Centerpartiet sågar MP:s förslag om bredbandsskatt

Robot
Centerpartiet sågar MP:s förslag om bredbandsskatt

Miljöpartiets arbetsgrupps förslag om beskattning av bredband fick centerns infrastrukturpolitiska talesperson att se rött.


Medlem
Centerpartiet sågar MP:s förslag om bredbandsskatt

Snälla fäll regeringen. Jag bryr mig inte om hur det går till men MP är skadliga för Sverige. Dom har alltid varit ett storstads parti men nu är det ju nästan parodiskt !

Medlem

kom igen.. Det här är inte aftonbladet. Räcker med huvudnyheten, inte ska ni behöva göra en "nyhet" varje gång en politiker uttalar sig om förslaget.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av clappen:

kom igen.. Det här är inte aftonbladet. Räcker med huvudnyheten, inte ska ni behöva göra en "nyhet" varje gång en politiker uttalar sig om förslaget.

Ena dagen är vi kvällsblaska, andra dagen gör vi inte uppföljningar.


signatur
dmn
Medlem

Är det bara jag som är här i hopp om att läsa om spel, inte om tramsiga politiska idéer som inte ens är nära att bli verklighet?

Medlem

tack för uppdateringen!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av clappen:

kom igen.. Det här är inte aftonbladet. Räcker med huvudnyheten, inte ska ni behöva göra en "nyhet" varje gång en politiker uttalar sig om förslaget.

Ena dagen är vi kvällsblaska, andra dagen gör vi inte uppföljningar.

On the first day of Christmas, FZ gave to me; I news report about taxes
On the second day of Christmas FZ gave to me; I report abou the taxes
On the third day of Christmas FZ gave to me; reports about games

Tycker detta är bra relevant för FZ och oss besökare, internet är basen för vårat game:ande nu för tiden.

Medlem
Skrivet av clappen:

kom igen.. Det här är inte aftonbladet. Räcker med huvudnyheten, inte ska ni behöva göra en "nyhet" varje gång en politiker uttalar sig om förslaget.

Det är spelrelaterat och personligen uppskattar jag att FZ skriver om det. Välj att inte klicka på nyheten om det inte passar dig, men det är fortfarande relevant.

Medlem

Åkesson? Direkt tänkte jag på Jimmy...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av clappen:

kom igen.. Det här är inte aftonbladet. Räcker med huvudnyheten, inte ska ni behöva göra en "nyhet" varje gång en politiker uttalar sig om förslaget.

Ena dagen är vi kvällsblaska, andra dagen gör vi inte uppföljningar.

Om ni slutade leka SvD och istället höll er till det ni faktiskt kan, dvs spel, kanske ni skulle slippa sådana kommentarer.

Medlem
Skrivet av dmn:

Är det bara jag som är här i hopp om att läsa om spel, inte om tramsiga politiska idéer som inte ens är nära att bli verklighet?

Eller så ger du bara fan i att trycka på länken? Kan inte vara svårare än så.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas på nyval till våren. Redo att se SD få 20% och se hela landet brinna. Nu får det vara nog.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Hoppas på nyval till våren. Redo att se SD få 20% och se hela landet brinna. Nu får det vara nog.

ska bli ett extremt intressant nyval mer än så kmr jag inte säga.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av clappen:

kom igen.. Det här är inte aftonbladet. Räcker med huvudnyheten, inte ska ni behöva göra en "nyhet" varje gång en politiker uttalar sig om förslaget.

Ingen tvingar dig till att läsa (hoppas jag).

Medlem
Skrivet av j0tun:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av clappen:

kom igen.. Det här är inte aftonbladet. Räcker med huvudnyheten, inte ska ni behöva göra en "nyhet" varje gång en politiker uttalar sig om förslaget.

Ena dagen är vi kvällsblaska, andra dagen gör vi inte uppföljningar.

Om ni slutade leka SvD och istället höll er till det ni faktiskt kan, dvs spel, kanske ni skulle slippa sådana kommentarer.

Fast nu rör ju MPs förslag oss gamers också, att då inte rapportera om detta vore fel enligt mig.

Vill man inte läsa om nyheten så har jag ett tips, tryck inte på länken som tar dig vidare.
Jag gör så när det handlar om spel jag inte är intresserad av, visst är det coolt att alla har ett eget val?!

Medlem

Inte så oväntat, centerpartiet är ju positionerade som ekonomiskt nästintill ultraliberala.

Tycker det var lite ofett av FZ att ta ställning i frågan dock och på så vis rikta diskussionen i sin första post, även om jag för den saken inte säger att förslaget är en bra idé.

Däremot kan jag tycka att om en skatt på bredband kan vara en lösning på hur man kan göra kultur mer fri och gratis så är förslaget om inte speciellt starkt iallafall värt en diskussion, och inte bara reaktionär skitkastning.

