Två timmar med dötrist gameplay från Dark Souls III

Robot
Två timmar med dötrist gameplay från Dark Souls III
Medlem
Två timmar med dötrist gameplay från Dark Souls III

Nu svär jag nog i kyrkan, men ser inte det här ganska exakt likadant som alla tidigare samt Bloodborne? Interface, gameplay, grafik (lite upphottad är den säkert dock), fiender är mer eller mindre klonat i mina ögon. CoD, Battlefield, Assassins Creed får ju ständigt kritik för att inte göra någonting nytt utan bara "samma gamla". Varför är det förlåtligt för Dark Souls?

Om ni inte skrivit att det är nr 3 i serien så hade jag inte haft en aning. Är inte "nytt" och fräsch längre


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Det ser väldigt likt ut dom två andra dark souls. Men jag antar att det är vad folk vill ha.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Nu svär jag nog i kyrkan, men ser inte det här ganska exakt likadant som alla tidigare samt Bloodborne? Interface, gameplay, grafik (lite upphottad är den säkert dock), fiender är mer eller mindre klonat i mina ögon. CoD, Battlefield, Assassins Creed får ju ständigt kritik för att inte göra någonting nytt utan bara "samma gamla". Varför är det förlåtligt för Dark Souls?

Om ni inte skrivit att det är nr 3 i serien så hade jag inte haft en aning. Är inte "nytt" och fräsch längre

Jag måste ta och hålla med. Spelen ser väldigt lika ut.
Jag har dock inte spelat något Souls-spel, bara Bloodborne.

Medlem

Jag tycker detta ser ut som en väldigt nice blandning av Dark Souls och Bloodborne - att man släpper spel i trilogier är ju inget nytt.

Det ska på rätt många fler spel i serien innan det kommer upp i CoD/AC status.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Har spelat alla tre spelen total ett par hundra timmar och för mig så ser detta spelet ganska annorlunda ut.
Det har givetvis likartad artstyle men när det kommer till estetiskt utseende så är det annorlunda.
Sen finner jag att utseendet på spelet passar det väldigt väl.
Även mycket användande av Dx11 grafiska funktioner vilket gillas.
Fienderna ser likartade ut generellt sett men jag ser ingen anledning till varför man ska byta ut alla fiender då det är en spelserie som utspelar sig i ungefär samma område och därför inte bör ha några enorma ändringar.
Dark Souls serien har väldigt mycket lore, tro det eller ej, och att ändra om alla fiender skulle förstöra det en del, nu försöker jag inte rättfärdiga klonandet av fiender genom spel men att ha kvar samma typer av fiender genom flera spel är inte fel så länge det görs på ett bra sätt och av en bra anledning.

SoL
Medlem
Skrivet av disinfect:

Det ser väldigt likt ut dom två andra dark souls. Men jag antar att det är vad folk vill ha.

Exakt, from soft gör dom här spelen jävligt bra så inga större ändringar tack! Vill jag spela sjutspel, ja då köper jag Doom lr fallout 4.

Sen så är det många som spelar dark souls för pvp, o from soft verkar lyssna på fansen o tar dom bästa egenskaperna från tidigare spel o bakar ihop i trean om bara april kunde vara här snart!

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Nu svär jag nog i kyrkan, men ser inte det här ganska exakt likadant som alla tidigare samt Bloodborne? Interface, gameplay, grafik (lite upphottad är den säkert dock), fiender är mer eller mindre klonat i mina ögon. CoD, Battlefield, Assassins Creed får ju ständigt kritik för att inte göra någonting nytt utan bara "samma gamla". Varför är det förlåtligt för Dark Souls?

Om ni inte skrivit att det är nr 3 i serien så hade jag inte haft en aning. Är inte "nytt" och fräsch längre

Dom kanske ser lika ut, men spelar väldigt olika.
Dark Souls 1 och 2 är inte direkt lik varan i gameplay, Bloodborne är helt annorlunda än Souls serien.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Från Demons Soul till Bloodborne, och nu DkS3, bara älskar de här spelen. Behöver inte så mycket variation som man kan tro. Men ska bli kul att se vad de hittar på efter detta, ryktas om ny ip/väcka liv i någon annan de redan har! From Software, take my money

Medlem
Skrivet av Mogres:

Jag tycker detta ser ut som en väldigt nice blandning av Dark Souls och Bloodborne - att man släpper spel i trilogier är ju inget nytt.

Det ska på rätt många fler spel i serien innan det kommer upp i CoD/AC status.

Och kvalitétsmässigt...
Ser fram emot DS3!

Medlem

Vill inte se för mycket av spelet, vill spela spelet själv men väntar gärna på en recension istället:D

Medlem

Sjukt grym boss.

NOOOT!

Samma sak igen, gå bak, strafe left. Gå in och slå. Repeat.

Ojj inte sett det senaste 50 bossarna.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Har spelat alla tre spelen total ett par hundra timmar och för mig så ser detta spelet ganska annorlunda ut.
Det har givetvis likartad artstyle men när det kommer till estetiskt utseende så är det annorlunda.
Sen finner jag att utseendet på spelet passar det väldigt väl.
Även mycket användande av Dx11 grafiska funktioner vilket gillas.
Fienderna ser likartade ut generellt sett men jag ser ingen anledning till varför man ska byta ut alla fiender då det är en spelserie som utspelar sig i ungefär samma område och därför inte bör ha några enorma ändringar.
Dark Souls serien har väldigt mycket lore, tro det eller ej, och att ändra om alla fiender skulle förstöra det en del, nu försöker jag inte rättfärdiga klonandet av fiender genom spel men att ha kvar samma typer av fiender genom flera spel är inte fel så länge det görs på ett bra sätt och av en bra anledning.

