Du är ensam på en förstörd rymdstation i vr-äventyret Adrift

Robot
Du är ensam på en förstörd rymdstation i vr-äventyret Adrift
Medlem
Du är ensam på en förstörd rymdstation i vr-äventyret Adrift

tja, har man inte blivit sjösjuk innan så..

Verkar vara ett grymt spel dock.


signatur

K9
:.:

Medlem

Jag hoppas de tänker längre än "det blir trist utan ljud" och tillåter för de som vill valet
"ljud från vakuumet - OFF". (nu hör man dörr-åkljud, vred, knappar mm).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ser mycket fram emot det här! Mer spel som inte är "spel" så mycket som att det är en inlevelse.
Tänkte på det samma när jag såg Tomorrowland; Hur fett hade det inte varit att som hon gå runt i sci-fi värld med en VR hjälm. Inte för att spela utan bara för att se hur saker kan "Se ut i framtiden" och kunna leva sig in i det med hjälp av VR.

Medlem

Riktigt ballt, ser bra anpassat ut för VR.

Ser snyggt ut, men undrar om man kan bli lite trött på "glidet".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Meh.. Han har nästan fullt syre på mätaren nere till höger, men varje gång han hittar en kanna syre så använder han dem direkt. Varför kan han inte spara dem tills det blir lågt med syre? Gamefeature I presume..
Det bryter game immersion och gör mig som tittare av trailern irriterad av slöseriet av syre i ett spel där bristen av syre ska vara ett hot. Varför kan han inte samla på sig tuberna och ha dem efter sig i en improviserad säck eller dylikt? ^^

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Meh.. Han har nästan fullt syre på mätaren nere till höger, men varje gång han hittar en kanna syre så använder han dem direkt. Varför kan han inte spara dem tills det blir lågt med syre? Gamefeature I presume..
Det bryter game immersion och gör mig som tittare av trailern irriterad av slöseriet av syre i ett spel där bristen av syre ska vara ett hot. Varför kan han inte samla på sig tuberna och ha dem efter sig i en improviserad säck eller dylikt? ^^

Jag kände precis likadant, och att dessutom använda syre för att ta sig framåt, känns inte som en optimal lösning (särskilt inte inuti stationen)!

Medlem

Om man spenderar hela spelet i rymddräkten, hur går han på toa?

Medlem

Precis som astronauterna gör... finns en anledning till varför astronauter går runt i blöja...

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Om man spenderar hela spelet i rymddräkten, hur går han på toa?

Som en vanlig Astronaut?


signatur

Nämen!

Medlem

Går det inte att slå av det konstanta flåsandet så får det vara. Spelaren låter som en 80 åring med kol.

Får andnöd av att lyssna på sånt där flåsande.

Inaktiv

Det får bli ett nej för min del. Dels för att i rymden existerar inget ljud. Allt är helt knäpptyst, men ändå så hör man klickljud från saker som är i rymden utanför ens rymddräkt. Dels den väldigt stora missen och andra saker (till exempel flåsandet som KnäckeHäxan drog upp) som får mig att vilja skippa spelet. Annars såg det trevligt ut

Medlem

Det där med syret som försvinner snabbare än kvickt skulle vara en enorm stressfaktor för mig, finns inget värre i spel. Tror jag hoppar över detta, även om det skulle vara väldigt roligt annars.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Jontos:
Skrivet av ForrestFox:

Meh.. Han har nästan fullt syre på mätaren nere till höger, men varje gång han hittar en kanna syre så använder han dem direkt. Varför kan han inte spara dem tills det blir lågt med syre? Gamefeature I presume..
Det bryter game immersion och gör mig som tittare av trailern irriterad av slöseriet av syre i ett spel där bristen av syre ska vara ett hot. Varför kan han inte samla på sig tuberna och ha dem efter sig i en improviserad säck eller dylikt? ^^

Jag kände precis likadant, och att dessutom använda syre för att ta sig framåt, känns inte som en optimal lösning (särskilt inte inuti stationen)!

Om man utgår från att dräkten är designad för att ta sig runt i tyngdlöshet utan att förorena luften i mindre extrema scenarion så är syre en bra idé eftersom det inte kräver ytterligare en tank med ett eget system för att ta sig runt.

