Steam Controller och Steam Link funkar inte med Mac än

Robot
Steam Controller och Steam Link funkar inte med Mac än

Och folk som testat gamepaden är inte alldeles övertygade om dess storhet.

#valve, #counter-strike-global-offensive


Medlem
Steam Controller och Steam Link funkar inte med Mac än

De gångerna jag testat Steam på mac så känns det som att det sitter ihop med silvertejp ungefär, inte en jättestabil upplevelse...

Medlem
Citat:

Valve är medvetna om bekymren och ber i ett mail om ursäkt till kunderna. De erbjuds att lämna tillbaka produkterna om de vill, annars kompenseras de med Valve Complete Pack. Gamepad-stödet beräknas vara fixat inom ett par veckor.

Rättelse: Man får Valve Complete Pack oavsett om man begär pengarna tillbaka eller inte. Även värt att tillägga är att Valve Complete Pack dessutom inkluderar samtliga framtida spelsläpp från Valve.

Källa: https://www.reddit.com/r/Steam/comments/3p2b1o/finally_a_bene...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

eld
Medlem

Steam controllern är skapad för att kunna spela alla spel med, inte för att vara bättre än något.

Jag tror man ser på det fel om man vill byta ut sin gamepad eller tangentbord med den, vill du däremot spela baldurs gate i soffan tillbakalutad så är den oslagbar.

Medlem

Att det inte är uppladdningsbara batterier är en dealbreaker för mig(angående gamepad:en). :\ Det är nog den största orsaken till att jag byter ut min nuvarande Xbox kontroll. (Och sladdar är inget för mig )

Medlem

finns la ingen seriös människa som lira på mac ändå


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag kopplar min Dual Shock 4 kontroll till min Mac när jag vill lira Witcher 2 (jaja jag vet, jag skall skaffa Witcher 3 så småningom). Funkar för mig (som är konsolräv) mycket bättre än mus och tangentbord.

Medlem

Jag älskar min steam controller

Medlem

Jag älskar också min steam controller.

Medlem
Skrivet av Emret:

Jag kopplar min Dual Shock 4 kontroll till min Mac när jag vill lira Witcher 2 (jaja jag vet, jag skall skaffa Witcher 3 så småningom). Funkar för mig (som är konsolräv) mycket bättre än mus och tangentbord.

Det beror ju helt på spelet i flesta fallen. Många spel passar med kontroll och många spel passar med mus.
I slutet är det upp till spelarens smak vilket som är bäst.

Ett problem med att just spela med kontroll på PC är att i spel som CS kommer tangentbord alltid vara bättre. Spelar du med kontroll på konsol är det med 99% sannorlikhet att alla spelar med kontroll.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Jag tror definitivt att den blir bättre än vanliga handkontroller i allt som kräver flytande precision. Titta bara på resultaten folk redan lyckats åstakomma med den. Ballt som fan.

https://youtu.be/B43ibnztDLc?t=80

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

finns la ingen seriös människa som lira på mac ändå

Jag är gammal Macgamer och ger dig tyvärr rätt i det här. Jag spelar de spel jag kan (mer spel än någonsin tidigare finns för Mac), men de flesta tyngre titlar spelar jag i Windows. I och för sig på en liten äldre Mac Pro med ett PC-grafikkort och Windows 10.

Dagens Macar med integrerade grafikkort ger jag inte mycket för.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Krejsy:

De gångerna jag testat Steam på mac så känns det som att det sitter ihop med silvertejp ungefär, inte en jättestabil upplevelse...

Då har vi helt olika erfarenheter. Jag har kört Steam för Mac sedan det kom och har haft i princip noll problem.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

phi
Medlem
Skrivet av Krejsy:

De gångerna jag testat Steam på mac så känns det som att det sitter ihop med silvertejp ungefär, inte en jättestabil upplevelse...

Jag har då aldrig haft några problem med steam i os x. Nu har jag förvisso nästan bara spelat diverse kickstarterspel och dota 2 men de har alla fungerat utan problem.

Medlem
Skrivet av Emret:

Jag kopplar min Dual Shock 4 kontroll till min Mac när jag vill lira Witcher 2 (jaja jag vet, jag skall skaffa Witcher 3 så småningom). Funkar för mig (som är konsolräv) mycket bättre än mus och tangentbord.

Intressant, använder du någon särskild programvara för att få det att fungera? Eller fungerar det "ur lådan"?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Synligans Bågar:

Jag tror definitivt att den blir bättre än vanliga handkontroller i allt som kräver flytande precision. Titta bara på resultaten folk redan lyckats åstakomma med den. Ballt som fan.

https://youtu.be/B43ibnztDLc?t=80

Det där är verkligen perfekta exemplet på hur dåligt den funkar. Han kan vända snabbt men när han ska med precision sikta och pricka tavlorna skakar siktet och han siktar många gånger söligare än en nybörjare med en krysslåda kontroller.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Väntar på mitt exemplar som kommer i november. Ska bli nice!

