Slut? , eller slut på Metal Gear Solid.

Testpilot
Slut? , eller slut på Metal Gear Solid.

Metal Gear Solid V : The phantom pain är nog det spel med den konstigaste storyn och konstigaste upplägget jag nånsin spelat.

Förtexter och eftertexter vid varje storymission , huh?

Och nu det skummaste av allt , kör uppdrag 31 och mördar Sehalantropus och allt är frid o fröjd.
Det kommer eftertexter och spelet är slut .. NEJ ööhh va?

Skumt !

#blogg

Medlem
Slut? , eller slut på Metal Gear Solid.

Ja det är skumt. Efter eftertexterna kommer Chapeter 2, som i delar är omspelning på svårare level av några av de tidigare uppdragen. Tråkigt och sjukt.... Jag lade ner spelet någonstans i slutet, pga av att det blev tråkigt att köra om uppdrag.Trist eftersom det är ett bra spel fram tills första slutet, om man bortser från Cypher-delarna som jag bara tyckte var trista.

Medlem

Jag tror inte spelet blev färdigt för det finns video från en del av spelet som inte kom med. Trodde det skulle komma som DLC eller expansion men visar sig att Konami inte vill jobba vidare med storydrivet DLC.
Det slutet skulle även förklara just varför Liquid Snake är som han är i Metal Gear Solid.

Jag tycker i övrigt storyn grundar fin väg inför första spelet Metal Gear till NES. MGS 4 knöt ihop säcken ganska bra men lämnade en hel del mellan MGS3 och MG. Där fyllde MGSPW och MGSPP in hålen rätt bra.

Jag tycker spelet var fantastiskt men lite väl fattigt när det kommer till story. Storyn kunde ha fått vara längre och erbjuda mer boss fights likt tidigare spel.
När man väl börjar göra missions mot slutet som är svårare versioner av tidigare missions så känns spelet så svårt som det borde ha varit från början dock tråkigt att slåss mot Quiet igen speciellt om man gjort färdigt uppdraget där hon blev tillfångatagen.
Efter det har jag inte orkat försöka få S rank på alla uppdragen av förklarliga själ.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot

Jag anser mig klar och jag brydde mig 0 om det med olika rank i uppdragen.
Vissa gånger ville man kötta till max och andra ville man smyga runt , att då köra om uppdraget för en vakt såg dig kändes tråkigt så jag struntade i det efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag anser mig klar och jag brydde mig 0 om det med olika rank i uppdragen.
Vissa gånger ville man kötta till max och andra ville man smyga runt , att då köra om uppdraget för en vakt såg dig kändes tråkigt så jag struntade i det efter ett tag.

Men då har du missat stora delar av storyn

Du har inte spelat tidigare spel i serien?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Harakiri:

Jag anser mig klar och jag brydde mig 0 om det med olika rank i uppdragen.
Vissa gånger ville man kötta till max och andra ville man smyga runt , att då köra om uppdraget för en vakt såg dig kändes tråkigt så jag struntade i det efter ett tag.

Men då har du missat stora delar av storyn

Du har inte spelat tidigare spel i serien?

Nej jag har inte spelat tidigare spel i serien , har dock läst på lite om storyn och recaps både här på FZ och på Reddit men allt är på tok för rörigt för att man ska lägga ner mer tid på det hela att bli mer insatt.

Kändes inte motiverat för mig att lyssna igenom alla band i spelet med story och annat heller.

1
Skriv svar