Nu är det dags - FZ:s "Fredagspanel" är här!

Robot
Nu är det dags - FZ:s "Fredagspanel" är här!
Youtuber
Nu är det dags - FZ:s "Fredagspanel" är här!

Nu har vi verkligen fredagsmys!


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Login
FZ: Login

[ia=1135979]

[ia=1137299]

[ia=1137298]


signatur

Niet.

Medlem

Alltid kul att få höra om saker som ni inte bara skriver på sajten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Theade:

FZ: Login

In så pjåkigt!


signatur
Medlem

Ingen rolig speldag direkt, totalbiscut har fått tillbaka cancern, tydligen 2-3 år kvar och leva :/ Fuck cancer!

Medlem

Förslag på namn på show: "Tele(re)port" (med tanke på era rötter med Quake som har teleporters)

Andra förslag är: "FZ: Round-up", "The Zone", "NewsBeat", "GameZone", "EndZone", "GamePort"...

Eller bara köra retro: SDKN (Svenska Dator- & KonsolNytt)


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Recap-Zone.
Spiral-Zone.

Och nu! Ett gitarr skämt på engelska.
"The new guitarist was nervous about his first live gig, so the drummer walked up to him and said, dont fret!" -Badum-tisch


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Ser inget fel med att bara kalla den för fredagspanelen, känns enhetligt med Swec dessutom.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fredagszonen.

Skulle vara det då

Kändes lite stelt och onaturligt när ni tänkte på kameran hela tiden. Att ni inte glodde in i fjärde väggen i fredagspanelen: Origins (ursäkta, var tvungen) var ingenting jag stördes av, eller ens noterade för den delen.

Det känns helt naturligt att ni tittar på varandra eftersom ni pratar med varandra, och bara slänger ett getöga på kameran ibland så att man känner sig delaktig. När ni aktivt tittar på kameran så känns det på något sätt mindre som man är med i konversationen eftersom man inte direkt kan komma med inlägg själv, lite som att nu pratar vi om en sak, men låt oss stanna upp lite för att döma killen som bara sitter där.

Sedan tycker jag att Swec's format fungerade bra för dem, och eftersom första avsnittet ni gjorde var så bra så kan jag konstatera att det fungerar för er också. Det som får det att klicka är nog den personliga prägeln, men när ni säger att ni vill sätta er egen prägel på studion så blir jag orolig (mest för att jag vill att detta ska vara bra även i fortsättningen, inget illa menat). Personlig prägel är interaktionen mellan de framför kameran, det funkar redan jättebra, keep it up. Men... allt krafs (utom Judge Dredd) ni lägger till i kameravyn gör bara scenen plottrig och förtar fokus från vad ni talar om. Mindre är mer, så att säga. Jag blir helt enkelt lite bekymrad över att ni kommer att ändra saker bara för sakens skull (vara egna, så att säga) och därmed komma så långt ifrån formatet att ni har sönder det, och sedan sitter med något som inte fungerar.

En sak till, bli inte "sådana där" som måste ha en tjugosekundersjingel framför allt.
Max 2-3 sekunder men helst inget alls, det gör bara att man zappar förbi den och missar början.
Att ha ett litet menlöst (men roligt) klipp innan som ni gjorde nu var ett bra alternativ, som jag för övrigt tycker att Swec borde ta efter.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ingen rolig speldag direkt, totalbiscut har fått tillbaka cancern, tydligen 2-3 år kvar och leva :/ Fuck cancer!

Jag instämmer. En personlig favorit på Youtube. Det är sorgligt.. Ett år äldre än en själv och fått en sån jävlig sjukdom med kass prognos. Jag hoppas att man hinner forska fram något. Eftersom han är rätt så ung så har hans kropp mycket resurser.. Kanske får han fler värdefulla år än bara 2-3.

Liten parentes; FZ, kommer ni fixa en egen bakgrund till studion?

EDIT: skulle kollat videon först.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LupX:

Liten parentes; FZ, kommer ni fixa en egen bakgrund till studion?

Japp!


signatur
Medlem

Star Citizen har inte 1miljon backers utan det är 1miljon registrerade användare.
En "citizen" behöver inte betyda att man är en backer.

ex så har det alltid varit fritt fram att göra ett forum konto vilket automatiskt gör en till en citizen.
Sen har dom också öppnat upp så att vem som helst kan testa det som finns i spelet utan att behöva lägga ner några pengar (iaf i några veckor fram) vilket det också gör en till en citizen

Helt klart ett missförstånd mellan media och Chris Roberts.

Medlem

snälla döda inte mina öron i början med det där mic ljudet CARL!


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ingen rolig speldag direkt, totalbiscut har fått tillbaka cancern, tydligen 2-3 år kvar och leva :/ Fuck cancer!

Nja, inte direkt. Det han sa var att den vanliga förväntade livstiden var 2-3 år, men det var pga att de allra flesta som åker på det som han har gjort är mycket gamla och redan sjukliga.

Medlem

Tips från coachen: Du till vänster, SLAPPNA AV.
Sen bör ni köra lite längre.

Och how about Frag Fredag? Eller kanske Fredags Zone?

Medlem

Tack för ett åter igen föredömligt kort avsnitt! Lagom är bäst.

Medlem
Medlem

Vad jag verkligen saknar är videorecensionerna ni körde med ett tag, om än var lite korta och tunna på beskrivning vid tillfällen så var det enkelt att följa. Eller är det så att ni föredrar textartiklar?

Visst det kan låta lite "lat" av mig att inte prioritera läsandet utan istället titta och bli berättad - men det hade gett "Premium"-känsla över FZ och hade underlättat för personer med dyslexi. Ni kör just trots allt en fredagspanel som summerar high-points som skett under veckan.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Mitt tips om fredagspanelen är att köra på exakt i samma stil som nu. Kanske max en utprintad fz-logga till på väggen.

Ni gör det grymt bra, casual friday med skäggstubb och lagom snygga kläder.

Ska ni steppa upp det med storstudio,10 kameramän och pausartister är jag lite orolig att det kan falla platt det här.
Tänk helt enkelt inte -'Hur skulle Chris Roberts ha gjort?'

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 92_slayer:

snälla döda inte mina öron i början med det där mic ljudet CARL!

Sorry, ska inte hända igen

Skrivet av atnek:

Tips från coachen: Du till vänster, SLAPPNA AV.
Sen bör ni köra lite längre.

Och how about Frag Fredag? Eller kanske Fredags Zone?


signatur
Medlem

Bra avsnitt.

Varför inte ta in gäster också, kanske från en spelstudio eller journalister/recensenter?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mycket mysigt!

Men jag fick också känslan att man nästan hörde hur ni tänkte pga de här titta in i kameran snacket.

"Okej titta lite på Bennet sen lite in i kameran sen Bennet, kameran, Bennet, åh... Bennet....Ah juste kameran!"

Medlem

TV-ilight zone


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ymer:

Mycket mysigt!

Men jag fick också känslan att man nästan hörde hur ni tänkte pga de här titta in i kameran snacket.

"Okej titta lite på Bennet sen lite in i kameran sen Bennet, kameran, Bennet, åh... Bennet....Ah juste kameran!"

Lite så var det


signatur
Medlem

Funkade lika bra på lördag förmiddag som fredag kväll!

Medlem

Jag tycker att ni gör ett toppenjobb! Allt det andra, hur ni tittar i kameran osv, kommer med tiden. Alltid kul att se lite av personerna bakom sidan man besöker 10 gånger om dagen!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av 92_slayer:

snälla döda inte mina öron i början med det där mic ljudet CARL!

Sorry, ska inte hända igen

Skrivet av atnek:

Tips från coachen: Du till vänster, SLAPPNA AV.
Sen bör ni köra lite längre.

Och how about Frag Fredag? Eller kanske Fredags Zone?

https://www.youtube.com/embed/YnOega8UGYY

Haha den va inte igår! Well played sir, well played.

Medlem

Checkpoint som namnförslag?
Passade innehållet tyckte jag, man kommer till veckans checkpoint där all info finns sparad.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 0skar:

Checkpoint som namnförslag?
Passade innehållet tyckte jag, man kommer till veckans checkpoint där all info finns sparad.

Gillart!


signatur
12
Skriv svar