

Jag sa bara att måltiden var god nog för Jehova!

He said it again !
blasphmer! *kastar sten på calle*


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

KoP
Medlem

Dom förlorade mig vid "pedagogiskt".

Medlem

Xperia Arc, I see what you did there!

Medlem

Det kan aldrig, aldrig, aldrig finnas tillräckligt med religiösa spel. Synd bara att det nästan alltid är olika nyanser av kristendom, bara. Jag vill ha judiska, muslimska, buddhistiska lir också.

Medlem

Varning! Klippet nedan innehåller ovårdat språk, känsliga och religösa tittare varnas...

Medlem

Kan de inte be till Gud om att få fler medlemmar?

Medlem

Så de vill använda en fantasivärld för att propagera en annan fantasivärld.

Medlem
Skrivet av WhiteOPs:

Förlöjliga människor tillhörandes en viss religion var ett nytt och fräscht grepp FZ, well done!

Skärp dig!
Du förlöjligar bara dig själv med ett sådant ogenomtänkt uttalande.

Medlem
Skrivet av crulltan:

Att påstå att Gud eller en "högre makt/makter" är fantasi bara för att du inte hittat någon är rätt efterblivet, när över 80% av jordens befolkning har någon form av gudstro. Organiserad religion kan man tycka vad man vill om, man behöver inte tycka om kyrkan som koncept bara för att man är kristen. Som exempel så gillade inte Jesus organiserad religion. Kyrkor är skapade av människan.

Det säger mer om 80% av jordens befolkning än vad de säger om hans uttalande.

phi
Medlem
Skrivet av crulltan:
Skrivet av Fairfax:

Så de vill använda en fantasivärld för att propagera en annan fantasivärld.

Att påstå att Gud eller en "högre makt/makter" är fantasi bara för att du inte hittat någon är rätt efterblivet, när över 80% av jordens befolkning har någon form av gudstro. Organiserad religion kan man tycka vad man vill om, man behöver inte tycka om kyrkan som koncept bara för att man är kristen. Som exempel så gillade inte Jesus organiserad religion. Kyrkor är skapade av människan.

Bara för att 80% av jordens befolkning tror något utan några som helst bevis för dess existens betyder inte att det inte är fantasier.

Vad som sedan är "efterblivet" eller ej går väl att diskutera.

Medlem
Skrivet av crulltan:

Att påstå att Gud eller en "högre makt/makter" är fantasi bara för att du inte hittat någon är rätt efterblivet, när över 80% av jordens befolkning har någon form av gudstro.

Skönt argumentum ad populum. Många flugor äter skit; det gör det inte gott. Och hur är det "efterblivet", du som just själv varit sjukt vag och definerat det som Gud eller en "högre makt/makter"? Du hade aldrig definerat begreppet sådär vagt om du hade haft den blekaste aning om vad du själv pratar om. Du vet ingenting mer än mig, och jag vet inte. Så snälla, sluta lek.

Skrivet av crulltan:

Organiserad religion kan man tycka vad man vill om, man behöver inte tycka om kyrkan som koncept bara för att man är kristen. Som exempel så gillade inte Jesus organiserad religion. Kyrkor är skapade av människan.

Japp. Och kyrkor, vilka utgörs av människor med en buffét av olika idiotiska trosuppfattningar, är vad vi faktiskt kan se evidens för. Dessa vet vi existerar. Så om vi kan hålla med om problemen som organiserad religion, kyrkan och omotiverad tro medför, då finns det inte mycket kvar att spara efteråt.

Medlem

Som Carl Sagan sa "You can´t convice a believer of anything; for their belief is not based on evidence. It's based on a deep-seated need to belive".

Ingen ide att fortsätta diskutera detta ämne här!

Medlem
Skrivet av crulltan:
Skrivet av Fairfax:

Så de vill använda en fantasivärld för att propagera en annan fantasivärld.

Att påstå att Gud eller en "högre makt/makter" är fantasi bara för att du inte hittat någon är rätt efterblivet, när över 80% av jordens befolkning har någon form av gudstro. Organiserad religion kan man tycka vad man vill om, man behöver inte tycka om kyrkan som koncept bara för att man är kristen. Som exempel så gillade inte Jesus organiserad religion. Kyrkor är skapade av människan.

