Äventyrs forum

Inaktiv
Äventyrs forum

Hejsan dem som nu styr FZ's forum! Jag har ett litet önskemål om att man skulle starta en egen
'' flik '' för äventyrs spel på vårat forum
Jag är inte sjukt insatt i genren men jag tycker den har spelat en stor del i spelhistorien och förtjänar en plats! Ifall det finns någon här som inte har en aning om vad ett äventyrs lir nu är ( men det hoppas jag då inte ) så är några tittlar;
Sam and Max hit the road
Grim Fandango
Myst serien
Monkey Island serien.

Det uppskattas ifall ni åtminstonde säger vad ni tycker angående de här.


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Medlem

Äventyrsspel borde nästan ha ett hedersforum, speciellt med tanke på de titlar du räknade upp men, tyvärr så snackas det inte så mycket om äventyrsspel i forumet och en egen forumdel skulle nog snabbt dö ut, tyvärr.

Inaktiv

Va tråkigt!

Men tack för att du tittade över mitt förslag åtminstonde


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Vila i frid

De flesta (alla?) av de spelen passar också samtidigt in under en annan forumkategori vi har här, nämligen Retrogaming.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Mjo fast jag siktar mig också lite mer på nyare titlar,
senare avsnitten av Broken Sword, Pscychonauts eller vad den heter, Sam & Max episodes.


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Medlem

Fast dem är ju inte nya direkt heller Psychonauts är en ganska gammal titel egentligen, och det släpps sällan några nya Äventyrsspel. Det jag kan komma på som är hypad är Alan wake.


signatur

Videomupp

Medlem

Men äventyrsgenren är ju död för övrigt, undantag finns alltid, men inte mycket nytt når dagens ljus.
(Sen kan jag inte låta bli att klaga på särskriften i rubriken)

1
Skriv svar