Min åsikt? Dra det direkt på inkomstskatten skatten istället att finansiera mer konstnärslöner och gratis kultur.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av dmn:

Är det bara jag som är här i hopp om att läsa om spel, inte om tramsiga politiska idéer som inte ens är nära att bli verklighet?

Även om du inte bryr dig om politiken så bryr sig politiken om dig.

Angående själva förslaget så tycker jag att det är värt att investera statliga medel i kultur (dock inte via en bredbandsskatt), som därmed inte nödvändigtvis måste vara vinstdrivande för att kunna fortsätta existera. Det är märkligt att somliga i ena sekunden förkastar idén om en offentligt finansierad kultur för att i nästa stund beklaga sig över hur kommersialiserade och pengagiriga alla spelföretag har blivit som bara pumpar ut DLC och mjölkar varumärken. Connect the dots.

Medlem

Klart förslaget ska sågas!
Kan dom inte istället göra så man kan kryssa i rutor över vilka delar man vill betala extra skatt på?
Låt saker som skola, vård, omsorg etc vara obligatoriska som vanligt, men lägga till möjligheten att bidra extra till kultur och annat flum om man vill.
Varför ska miljoner av skattepengarna öronmärkas till fula tavlor i kommunhusen eller "poesi" på bussarna när det finns riktiga problem/lösningar att lägga pengarna på?
- "Barnens skolgång lider och folk i nöd kan inte få tillräcklig hjälp!"
- "Njae ledsen, men Alice vill att pengarna som finns kvar ska gå till Fritiof som behöver gå arbetslös i 3 år för att ostört få inspiration till en dikt på fyra rader".

Visst, vissa kulturpengar kan ju behövas för att hålla en viss standard, men....

Medlem
Skrivet av Ziern:

Klart förslaget ska sågas!
Kan dom inte istället göra så man kan kryssa i rutor över vilka delar man vill betala extra skatt på?
Låt saker som skola, vård, omsorg etc vara obligatoriska som vanligt, men lägga till möjligheten att bidra extra till kultur och annat flum om man vill.
Varför ska miljoner av skattepengarna öronmärkas till fula tavlor i kommunhusen eller "poesi" på bussarna när det finns riktiga problem/lösningar att lägga pengarna på?
- "Barnens skolgång lider och folk i nöd kan inte få tillräcklig hjälp!"
- "Njae ledsen, men Alice vill att pengarna som finns kvar ska gå till Fritiof som behöver gå arbetslös i 3 år för att ostört få inspiration till en dikt på fyra rader".

Visst, vissa kulturpengar kan ju behövas för att hålla en viss standard, men....

Nu har jag inte siffrorna i huvudet men kulturbudgeten är av en helt annan storleksordning än många andra budgetposter såsom vård och skola. Det försvinner antagligen mångdubbelt större summor pengar varje år på skatteflykt och liknande än den totala summan som spenderas på kultur. Det är förhållandevis inga jättesiffror, även om jag instämmer att de pengar som finns ibland läggs på tveksamma saker.

Dock vore det orättvist att jämföra skräckexemplen på dåliga kulturinvesteringar med den annars ganska påtagliga effekten av till exempel en välfinansierad sjukvård. En mer rättvis jämförelse vore i så fall att ta upp det svenska musikundret, som naturligtvis inte har tillkommit av en ren slump utan är ett konkret resultat av, bland annat, hur kultur och kulturarbetare i Sverige finansieras och avlönas.

Alternativet till kultur som betalas med offentliga medel är oftast intäkts- eller reklamfinansierad sådan. Ni som besöker denna sida och beklagar er över all reklam som syns överallt (eller kanske använder AdBlock) - hur ställer ni er till reklamen som syns överallt på offentliga platser och i kollektivtrafiken? Vore det najs med mer sånt, eller?

Medlem

Saknar tummen ner funktionen...brist på demokratin är stor.

Medlem

Jag har ta mig tusan aldrig sett/hört något grönt parti på denna jord komma med sunda lösningar. Mest bara idéer förankrade i dimman efter en cocktail av hallucinogena svampar och heroin, heh.

dmn
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det är spelrelaterat och personligen uppskattar jag att FZ skriver om det.

Nej, det är det inte.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Luciphear:

Det är spelrelaterat och personligen uppskattar jag att FZ skriver om det.

Nej, det är det inte.

Du kanske använder internetuppkoppling lika lite som PC/Konsol när du spelar? I så fall har du rätt, för din egen skull, och kan läsa någon annan tråd istället.
För oss som använder internet till var och vartannat spel känns det däremot väldigt relevant, och jag är själv intresserad om hur sådant här utvecklar sig.

