Steam Controller

Medlem
Steam Controller

Då har jag haft min Steam controller i två dagar, så vad tycker jag hittills?

Jag har testat på 4 olika spel, med 4 olika genrer.

Det första jag dök in i var faktiskt CS GO

Detta spelet är något jag har spelat sedan jag var 11, jag är en casual cs spelare, men lagt ungefär över 300 timmar i det, de senaste 3 åren.
Så när jag fick min Steam controller, så kände jag att detta är det bästa att testa denna kontroll med. Det är omöjligt nästan att kunna vara bra med en Xbox handkontroll i CS, tro mig jag har testat.
När jag först dök in i CS så kändes Steam kontrollen väldigt konstig, det kändes väldigt onaturligt. Men efter några timmar spelande och trixande i steam kontrollens meny, så blev det riktigt bra. Det är inte riktigt lika bra som en mus, men jag tror att efter lite mer ändringar i inställningarna, så kan detta ersätta keyboardet och musen.

Det är en häftig känsla dock att använda handkontrollen, det känns väldigt annorlunda och man upplever spel man spelat miljoner gånger på ett helt annat sätt.

Det andra spelet jag provade på var Cities: Skylines

Detta var som gjort för Steam kontrollen, detta var nog det mest naturliga och helt rätt känsla direkt. Jag tog en profil som Steam föreslog, som skulle passa bäst

Jag har inte kunnat lägga av att spela spelet, ett för att det är beroendeframkallande av sig självt. Men samtidigt känslan att kunna använda en handkontroll som verkligen känns som en mus, gör att detta är hur kul som helst. Det blir som jag skrev innan, en helt annorlunda upplevelse, där man blir nykär i
spelet igen.

Det tredje spelet var Fallout 3

Detta spelet tog en hel del tid att hitta rätt kombination, jag fick till slut göra en egen profil. Där jag mixtrade med inställningarna i ungefär 2 timmar.
Men nu när jag äntligen fick rätt, så funkar det väldigt bra. Visst det kan vara väldigt segt att ändra i menyn hela tiden, men slutresultatet är värt det.

I början så kunde jag inte riktigt sikta så som jag ville och musen kunde röra sig ultra snabbt, när man pratade med karaktärer och gick in i pipboy menyn. Jag är inte riktigt nöjd än med menyn. Men ska se om jag kan ordna något med scroll funktionen i handkontrollen. Annars så funkar Steam kontrollen väldigt bra här med. Det känns som sagt väldigt naturligt efter lite trixande i menyn. De som vill prova på min Profil, Så är det MR. Creepy Creep som ni ska välja.

Det fjärde och sista spelet jag hittills hunnit spela är Torchlight 2

Detta har jag bara spelat i ungefär 40 min med handkontrollen, så inte riktigt hunnit testa allt. Men det kändes väldigt konstigt, men det kan bero på inställningarna som måste ändras. Men det var väldigt svårt att fokusera på vissa saker som trillade eller fiender som kom mot en. Men tänkte ge det mer tid och prova på lite olika profiler.

Steam Controller är nog ett utav det coolaste jag testat teknikmässigt på väldigt länge.
De har gjort något nytt och tänkt utanför normen av en vanlig handkontroll.
Jag älskar den, ångrar inte en sekund att jag köpte den. Jag är dock mestadels en konsol nörd, kan vara därför jag älskar den så mycket.

Men detta är ett bra steg att ta, om du bara har spelat på konsol innan, men är sugen på att gå över till att spela på pc också.

Jag önskar att denna fanns när jag började spela på pc, hade underlättat min plånbok väldigt mycket.

#blogg

Medlem
Steam Controller

Jag är så sugen på en Steamkontroll, och din rapport gjorde inte saken bättre. Blir att avfyra en beställning när skatteåterbäringen kommer.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag är så sugen på en Steamkontroll, och din rapport gjorde inte saken bättre. Blir att avfyra en beställning när skatteåterbäringen kommer.

Glad att du gillade den

Testade på killing floor 2 som är gjort med handkontroll i åtanke, så funkade Steam Controllen ännu bättre än Xbox kontrollen. Så det var väldigt positivt.

Så hoppas du blir lika nöjd

Medlem

Tack för rapport! Nog är man sugen alltid


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Tack för rapport! Nog är man sugen alltid

Det var så lite! om du är sugen, så tycker jag du borde köpa den ^^

Inaktiv

Tack för din rapport! Har väl egentligen inte sneglat allt för mycket på Steam Controller men ska bli roligt att höra vad folk som testat har att säga om den.

Medlem

Bra rapport! Ryser lite av tanken att spela CS utan mus och tangentbord, men det kanske funkar trots allt.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Bra rapport! Ryser lite av tanken att spela CS utan mus och tangentbord, men det kanske funkar trots allt.

Spelade det igen nyss, det känns bättre och bättre för varje gång

Medlem

Jag är väldigt tveksam.
Kan du testa att spela Quake Live?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

skulle vilja veta hur kontrollen fungerar på Total war serien.
Tex: Shogun 2 eller Rome 2. Campaign & online battles.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag är väldigt tveksam.
Kan du testa att spela Quake Live?

Kan kolla upp det

Medlem
Skrivet av Hangatyrens:

skulle vilja veta hur kontrollen fungerar på Total war serien.
Tex: Shogun 2 eller Rome 2. Campaign & online battles.

Ska se vad jag kan göra

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag är väldigt tveksam.
Kan du testa att spela Quake Live?

Har spelat några matcher, efter lite inställningar så blev det riktigt bra. kom etta i mitt lag Så inga problem där, tar dock lite tid att vänja sig

1
Skriv svar