I skuggan av "bredbandsskatten" - MP vill satsa på spelkulturen

Robot
I skuggan av "bredbandsskatten" - MP vill satsa på spelkulturen
Medlem
I skuggan av "bredbandsskatten" - MP vill satsa på spelkulturen

MP - "Men du får ju glidmedel medans jag rövknullar dig"

Medlem

Känns lite som redaktionen snöat in sig på MP?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeeJac:

Känns lite som redaktionen snöat in sig på MP?

Det hade varit lätt oansvarigt att inte skriva om deras motion efter bredbandsskatten. Men om du har motioner från andra partier som berör gaming eller relaterade ämnen är du välkommen att tipsa


signatur
Medlem

I och med den tidigare nyheten är bilden mycket relevant.

Avstängd

Min mage mår skit....

Medlem

Slopa skatten.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dom vill bara ha våra hårt inarbetade pengar och inget annat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

MP - "Men du får ju glidmedel medans jag rövknullar dig"

Skrivet av SebastianV:

Min mage mår skit....

Men... du ska ju inte äta glidmedlet... :-|

(sorry, kunde inte låta bli...)

Medlem

Nej tack! Vi betalar redan 25% skatt på bredband.

Medlem

jag är rätt säker på att detta inte går igenom, dock förhindrar det en inte att tycka mp är nå ena skithuvuden som vill ha skatt på exakt allt.

Snart får man inte gå på toa och skita ens utan att behöva betala exkrement skatt

Medlem

Just ja MP-sympatisörer är ju överlägsna bland journalister så var ju inte direkt otippat att Carl Johansson-Sundelius skulle skriva något dylikt likt denna "hyllningstext" direkt efter beskedet om bredbandsskatten.

Medlem
Skrivet av zliddret:

jag är rätt säker på att detta inte går igenom, dock förhindrar det en inte att tycka mp är nå ena skithuvuden som vill ha skatt på exakt allt.

Snart får man inte gå på toa och skita ens utan att behöva betala exkrement skatt

Tänk efter lite så inser du snart att du betalar skatt för att sköta, om du nu inte skiter i skogen och torkar dej med löv.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

NEJ! Håll politiken borta! MP kan gå kör upp en stock i arslet!


signatur

Idono. That's me!

Medlem

MP är en otrevlig samling pajasar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

En arbetsgrupp föreslår (angående både skatten och det här), partistyrelsen föreslår inte, partiet föreslår inte...många gånger per dag önskar jag att folk i allmänhet hade mer kunskap om den partipolitiska processen hos våra partier. (Och än mer om vårt demokratiska system överlag)

Tyvärr är engagemanget sjukligt lågt; trots att så många vill se nått annat från i stort sett alla partier

*edit* nu får jag visst bita i det sura äpplet. Jag läste inte den här artikeln tillräckligt noga. Det här var inte ett förslag från arbetsgruppen; utan en motion. My bad. Att bredbandsskatten är ett förslag från en arbetsgrupp står dock kvar

Medlem
Skrivet av waeress:

En arbetsgrupp föreslår (angående både skatten och det här), partistyrelsen föreslår inte, partiet föreslår inte...många gånger per dag önskar jag att folk i allmänhet hade mer kunskap om den partipolitiska processen hos våra partier. (Och än mer om vårt demokratiska system överlag)

Tyvärr är engagemanget sjukligt lågt; trots att så många vill se nått annat från i stort sett alla partier

Eller i alla fall läsa hela texten innan man bryter ihop

Medlem

Ser bara en enda kommentar om artikeln i fråga, skärp er nu.
Det här är ju en bra grej och ett nödvändigt steg om e-sport någonsin ska kunna tas på allvar.

Medlem

Verklighetsfrämmande är en underdrift.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av zliddret:

Snart får man inte gå på toa och skita ens utan att behöva betala exkrement skatt

Vi andra betalar redan skatt så du kan skita på toa, du tror väl inte att ditt avlopp är gratis?.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av zliddret:

Snart får man inte gå på toa och skita ens utan att behöva betala exkrement skatt

Vi andra betalar redan skatt så du kan skita på toa, du tror väl inte att ditt avlopp är gratis?.

jaha så du vet vad jag gör om dagarna? snacka om att döma ut en människa utan att du ens känner mig. Nice try dude

avlopp kanske men vad som kommer ut från mig tror jag knappast du eller jag betalar för det var det min kommentar var menat som

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Largus:
Skrivet av waeress:

En arbetsgrupp föreslår (angående både skatten och det här), partistyrelsen föreslår inte, partiet föreslår inte...många gånger per dag önskar jag att folk i allmänhet hade mer kunskap om den partipolitiska processen hos våra partier. (Och än mer om vårt demokratiska system överlag)

Tyvärr är engagemanget sjukligt lågt; trots att så många vill se nått annat från i stort sett alla partier

Eller i alla fall läsa hela texten innan man bryter ihop

Tyvärr förstår väl bara en handfull av de som läser vad ett förslag från en arbetsgrupp innebär. Speciellt i ett parti med så pass stor ideologisk bredd som mp har på vänster/höger skalan.