Till dig och er andra som har synpunkter på vad ni tycker FZ ska få skriva om eller inte så rekommenderar jag varmt att inte klicka på nyheter som inte intresserar er.

dmn
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Luciphear:

Det är spelrelaterat och personligen uppskattar jag att FZ skriver om det.

Nej, det är det inte.

Du kanske använder internetuppkoppling lika lite som PC/Konsol när du spelar? I så fall har du rätt, för din egen skull, och kan läsa någon annan tråd istället.
För oss som använder internet till var och vartannat spel känns det däremot väldigt relevant, och jag är själv intresserad om hur sådant här utvecklar sig.

Till dig och er andra som har synpunkter på vad ni tycker FZ ska få skriva om eller inte så rekommenderar jag varmt att inte klicka på nyheter som inte intresserar er.

Det är lika spelrelaterat som skatten på elektricitet. Bara för det handlar om internet har det inte med spel att göra.

Medlem
Skrivet av Aidi:

Saknar tummen ner funktionen...brist på demokratin är stor.

Hur menar du där?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ender:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Luciphear:

Det är spelrelaterat och personligen uppskattar jag att FZ skriver om det.

Nej, det är det inte.

Du kanske använder internetuppkoppling lika lite som PC/Konsol när du spelar? I så fall har du rätt, för din egen skull, och kan läsa någon annan tråd istället.
För oss som använder internet till var och vartannat spel känns det däremot väldigt relevant, och jag är själv intresserad om hur sådant här utvecklar sig.

Till dig och er andra som har synpunkter på vad ni tycker FZ ska få skriva om eller inte så rekommenderar jag varmt att inte klicka på nyheter som inte intresserar er.

Det är lika spelrelaterat som skatten på elektricitet. Bara för det handlar om internet har det inte med spel att göra.

Be en vuxen läsa igenom förslagen för dig.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ender:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Luciphear:

Det är spelrelaterat och personligen uppskattar jag att FZ skriver om det.

Nej, det är det inte.

Du kanske använder internetuppkoppling lika lite som PC/Konsol när du spelar? I så fall har du rätt, för din egen skull, och kan läsa någon annan tråd istället.
För oss som använder internet till var och vartannat spel känns det däremot väldigt relevant, och jag är själv intresserad om hur sådant här utvecklar sig.

Till dig och er andra som har synpunkter på vad ni tycker FZ ska få skriva om eller inte så rekommenderar jag varmt att inte klicka på nyheter som inte intresserar er.

Det är lika spelrelaterat som skatten på elektricitet. Bara för det handlar om internet har det inte med spel att göra.

Jag tycker inte det argumentet riktigt håller. Vad är 'internet' i ditt tycke då? Sitta på spelrelaterade forum och snacka skit? Jag har idag spenderat hela dagen till att använda internet för att lära mig speldesign och spelprogrammering, och sedan spelade jag online med ett par polare som också hade(hör och häpna) en internetuppkoppling, och vi använde teamspeak, som kräver en internetuppkoppling och är till stor del använt till just spelsessioner likt andra klienter som Raidcall(heter det så?) och Ventrilo.

Jag ser inte hur detta inte är spelrelaterat. Visst, det finns mycket annat än spel på internet, men internet är väldigt mycket kopplat till spel också...

Edit: För att inte nämna de nyheter man läst på sistone om hur Esporten växer och hur många som faktiskt spelar även om det inte är ett värst stort intresse. De flesta av dessa är säkerligen Online också, inte exklusivt offline.

Edit 2: Hm, frågan kanske bör lyda 'Vad är spel för dig då?' istället för internet.

Medlem
Skrivet av RedZour:

Tack Centerpartiet för att ni visar vart skåpet ska stå! Löv you!

Centern som hade ett idéprogram om att införa månggifte, slopa skolplikten och skrota Arbetsförmedlingen.
Kanske dom har skitit i ditt blåa skåp ?
Det finns ett par till heta potatisar som jag väljer att hoppa över för annars lär det brinna till utav h-e i det här kommentarsfältet...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av clappen:

kom igen.. Det här är inte aftonbladet. Räcker med huvudnyheten, inte ska ni behöva göra en "nyhet" varje gång en politiker uttalar sig om förslaget.

Ena dagen är vi kvällsblaska, andra dagen gör vi inte uppföljningar.

Håller med, det räckte med stormen igår över ett uttalande av en politiker. Är det galna kommentarer skrivna av unga arga män på högerflanken ni vill ha så fortsätt.

Medlem
Skrivet av Gneckill:
Skrivet av Aidi:

Saknar tummen ner funktionen...brist på demokratin är stor.

Hur menar du där?

Ja det jag menar är att det finns många kommentarer här som förtjänar att tummas ner istället för att bara tummas upp eller icke alls.

Tummen togs väl ner på grund av folk blir lite ledsna i ögat och får sina känslor sårade av minsta lilla.

12
Skriv svar