Helgdiskussion - vilket spel får dig att tänka "bara en runda till"

Robot
Helgdiskussion - vilket spel får dig att tänka "bara en runda till"
Medlem
Helgdiskussion - vilket spel får dig att tänka "bara en runda till"

Legion TD till WC3 -_- dat shit keeps stealing my sleep!

Medlem

Det finns spel som är lika beroendeframkallande som knark och sen finns det Diablo 2.

"Älskling, jag ska bara döda Baal med denna bot ett par gånger till."
"Sova?! Dessa runor farmar inte sig själv älskling!"
"Måste bara byta till mig lite andra grejer av marginellt högre värde i 4 timmar för att få det jag vill ha, men det är det värt! Ät middag utan mig."

Skämt åsido så är D2 det mest beroendeframkallande spelet för mig. Varför? Ingen aning men satan vad jag har kul när jag spelar.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Definitivt Total War! Så lätt att köra några turns till när man egentligen borde sluta.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

The Binding of Isaac!

Medlem

Natural selection 2, Nu var det ett tag sen jag spelade det håller på att bygga en ny dator och den är lite seg som den är just nu. Nån som vet ifall folk fortfarande spelar det?

Medlem

WOW vanilla.. samt Heroes of the storm nu

Medlem

Sim City 4 höll under en månads tid på att förvandla mig till en zombie. Värsta var att när jag trodde jag spelat 30 min hade det gått tre timmar. Tack och lov fastnade flickvännen lika mycket så jag fick vara ifred.

Medlem

Uff, den där headern!
Vet inte hur många timmar jag suttit med Civ när jag var yngre i början av 90-talet.
Så det måste bli det!

Medlem

Heroes of the storm är det definitivt för mig. Trots jag har deadlines att hålla är det fruktansvärt svårt att gå ifrån det. Finns alltid något "man kan göra bättre nästa runda". Hero league ska vi inte snacka om, vågar inte spela det mer för jag blev så tävlingsinriktad att jag skrämde mig själv

Medlem

Skäms lite men just nu är det Destiny. Taken King-expansionen gjorde spelet så mycket bättre... nu sitter man och kör "bara en till strike så måste det droppa en exotic".

Medlem
Skrivet av TimAfsum:

The Binding of Isaac!

this

"Fog of War is a bitch!"

Hmm, inga sådana spel just nu, men det finns massor i det förgångna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det blir väl Lumines till Playstation Vita i sådana fall, men till och med då tycker jag att jag är ganska duktig på att lägga ifrån mig det.

Det värsta spelet har dock varit Quake III, fast det var ett tag sedan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Stor tumme upp för Civ-bilden på artikeln

Annars är det Diablo 2 som gett mig mest "Bara ett Baal run till"


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Hörde jag civ?

Medlem
Medlem

Heroes of might and magic 3!

Fan det finns så många. Trackmania, då varje bana bara är runt 5 minuter så är det enkelt att "bara" köra en till.

Total war är också en bov.

Sen måste jag också nämna telltale-spel, det brukar bli så enormt spännande att man absolut inte vill lägga ifrån sig det.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Natural selection 2, Nu var det ett tag sen jag spelade det håller på att bygga en ny dator och den är lite seg som den är just nu. Nån som vet ifall folk fortfarande spelar det?

Det är fortfarande folk som kör, dock inte särskilt många. Kul spel och lätt att fastna i, det håller jag med om

Medlem

Homam, q3, första metal gear, ff 7 & 8 men senare tid uncharted å gods of war

Medlem

Binding of isaac

Medlem

Crusader Kings 2

Medlem

Jag spelar inte Sims något mera pga detta. Har du testat Clicker Heroes? Om inte så LÅT BLI!

Medlem

Rocket League. "En match till" i 1-2 timmar är väl standard för mig numera...

Medlem

civ, civ, civ, civ, civ, colo, moo2, d3 och gemcraft (alla). Gemensamt med alla är att man kan spela utan ljud så man kan lyssna på musik/podcasts utan att spelet stör för mycket.

Medlem

Dark Souls 2
Just one more invasion!

Relik 📜

Säger som många andra - Civ! Herregud vad timmarna kan gå där.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Heroes of Might and Magic 2 & 3.
Nuff said.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Total War, definitivt.

- Men, men... om tre rundor har jag forskat fram den teknologin och då kan jag uppgradera den byggnaden och bygga den enheten. Tre rundor går fort.

- Om bara två rundor till är min armé framme vid norra gränsen och kan slå tillbaka fienden som anfaller. Två rundor går jättefort.

- Det är bara 4 turns kvar till jag har byggt färdigt mina nya trupper. Om jag avslutar nu så glömmer jag bort vad jag skulle använda dem till.

- Om 3 omgångar har jag en full uppgraderad huvudstad och då får jag en achievement av Steam. Det går jättefort.

Och sen är klockan jättemycket och jag inser att jag borde lagt mig att sova för längesen.

Även Civilization har samma effekt. Eftersom varje omgång är så pass kort så tycker man att det går jättefort. Men hjärnan fastnar på nåt sätt i omgångstänket och ser inte hela bilden. 1-3 minuter är ingenting, men hundra gånger om blir det flera timmar.

Skriv svar