Skrivet av marcus8958:

Det där är verkligen perfekta exemplet på hur dåligt den funkar. Han kan vända snabbt men när han ska med precision sikta och pricka tavlorna skakar siktet och han siktar många gånger söligare än en nybörjare med en krysslåda kontroller.

Har ingen Steam Controller men jag fick bra nytta av gyrosensorn i Wii U paddan när jag sköt pil & båge i Wind Waker. Visst darrar siktet men det är ju den känsligheten som gör att finjusteringar blir så mycket lättare.

Splatoon har visat att gyrot faktiskt underlättar.
http://venturebeat.com/2015/07/24/around-75-of-splatoon-playe...

Medlem
Skrivet av Synligans Bågar:
Skrivet av marcus8958:

Det där är verkligen perfekta exemplet på hur dåligt den funkar. Han kan vända snabbt men när han ska med precision sikta och pricka tavlorna skakar siktet och han siktar många gånger söligare än en nybörjare med en krysslåda kontroller.

Har ingen Steam Controller men jag fick bra nytta av gyrosensorn i Wii U paddan när jag sköt pil & båge i Wind Waker. Visst darrar siktet men det är ju den känsligheten som gör att finjusteringar blir så mycket lättare.

Splatoon har visat att gyrot faktiskt underlättar.
http://venturebeat.com/2015/07/24/around-75-of-splatoon-playe...

I Splatoon funkar det riktigt bra men där är det också problem med att styra analogt då Y axis har någon mongolojd hastighet som gör att det funkar dåligt.

Funkar även bra att sikta i Blue Estate på PS4. Det spelet skulle vara omöjligt utan gyro kontroller.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Synligans Bågar:
Skrivet av marcus8958:

Det där är verkligen perfekta exemplet på hur dåligt den funkar. Han kan vända snabbt men när han ska med precision sikta och pricka tavlorna skakar siktet och han siktar många gånger söligare än en nybörjare med en krysslåda kontroller.

Har ingen Steam Controller men jag fick bra nytta av gyrosensorn i Wii U paddan när jag sköt pil & båge i Wind Waker. Visst darrar siktet men det är ju den känsligheten som gör att finjusteringar blir så mycket lättare.

Splatoon har visat att gyrot faktiskt underlättar.
http://venturebeat.com/2015/07/24/around-75-of-splatoon-playe...

I Splatoon funkar det riktigt bra men där är det också problem med att styra analogt då Y axis har någon mongolojd hastighet som gör att det funkar dåligt.

Funkar även bra att sikta i Blue Estate på PS4. Det spelet skulle vara omöjligt utan gyro kontroller.

Ska bli spännande att testa hur gyrosensor fungerar ihop med emulerad styrkula på pekplatta. Jag tror det blir ett klart steg upp. Kul med innovativ teknik hur som.

Medlem
Skrivet av ibib:
Skrivet av Emret:

Jag kopplar min Dual Shock 4 kontroll till min Mac när jag vill lira Witcher 2 (jaja jag vet, jag skall skaffa Witcher 3 så småningom). Funkar för mig (som är konsolräv) mycket bättre än mus och tangentbord.

Intressant, använder du någon särskild programvara för att få det att fungera? Eller fungerar det "ur lådan"?

Det funkar nästan ur lådan. Jag använder USB-kabeln för anslutning men det ska funka att parkoppla med bluetooth också. I mitt fall hag jag bara testat med Witcher 2 och det funkade nästan direkt. Spelet ville dock inte kännas vid D-paden (eller vad riktningsknapparna längst till vänster nu kallas) men med hjälp av programmet Enjoyable kunde jag mappa knapparna mot tangentbordets dito.

Medlem

Borde vara lättare att gå från PC till den, än att gå från normal controller-vana och förvänta sig något eller lära om sig..

Medlem
Skrivet av ibib:
Skrivet av Krejsy:

De gångerna jag testat Steam på mac så känns det som att det sitter ihop med silvertejp ungefär, inte en jättestabil upplevelse...

Då har vi helt olika erfarenheter. Jag har kört Steam för Mac sedan det kom och har haft i princip noll problem.

Det är mest många konstigheter som inte dyker upp på varken Linux eller Windows, klienten äter dessutom upp CPU (datorn har en i7 processor, den borde klara det med bakbundna händer.), och så har datorn en AMD-GPU så prestandan lämnar ganska mycket att önska.

Medlem

Står absolut på min att-köpa-lista för att dra mer nytta av HTPCn (vid TVn!). Verkar överlag vara en väldigt bra kontroll som kan hantera alla situationer som en traditionell kontroll kan plus "mus-rörelser" även fast det inte är med lika hög precision som vid datorn men det är inte heller vad man varken kan eller ska begära av den, då får man fortsätta sitta vid datorn.

Tänkte först köpt en Xbox one-kontroll men stödet till PC är tvivelaktikgt, drivrutiner som verkar lite halvdana (kör Windows 7) och inget trådlöst. Steam controller verkar klara allt så länge man pratar högsta prestation i multiplayer.

1
Skriv svar