Ang syretankar...jag tror det skulle bli väldigt otympligt med en säck, den skulle vara ett stort hinder hur man än vänder på det. Antingen flappa omkring som sjutton eller vara jobbig att få på och av om man lindar fast den på sig själv.

Inaktiv

Ser ju sjukt häftigt ut!
Flyga runt i tyngdlöshet är ju ett bra mellanting mellan att sitta i cockpit och att springa runt i en värld. Bör passa VR väldigt bra.

Medlem

VR ser mest ut att vara en gimmick som kan va kul att testa 15-30min eller kortare om man mår illa. Har svårt att se hur VR kan göra spel jag gillar till en bättre upplevelse.

Medlem

Fint häftigt spel men det är just sånna här spel som jag kommer att må hemskt illa av

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Jontos:
Skrivet av ForrestFox:

Meh.. Han har nästan fullt syre på mätaren nere till höger, men varje gång han hittar en kanna syre så använder han dem direkt. Varför kan han inte spara dem tills det blir lågt med syre? Gamefeature I presume..
Det bryter game immersion och gör mig som tittare av trailern irriterad av slöseriet av syre i ett spel där bristen av syre ska vara ett hot. Varför kan han inte samla på sig tuberna och ha dem efter sig i en improviserad säck eller dylikt? ^^

Jag kände precis likadant, och att dessutom använda syre för att ta sig framåt, känns inte som en optimal lösning (särskilt inte inuti stationen)!

Om man utgår från att dräkten är designad för att ta sig runt i tyngdlöshet utan att förorena luften i mindre extrema scenarion så är syre en bra idé eftersom det inte kräver ytterligare en tank med ett eget system för att ta sig runt.

Ang syretankar...jag tror det skulle bli väldigt otympligt med en säck, den skulle vara ett stort hinder hur man än vänder på det. Antingen flappa omkring som sjutton eller vara jobbig att få på och av om man lindar fast den på sig själv.

Nu syftade väl Jontos mest på att det är helt puckat att använda syret för att förflytta sig inne i stationen.

Det mest effektiva sättet att förflytta sig, är ju att helt enkelt putta på något. För övrigt betydligt snabbare än sättet de rör sig på nu.

Sen när kastade han iväg "blom" saken, inte minsta påverkan på hans rörelser. Me den kraften och rörelsen han använde där. skulle ahn börjat snurra baklänges.

realism nivå. 0 %

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Jontos:
Skrivet av ForrestFox:

Meh.. Han har nästan fullt syre på mätaren nere till höger, men varje gång han hittar en kanna syre så använder han dem direkt. Varför kan han inte spara dem tills det blir lågt med syre? Gamefeature I presume..
Det bryter game immersion och gör mig som tittare av trailern irriterad av slöseriet av syre i ett spel där bristen av syre ska vara ett hot. Varför kan han inte samla på sig tuberna och ha dem efter sig i en improviserad säck eller dylikt? ^^

Jag kände precis likadant, och att dessutom använda syre för att ta sig framåt, känns inte som en optimal lösning (särskilt inte inuti stationen)!

Om man utgår från att dräkten är designad för att ta sig runt i tyngdlöshet utan att förorena luften i mindre extrema scenarion så är syre en bra idé eftersom det inte kräver ytterligare en tank med ett eget system för att ta sig runt.

Ang syretankar...jag tror det skulle bli väldigt otympligt med en säck, den skulle vara ett stort hinder hur man än vänder på det. Antingen flappa omkring som sjutton eller vara jobbig att få på och av om man lindar fast den på sig själv.

Nu syftade väl Jontos mest på att det är helt puckat att använda syret för att förflytta sig inne i stationen.

Det mest effektiva sättet att förflytta sig, är ju att helt enkelt putta på något. För övrigt betydligt snabbare än sättet de rör sig på nu.

Sen när kastade han iväg "blom" saken, inte minsta påverkan på hans rörelser. Me den kraften och rörelsen han använde där. skulle ahn börjat snurra baklänges.

realism nivå. 0 %

Ja, det är precis så jag menade! Sen att använda syre utanför stationen kan diskuteras, men isf skulle jag vilja yrka på att en syretank som rymmer mer än ~2 minuter intensivt användande kan vara en bra idé

1
Skriv svar