*Edit* Roligt och symptomatiskt; Fridolin fick tid att kommentera det hela i svt's kulturnyheterna idag. Den mesta tiden lägger han på att förklara hur det partipolitiska systemet fungerar; och inte att kommentera arbetsgruppens förslag.

Medlem

Jag var ju inte direkt glad när jag läste om att dom ville beskatta bredband, det är jag ärlig med.
Men att så många är så otroligt jävla egoistiska och verkligen inte vill betala skatt är bortom min förståelse.

Ni har uppenbarligen aldrig spenderat en längre period på sjukhus, eller ens drabbats av något allvarligare.
Inte heller verkar det som att ni behövt nyttja varken ambulans eller räddningstjänst.

För det finns inte en chans i helvetet att man sitter och gråter blod över att vi har våran skatt i Sverige, om man har gått igenom något av det ovanstående.
Då hade man snarare förespråkat skattehöjning.

En sjukvårdssäng på Neurointensiven i Lund kostar 35 000kr/Dygnet.
Det blir otroligt mycket dyrare för er om ni ska betala det i efterhand när ni blir sjuka, än vad det är att betala skatt på eran månadslön.

Ja, ni får gärna bli sura för att jag påpeka det, folk brukar bli det när man påpekar dessa saker.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av BeeJac:

Känns lite som redaktionen snöat in sig på MP?

Det hade varit lätt oansvarigt att inte skriva om deras motion efter bredbandsskatten. Men om du har motioner från andra partier som berör gaming eller relaterade ämnen är du välkommen att tipsa

Vill inte vara den som är den men... 3 196 motioner lämnades in hösten 2015.

1,6 procent av motionsförslagen fick ja 2010–2014.

Så en motion gör inte särskillt mycket, finns mycket dumt som läggs på förslag

Källa: https://www.riksdagen.se/Sa-funkar-riksdagen/Riksdagens-uppgi...

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av BeeJac:

Känns lite som redaktionen snöat in sig på MP?

Det hade varit lätt oansvarigt att inte skriva om deras motion efter bredbandsskatten. Men om du har motioner från andra partier som berör gaming eller relaterade ämnen är du välkommen att tipsa

Vill inte vara den som är den men... 3 196 motioner lämnades in hösten 2015.

1,6 procent av motionsförslagen fick ja 2010–2014.

Så en motion gör inte särskillt mycket, finns mycket dumt som läggs på förslag

Källa: https://www.riksdagen.se/Sa-funkar-riksdagen/Riksdagens-uppgi...

Edit* felkommenterat.

Medlem

Haha, jag tycker att bilden ni satte till den här artikeln passar perfekt till MP

Medlem

det ska inte vara statens uppgift att satsa på spelkultur eller någon kultur alls, det gjorde man i sovjetunionen.
Ska folk beskattas så statens kan satsa på den kulturen som är godkänt av miljöpartiet

Medlem
Skrivet av Eatenmarcus:

Jag var ju inte direkt glad när jag läste om att dom ville beskatta bredband, det är jag ärlig med.
Men att så många är så otroligt jävla egoistiska och verkligen inte vill betala skatt är bortom min förståelse.

Ni har uppenbarligen aldrig spenderat en längre period på sjukhus, eller ens drabbats av något allvarligare.
Inte heller verkar det som att ni behövt nyttja varken ambulans eller räddningstjänst.

För det finns inte en chans i helvetet att man sitter och gråter blod över att vi har våran skatt i Sverige, om man har gått igenom något av det ovanstående.
Då hade man snarare förespråkat skattehöjning.

En sjukvårdssäng på Neurointensiven i Lund kostar 35 000kr/Dygnet.
Det blir otroligt mycket dyrare för er om ni ska betala det i efterhand när ni blir sjuka, än vad det är att betala skatt på eran månadslön.

Ja, ni får gärna bli sura för att jag påpeka det, folk brukar bli det när man påpekar dessa saker.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Offentlig-ekonomi/Offentl...

13% kompis, helt otroligt att människor är så okunniga som betalar skatt helt utan att ifrågasätta vart pengarna egentligen går någonstans.

Sen ska du också göra ett känslosamt inlägg om sjukvården och klappa dig själv i ryggen för att du inte är "egoist", gå lägg dig är du snäll...

Medlem
Skrivet av sinan:

det ska inte vara statens uppgift att satsa på spelkultur eller någon kultur alls, det gjorde man i sovjetunionen.
Ska folk beskattas så statens kan satsa på den kulturen som är godkänt av miljöpartiet

Med tanke på att MP verkar bestå av fullständigt galna kommunister så är det då inte så konstigt att de vill dra fram sovjet-tricks?

12
Skriv svar