WRC 5: FIA World Rally Championship

Robot
WRC 5: FIA World Rally Championship

Rallysporten har släpats i smutsen de senaste åren. Med ny utvecklare bakom spakarna tar WRC-serien revansch – om du spelar det på rätt plattform.

#milestone, #evolution-studios, #wrc, #kylotonn, #wrc-5-5


WRC 5: FIA World Rally Championship

Brister kan fixas, se bara på ps4 ans bilspel Driveclub.

Redaktör

Absolut, och rattgrejen lär patchas in. Allt annat vore obegripligt. Samtidigt måste jag ju recensera det spel jag spelar nu, inte en eventuell framtida version.


signatur
Medlem

Föredrar Dirt Rally till PCn. Bästa simmen sen Richard Burns rally, å med multiplayer rallyX är det fantastiskt kul ihop med ett par vänner!

Medlem

Jag tror mer på Dirt Rally, det är det bästa spelet från codemasters på länge och även det bästa rally-spelet.

Medlem

Dock är CM bara utgivare, det är några hobby entusiaster med rally bakgrund som utveckar spelet. Så förväxla det verkligen inte med tidigare DIRT serien.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Jag tror mer på Dirt Rally, det är det bästa spelet från codemasters på länge och även det bästa rally-spelet.

Spelar det varenda dag, sjukt bra spel! Kör det med min GT ratt till pc, fungerar utmärkt


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Ratt eller gammal till ps4?
Någon som sitter på bra settings till gamepad?
Gillar spelet. Lite mer fartkänsla hade inte skadat. Lite väl känslig skadesystem. Vet inte om jag är petig, men tycker även att frameraten blir lite låg ibland.
Spelat enbart på ps4. Klart värt 499 som är priset på Mediamarkt.

Medlem

skulle stå gamepad och inte gammal:)

Medlem

Spelar på ps4. Thrustmaster t80 funkar...nästan. R1 och L1 (paddlarna) samt triangel fungerar inte i menyerna eller med repriser.
Screen tear, dipp i fps, inga möjligheter till inställningar för hosten i mp samt ingen växel/hastighetsmätare på skärmen när man sitter i cockpit.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Också gett WRC5 3 timmar ungefär nu. 3 puckar av 5 låter ok, men enligt mig en svag 3a. Klar förbättring av serien, men nu kommer jag avinstallera spelet och återgå till Dirt Rally.

Säger som en polare jag hade över här under testet när jag stängde av WRC5 och startade Dirt Rally. "HOLY SHIT, det är ju som natt och dag i både grafik, ljud och körkänsla (han fick givetvis testa bägge simmarna)."

Överlag om man skall snabbdra det mera, WRC5 var på tok för lätt, medans Dirt Rally har en svårare inlärningskurva men satan vad adrenalinet sprutar när du brakar loss i skogen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Dirt Rally kommer kännas tunt på material vid release också. Sanna mina ord.

Undra hur många ewoks som får plats i en rallybil.

Medlem

Runt 666?


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Jag kör på PS4, man märker bara av att framerate går ner lite vid dimma + regn vid väldigt specifka tidpunkter. Varar i max 1 sekund.

Jag har egentligen ingenting att klaga på i spelet förutom det, får 4/5 av mig. Kör med kontroll.

Medlem

"Hoppet står till att raseritårarna grumlar ögonen såpass att du inte ser hur bilderna hackar fram på Xboxen."

hahaha


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Va tror ni ? kommer WRC 5 att kunna spelas på PS 3 med ratt och pedaler ?

Medlem

Någon som testat det på PS Vita? är intresserad av ett bilspel till Vitan men vet inte vad man ska satsa på och 369 spänn är lite mycket för att bara chansa.

Medlem

Någon som har fått spelat att funka med logitech g27 växel grej? Hittar bara 1st ratt i spelet och den har ingen koppling och ingen växel grej.....?????

1
Skriv svar