Argumentum ad populum. Inget blir mer sant bara för att många tror på det. Att dessutom tro på något för vilket det inte finns en uns av bevis torde vara mer efterblivet än att kalla det för vad det är; fantasi. Tusentals trosuppfattningar har producerats under tusentals år men inte en enda har lyckats visa att den har någon förankring i verkligheten. Det är på tiden att vi slutar ta religiositet på allvar.

Medlem
Skrivet av crulltan:
Skrivet av Fairfax:

Så de vill använda en fantasivärld för att propagera en annan fantasivärld.

Att påstå att Gud eller en "högre makt/makter" är fantasi bara för att du inte hittat någon är rätt efterblivet, när över 80% av jordens befolkning har någon form av gudstro. Organiserad religion kan man tycka vad man vill om, man behöver inte tycka om kyrkan som koncept bara för att man är kristen. Som exempel så gillade inte Jesus organiserad religion. Kyrkor är skapade av människan.

Precis som kristendomen och islam är Star Wars en erkänd religion och om jag väljer att inte tro på Star Wars är jag då efterbliven?

För 600 år sedan trodde 100% av världens befolkning att jorden var platt. Några få efterblivna idioter som Eratosthenes använde matte för att beräkna jordens omkrets.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av crulltan:

Att påstå att Gud eller en "högre makt/makter" är fantasi bara för att du inte hittat någon är rätt efterblivet, när över 80% av jordens befolkning har någon form av gudstro.

Nej, däremot är det rätt efterblivet att tro att sanningen är någon populäritetstävling. Läs och lär dig vad innebörden av "argumentum ad populum" är. Pådyvlad teism borde för övrigt förbjudas.

Medlem
Skrivet av crulltan:
Skrivet av Fairfax:

Så de vill använda en fantasivärld för att propagera en annan fantasivärld.

Att påstå att Gud eller en "högre makt/makter" är fantasi bara för att du inte hittat någon är rätt efterblivet, när över 80% av jordens befolkning har någon form av gudstro. Organiserad religion kan man tycka vad man vill om, man behöver inte tycka om kyrkan som koncept bara för att man är kristen. Som exempel så gillade inte Jesus organiserad religion. Kyrkor är skapade av människan.

Majoriteten av dessa 80% tror på en gud för att deras föräldrar sagt att det är det enda rätta. Det hade nog varit ombytta roller om indoktrinering inte förekom.

Jag är tacksam över att mina föräldrar inte lyckades få in mig på det spåret.

Medlem

Ah great. Religions debatt på FZ. För här finns det otvivelaktigt många akademiker i ämnet

Medlem

Ett spel får mer skit om det är förknippat med religion än om det går ut på att råna, mörda, skjuta och köra över folk. Fara för indoktrinering? Jag tror vi redan är så indoktrinerade att det ändå inte finns plats. Mer hallelujah åt folket!

Det hade varit intressant med ett spel som behandlar de största religionerna, på lika villkor. Typ ett Tomb Raider som susar igenom tid och rum, besöker välkända tider och platser med religiös anknytning.

Nu ska jag spela GTA. Amen.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Press X to crucify.

Nailed it!

Vill se ett spel kallat Religion poisons everything.

Sedan så tar man hand om väldigt troende på avgiftningsklinik.

De skickas till skolan.

Medlem

Oh, ja, Gud fann jag länge sedan. Black & White.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Ah great. Religions debatt på FZ. För här finns det otvivelaktigt många akademiker i ämnet

Är väl inte så förvånande med tanke på artikeln?
Och man behöver inte va akademiker för att få ha en åsikt.

Medlem
Skrivet av Lurid:
Skrivet av Biggles:

Ah great. Religions debatt på FZ. För här finns det otvivelaktigt många akademiker i ämnet

Är väl inte så förvånande med tanke på artikeln?
Och man behöver inte va akademiker för att få ha en åsikt.

Exakt, och dessa akademiker kan inte heller komma överans om vad bibeln säger, vilket inte är så konstigt för bibeln är inte ens överens med sig självt.
Dessutom...talande orm. T-a-l-a-n-d-e o-r-m. Många barn ser igenom det hela.

12
Skriv svar