Miljöpartiet vill ha skatt på bredband – "Kulturen måste få kosta pengar"

Robot
Miljöpartiet vill ha skatt på bredband – "Kulturen måste få kosta pengar"

Idag kom Miljöpartiets arbetsgrupps förslag till ny kulturpolitik. Skatt på bredband ska finansiera satsningar.


Medlem
Miljöpartiet vill ha skatt på bredband – "Kulturen måste få kosta pengar"

Miljöpartiet vars politik för övrigt går ut på att "rädda" miljön med välgörenhet och för skatter som slår hårdast mot människor som inte har andra alternativ än att ta bilen, samtidigt som man medverkar till höjda avgifter för kollektivtrafik i städer.

Medlem

vänta lite... BEAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH! Ohhhh *andas* BEHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!

Behövs det tilläggas något mer?

Medlem

Well... det var nog det. Nu finns det officiellt inget parti jag vill rösta på längre.

Avstängd

"Det måste kosta pengar..."
De är ju på riktigt dumma i huvudet.

Medlem

Ännu mer pengar till att göda det svarta hålet i det nya Sverige.

Medlem

De är ju så in i helvete jävla körda i huvudena i det partiet! Man blir aldrig förhånad längre nu för för vad som kommer härnäst i politik-lekskolan. Allt är en norm i detta samhälle.

Medlem

nog för att de är bra å värna om miljön, men man behöver inte vara idiot för det.

Medlem

Stureplanspartiet slår till igen alltså.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

MP = Mögelpartiet

Medlem

Samtidigt i Finland räknas bredband som en laglig rättighet.

Medlem

"Kulturen måste få kosta pengar"
Det dummaste jag hört på länge. Kanske någonsin.

Avstängd

Nu ångrar jag att jag ens var emot skatt till kungahuset, det här är snäppet värre.

Releasehästryttare
Skrivet av Thane:

Samtidigt i Finland räknas bredband som en laglig rättighet.

Är inte bredband en "human right" i sverge med ?

Men det är ju redan 25% moms på bredband. Utbyggnad av fibernät och annan infrastruktur ska väl snarare uppmuntras, inte bestraffas!

Medlem

Höj trängselskatten i Stockholm ist!

Medlem

Pajasar! M och nu senast S största misstag var att beblanda sig med acetontjackhaschpundarna i MP. Hoppas dom förpassas till 0-3.9% klubben nästa riksdagsval.

KoP
Medlem

Så när jag tittar på ryska krockvideos via mitt bredband på youtube så klassas det som att jag insuper kultur?

Medlem

"fortbildningsinsatser i intersektionalitet, positiv särbehandling"
Så hela deras kulturpolitik är fullständigt idiotisk med andra ord? Jag är i stort sett fullständigt ointresserad av svensk politik, men får dessa idioter någonsin riktigt inflytande flyttar jag härifrån.

För övrigt, inb4 hälften av inläggen inklusive detta tas bort för att de diskuterar politik i kommentarerna under en artikel om politik.

Medlem

Jo, kultur får kosta lite det håller jag med om.
Bredband är billigt idag jämfört med mina 2500:- i månaden på modem en gång i tiden så om ett par spänn går till kulturen varje månad är nog inte hela världen.

När man är ung bryr man inte sig om kultur men när är inne i halvtid som jag är det trevligt med kulturell fägring i ett allt hårdare klimat.

Medlem

Miljöpartiet är ett stort jävla skämt.

Medlem

Att miljöpartiet saknar verklighetsförankring och att deras politiker är de dummaste jävlar som går på denna jord är ingen nyhet, så att de kommer med ett förslag som detta är inte förvånande.


signatur

I drank what?

Medlem

@ Miljöpartiet.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Inaktiv

I Finland har många teleoperatörer fri surf till fast månadspris.

Medlem

Hoppas dom åker ut ur riksdagen efter nästa val


signatur

Game long and prosper

Medlem

Snart kommer det en skatt på luft.

Medlem

.... uhm "kultur måste få kosta pengar", ja, jo, men borde inte det vara upp till aktören? Sen, betalar inte bolagen redan skatt? Varför ska dom ha mer? Jag som konsument, ska jag verkligen behöva betala mer än ca 400 kr i månaden (comhem)? För det är vad som kommer hända om dom ska börja beskatta bredbandsleverantörer hårdare, det kommer bli ökade bredbandskostnader. Känns som mp skjuter sig väldigt hårt i foten med det här

Medlem

Suck. Kan inte ens kolla på fz.se utan att bli bombarderad av politisk propaganda

Medlem
Skrivet av jamorro:

Suck. Kan inte ens kolla på fz.se utan att bli bombarderad av politisk propaganda

En liten artikel och du är nu bombarderad? Snacka om hysterisk!

Medlem
Skrivet av FelixenS:

"fortbildningsinsatser i intersektionalitet, positiv särbehandling"
Så hela deras kulturpolitik är fullständigt idiotisk med andra ord? Jag är i stort sett fullständigt ointresserad av svensk politik, men får dessa idioter någonsin riktigt inflytande flyttar jag härifrån.

För övrigt, inb4 hälften av inläggen inklusive detta tas bort för att de diskuterar politik i kommentarerna under en artikel om politik.

Beviserligen är du lite intresserad av Svensk politik då du blir förbannad av beslut som påverkar dig negativt

Skriv svar