"Mun-kavle" på nya användare?

Medlem
"Mun-kavle" på nya användare?

Ja. Känns som att fler och flera av fragbites medlemmer börjar ta sig hit nu, jätte kul med ett levande forum! Men inte så kul när de tar med sig FB attityden och kommentars bajsandet.

Det kan tyckas hårt, men de första 30 dagarna kanske man skulle ha vissa restriktioner, tex. 3 kommentarer per dag gällande foumet och nyheter? Jag vet inte riktigt, men det känns som att det väger lite på en tråd, ett perfekt tillfälle att ta i med hårdhandskarna!

Medlem

banna på kort tid är väll bättre?

Medlem

Behövs definitivt, jag menar kolla på hur vissa forum ser ut.

Tex när folk postar 15 posts i olika trådar där dom skriver saker som är helt uppenbara.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Vila i frid

Ser ni inlägg som ni anser vara spam eller bara posthunts, anmäl dem så tar vi hand om det!

Det är det enda rådet jag kan ge för tillfället. Anmäla om ni ser att någon skriver många skitinlägg eller bumpar trådar!

Tack.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv
Skrivet av the_maxx:

Ser ni inlägg som ni anser vara spam eller bara posthunts, anmäl dem så tar vi hand om det!

Det är det enda rådet jag kan ge för tillfället. Anmäla om ni ser att någon skriver många skitinlägg eller bumpar trådar!

Tack.

passande avatar på the maxx.

du är utkastare på fz och din avatar ser ut som en.

du hade lätt kunnat bli dörrvakt på en pub

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Ser ni inlägg som ni anser vara spam eller bara posthunts, anmäl dem så tar vi hand om det!

Det är det enda rådet jag kan ge för tillfället. Anmäla om ni ser att någon skriver många skitinlägg eller bumpar trådar!

Tack.

När man anmäler en user så att säga, anmäler man via knappen på forumet och sen väljer övrigt, eller via profilsidan?

Medlem

man anmäler inlägget, inte användaren. gäller det korspostning är det bara att länka till den andra tråden också...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Vila i frid

Det stämmer som Hwergelmer säger. Anmäl inläggen.

Och, tack BangBoomBang.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Jag anmäler så fort jag ser något(inte allt men det som bryter mot reglerna)

Inaktiv

xphome, det där var en posthunt. känn dig anmäld. :F


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Vila i frid

Se Admin informerar för information om läget.

Tack för att ni anmäler mer. :heart:


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Känns skönt att rutinerade Nikie håller koll ute bland oss nya användare och uppmuntrar till förmyndarsamhället....
Anmäl, Banna och förgör. Ve den som inte uttryckte några vettiga åsikter. Jag förstår ärligt inte problemet. Har varit hemma från jobbet idag, och ja, jag har postat många inlägg idag. Vet inte om de alla är korrekta men jag skrev dem för att jag ville säga min åsikt som är högst personlig. Har inte sett speciellt mycket skit här på FZ om man jämnför med andra forum utan tycker de flesta är reko. Stör man sig behöver man bara scrolla förbi dyngan eller, som bossarna vill, anmäla.
Tycker kritiken är omotiverad eller så har jag inte besökt dessa hemska trådar ännu...

Go ahead and anmäl

MFC
Medlem

har man kritik/förslag framför man detta, är något olämpligt framför man det. Men att ha någon form av mini-kina?.. då kan vi lägga ner forumet sedan kan man ha någon form av myndighetsperiod under vilken man inte kan göra något annat än läsa.

höhö


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Antikvitet

Någon munkavle eller autocensur tror jag inte på. Meningen med ett diskussionsforum är att alla, på ett regelmässigt sätt, ska få möjlighet att yttra sin åsikt. Att ta bort den möjligheten från en nyregistrerad medlem gör forumet meningslöst.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar