När ska Origin lära sig av Steam och Uplay?

Medlem
När ska Origin lära sig av Steam och Uplay?

Kollade en två år gammal tråd och fortfarande har Origin/EA inte klarat av att göra en klient som kommer ihåg ens inloggning när den uppdateras. Tycker det är dåligt att de inte kan eller vill.


signatur

Det var detta...

Medlem

Wut? Har haft autoinlog i över 2 år och aldrig behövt "logga in" efter en uppdatering.

Medlem

Jag har också märkt att Origin/EA appen har det problemet. Händer nästan varje gång för min del p g a att jag inte startar Origin så ofta så det nästan alltid krävs en uppdatering...

Medlem

Blir utloggad när Windows gör en automatisk uppdatering (datorn startar om sig och installerar uppdateringar innan inloggningen), men utöver det så har jag inte problem, inte de senaste typ 10-12 månaderna. Loggar in automatiskt vid (vanlig) start av windows, och loggar inte ur sig själv utan anledning.
Uppdateringar av Origin har inte tagit bort mina uppgifter vad jag kan minnas (byter lösenord med jämna mellanrum och med 10-15 helt random tecken, för slö för att lägga på minnet).

Steam har jag inte haft några problem med alls när det gäller login av den här arten, dock blir jag istället utloggad från Uplay vid varje omstart (dvs måste lägga in mina uppgifter trots "spara uppgifter" är kryssat).

Spekulerar att uppgifterna ska finnas i en skrivskyddad fil någonstans som kanske inte sparas korrekt för vissa personer för Origin/Uplay etc. (filen kanske är på en EA/Ubisoft/Steam server men även där sparas den inte korrekt?).
IDK, bara mina två ören ang. ämnet.

Medlem

bortsett från detta, så är det ändå stora skillnader i Steam vs Uplay/Origin. Steam är inte perfekt, men den har mycket mera år på ryggen och en annan typ av utbud. Senast sen introduktionen av delad spelbibliotek har det blivit kanon attraktiv tycker jag. Gillar även Big Screen i detta samband, då blir det som att vara på en konsol (vilket antagligen är syftet i samband med Steam machines).

Testpilot

Jupp håller med , jag har samma problem. Startar Origin kanske nångång i månaden om jag inte spelar nåt spel i klienten och alltid då klienten uppdateras så tömmer den login / password fälten.

Origin behöver mycket uppdatering för att komma i topp som STEAM, men det kommer väl. De kommer knappast lägga ned tjänsten. "Uplay" däremot är en katastrof, gillar det inte alls, trots uppdaterat Ui.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Uplay är ju helt värdelöst och har ingen egentlig användning då det bara läggs på som ett extra program för att köra spel man redan har på steam.


signatur
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Origin behöver mycket uppdatering för att komma i topp som STEAM, men det kommer väl. De kommer knappast lägga ned tjänsten. "Uplay" däremot är en katastrof, gillar det inte alls, trots uppdaterat Ui.

Håller med. Uplay är pinsamt dålig. Saknar massor av features, allting är länkar till webbsidor på UBI. När det är så frågar man sig, varför finns klienten egentligen överhuvudtaget? UBI borde fatta att antingen gör man PC features helhjärtat eller så gör man de inte alls.

1
Skriv svar