Steam-supporten ska bli bättre, kan hända tidigare än du anar

Robot
Steam-supporten ska bli bättre, kan hända tidigare än du anar

Har du också haft problem med Det svarta hålet som är Valves Steam-support? Berätta!


Medlem
Steam-supporten ska bli bättre, kan hända tidigare än du anar

Jag råkade aktivera en steamnyckel för ett spel jag köpt hos återförsäljare som jag sedan via steam tänkt ge vidare. Men man kan tydligen inte göra så med spel köpta hos återförsäljare.

Så ganska snabbt hade jag fått spelet borttaget från mitt bibliotek och fått tillbaks nyckeln. Schysst av Steam. De hade ingen skyldighet att hjälpa mig med tanke på användaravtalen. Det var jag som hade tabbat mig.

Medlem

Köpte ett spel för full pris. Fem timmar senare kom det på 75% rea! Då hade jag spelat lite över tre timmar men fick ändå återbetalning så jag kunde köpa det på nytt billigare. Riktigt schysst!

Medlem

hatar supporter där man skriver vad man har provat och gjort i ärendet och sen svarar dom med att prova samma saker som man skrev att man redan har gjort!!

Det är som de helt skiter i vad som står och läser bara rubriken. Känns inte som det är ens en människa bakom i första svaret man får!

Medlem

Farsan köpte ett spel en gång, och upptäckte inte att det var jag som var inloggad på hans dator.
Så han aktiverade spelet på mitt konto.
Efter att ha pratat med Steams support så plockade de bort nyckeln och han kunde aktivera det igen på rätt konto.

Smidigt den gången.

Medlem

Apropå Steam så kommer jag inte in på varken butiken eller communityn sedan en vecka tillbaka, error 118..
Fan vad irriterande, verkar svårt att lösa.
Fattar inte


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Råkade köpa en Mac-version av ett spel en gång. Fick tillbaka betalningen trots att det gått 2 veckor sedan jag köpt det. (Innan deras mer generösa återbetalnings-policy)

Råkade även köpa 4 nycklar till ett spel en gång och även då fick jag pengarna tillbaka.

Summa summarum: Lite långa väntetider men överlag bra support. Och ja, det kan gå lite fort när jag köper spel ibland ^^


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Apropå Steam så kommer jag inte in på varken butiken eller communityn sedan en vecka tillbaka, error 118..
Fan vad irriterande, verkar svårt att lösa.
Fattar inte

Provat detta: [http://www.webologist.co.uk/blog/internet-problem-error-118-n...]

Fixade mina problem med error 118


signatur

no remorse

Avstängd

Så vitt jag vet så får man i första hand ett autosvar baserat på frågeställningen, vilket kan ge väldigt knasiga resultat. Sedan så har inte Valve heller någon dedikerad supportavdelning utan de anställda inom alla samtliga avdelningar agerar support tillsammans.

Medlem

support är grymt så länge man inte behöver hjälp ifrån en människa för då tar det 3 veckor för ett svar om det inte är account hacks etc som tar prioritet. Jag har varit i kontakt med steamsupport många ggr och ofta så är deras svar inte satta i sten och om man motsätter sig och ber om en annan person kan du få en mer positiv utgång iaf enligt min erfarenhet.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Har aldrig behövt deras hjälp (ta i trä), men om det behövs vill man ju att den ska funka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag köpte Archeage (ett MMORPG för er som inte vet) på betastadiet och spelade väl runt 100 timmar. När spelet väl släpptes så togs det av okänd anledning bort från Steam, och spelet publisher var HELT oförmögna att handskas med buggar och serverproblem som gjorde att de flesta inte kunde spela spelet alls.

Läs användarrecensionerna på Metacritic så förstår ni: http://www.metacritic.com/game/pc/archeage

Jag var en av dem. Efter tre veckor då jag inte kunde spela på grund av att serverköerna var upp emot sex timmar långa så fick de ordning på servrarna, men då fungerade inte mitt användarnamn. Det funkade på deras hemsida, men jag kunde inte logga in i spelet.

Jag kontaktade publisherns support och det tog över en vecka tills jag fick svar, och då var det bara ett automatiskt svar. Det tog över en månad tills jag fick svar från en människa, men de kunde inte hjälpa mig, utan föreslog bara "lösningar" som jag i redan i mitt första mail skrivit att jag redan prövat.

Då bestämde jag mig för att begära pengarna tillbaka, men eftersom spelet inte längre fanns på Steam så gick det inte att öppna någon supportfråga om spelet. Jag gick en liten omväg och väntade i ett par veckor på svar, men de kunde inte ge mig någon refund då spelet inte längre fanns på Steam.

Det är min enda kontakt med Steams support.

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:
Skrivet av Castor.T:

Apropå Steam så kommer jag inte in på varken butiken eller communityn sedan en vecka tillbaka, error 118..
Fan vad irriterande, verkar svårt att lösa.
Fattar inte

Provat detta: [http://www.webologist.co.uk/blog/internet-problem-error-118-n...]

Fixade mina problem med error 118

Kollade på andra källor tidigare och de nämnde DNS..

Hursomhelst så tack vare dig så löste det sig. Hade gärna kysst dig om jag kunnat, tack likväl!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FML
Medlem
Skrivet av rosroborb:

Jag råkade aktivera en steamnyckel för ett spel jag köpt hos återförsäljare som jag sedan via steam tänkt ge vidare. Men man kan tydligen inte göra så med spel köpta hos återförsäljare.

Så ganska snabbt hade jag fått spelet borttaget från mitt bibliotek och fått tillbaks nyckeln. Schysst av Steam. De hade ingen skyldighet att hjälpa mig med tanke på användaravtalen. Det var jag som hade tabbat mig.

Hur bad du dig åt? Är precis samma läge och de fettvägra göra nåt. Väntade 1 månad på att få svar ifrån dem

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av rosroborb:

Jag råkade aktivera en steamnyckel för ett spel jag köpt hos återförsäljare som jag sedan via steam tänkt ge vidare. Men man kan tydligen inte göra så med spel köpta hos återförsäljare.

Så ganska snabbt hade jag fått spelet borttaget från mitt bibliotek och fått tillbaks nyckeln. Schysst av Steam. De hade ingen skyldighet att hjälpa mig med tanke på användaravtalen. Det var jag som hade tabbat mig.

Hur bad du dig åt? Är precis samma läge och de fettvägra göra nåt. Väntade 1 månad på att få svar ifrån dem

Vad tråkigt :/ Tyvärr tror jag att mycket handlar om tur med vilken person som tar upp ärendet i supporten.

1
Skriv svar