Så artstyle är inget estetiskt?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vill inte se för mycket av spelet, vill spela spelet själv men väntar gärna på en recension istället:D

Samma här. Men det lilla jag hann se såg stabilt ut.

Medlem
Skrivet av Salami:

Sjukt grym boss.

NOOOT!

Samma sak igen, gå bak, strafe left. Gå in och slå. Repeat.

Ojj inte sett det senaste 50 bossarna.

True, förstår inte hypen på dessa spel. Känns som spel för hippsters som spelar det bara för att någon har slängt ur sig "But they are really hard". Andra spel får skit när de är för hårt scriptade, de här spelen är så jävla scriptade att du kan göra ett macro för att klara det, men här är det ok? Sure, ok... säger du det så.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Salami:

Sjukt grym boss.

NOOOT!

Samma sak igen, gå bak, strafe left. Gå in och slå. Repeat.

Ojj inte sett det senaste 50 bossarna.

True, förstår inte hypen på dessa spel. Känns som spel för hippsters som spelar det bara för att någon har slängt ur sig "But they are really hard". Andra spel får skit när de är för hårt scriptade, de här spelen är så jävla scriptade att du kan göra ett macro för att klara det, men här är det ok? Sure, ok... säger du det så.

Jag tror inte dom flesta spelar dessa spel för att dom är svåra. Det är inte Meatboy det här. Spelen är inte så jättesvåra om man lär sig av sina misstag. De har en fantastisk atmosfär och en rätt unik speldesign som tilltalar många, inklusive mig.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Nu svär jag nog i kyrkan, men ser inte det här ganska exakt likadant som alla tidigare samt Bloodborne? Interface, gameplay, grafik (lite upphottad är den säkert dock), fiender är mer eller mindre klonat i mina ögon. CoD, Battlefield, Assassins Creed får ju ständigt kritik för att inte göra någonting nytt utan bara "samma gamla". Varför är det förlåtligt för Dark Souls?

Om ni inte skrivit att det är nr 3 i serien så hade jag inte haft en aning. Är inte "nytt" och fräsch längre

I Souls-spelen så är det inte primärt grafik eller gameplay som uppdateras, det är boss- och level design. Det är det som gör spelen. Sen finns det skillnader i gameplay som inte syns men som blir väldigt tydliga när man spelar spelen.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Hittebarn:

Nu svär jag nog i kyrkan, men ser inte det här ganska exakt likadant som alla tidigare samt Bloodborne? Interface, gameplay, grafik (lite upphottad är den säkert dock), fiender är mer eller mindre klonat i mina ögon. CoD, Battlefield, Assassins Creed får ju ständigt kritik för att inte göra någonting nytt utan bara "samma gamla". Varför är det förlåtligt för Dark Souls?

Om ni inte skrivit att det är nr 3 i serien så hade jag inte haft en aning. Är inte "nytt" och fräsch längre

I Souls-spelen så är det inte primärt grafik eller gameplay som uppdateras, det är boss- och level design. Det är det som gör spelen. Sen finns det skillnader i gameplay som inte syns men som blir väldigt tydliga när man spelar spelen.

Exakt, i souls spelen så blir gameplayet bättre och bättre, sen vill vi gärna få ett souls med dedikerade servrar och en perfekt hitbox. Ass creed samt cod är 2 spel som blir mer och mer lika föregående, med små förändringar som fördummar spelen gameplay mässigt. Men souls börjar komma alltför tätt intill på varandra kan jag tycka.

Sen nej, bloodborne är inte samma gameplay som souls, STOR skillnad på gameplay, vad är detta för artikel?

Medlem
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Salami:

Sjukt grym boss.

NOOOT!

Samma sak igen, gå bak, strafe left. Gå in och slå. Repeat.

Ojj inte sett det senaste 50 bossarna.

True, förstår inte hypen på dessa spel. Känns som spel för hippsters som spelar det bara för att någon har slängt ur sig "But they are really hard". Andra spel får skit när de är för hårt scriptade, de här spelen är så jävla scriptade att du kan göra ett macro för att klara det, men här är det ok? Sure, ok... säger du det så.

Jag tror inte dom flesta spelar dessa spel för att dom är svåra. Det är inte Meatboy det här. Spelen är inte så jättesvåra om man lär sig av sina misstag. De har en fantastisk atmosfär och en rätt unik speldesign som tilltalar många, inklusive mig.

Atmosfären är nr1 i något spel jag någonsin spelat. Jag älskar Souls spelen, äger dom alla och spelat igenom alla.

Men jag vill inte påstå jag tycker dom är "bra" som spel, förutom dom första Demon och Dark souls.

Inaktiv

Börjar ju bli lite Call of Duty-varning på dessa spel eftersom det släpps så många.

Jag har bara spelat Dark Souls 1 och 2. Dark Souls 1 är ett av de bästa spelen jag spelat medan Dark Souls 2 är ganska mediokert, så pass att jag inte orkade spela klart det.

Art stylen i detta ser ganska mycket ut som Bloodborne fast medeltid. Ganska enfärgat och överdesignat och i mina ögon ser den tråkigare ut än den i Dark Souls 1.

1
Skriv svar