Hela Fallout 4 ligger inte på skivan

Medlem

Kalla mig gammalmodig men går spelet guld så ska det vara ett fullt spelbar version på skivan.

Medlem

Spelar ingen roll jag har internet, kan dom inte bara släppa spelet NU!

Medlem

Ok.

(Förköpt det digitalt via steam ändå)

Medlem
Skrivet av trasapa:
Skrivet av Jelen:

Det argumentet har knappt fungerat på 10 år. Alla former av DRM förhindrar detta. Vill du ha en egen fysisk kopia får du skaffa ett crack från internet och bränna det på en skiva. Uppmanar folk inte att göra det, men att ha en fysisk kopia har inte betytt att du har spelet på väldigt länge.

Skrivet av T.Mani:

Men fungerar det inte så att även om du har hela spelet på skivan, måste Steam fungera för att kunna köra det i alla fall, om DRM:et går via Steam? Så går går Steam åt helvete går väl dina spel åt helvete också?

Det ni säger är ju såklart riktigt, man får helt enkelt se till att man har en "säkerhets-patch" till sin skiva om nu det otänkbara skulle hända.

Som någon nämnde ovan så är det ju faktiskt så att alla sådana här ageranden från utgivare bara främjar piratkopieringen ytterligare. Mina lagliga spel som ligger på steam kan lika gärna vara borta om 10 år medans mina 20 år gamla piratade spel som ligger på skiva i källaren är fullt körbara.
Någon sa också att moderna spel inte har den omspelningsfaktorn som förr och det kan stämma. Men fortfarande så dammar jag av mitt fallout1/2 ibland och kör igenom det.

Fast spel som inte längre kan köras om 10år för att Steam eventuellt gått under, kanske man inte kan spela om man har dem på skiva ändå, eftersom de antagligen inte fungerar med framtidens operativsystem som är aktuella då


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Propy:

Även om det inte är ett problem för mig så kan jag tänka mig att det kan vara det för de med dåligt internet.

Varför kan man inte bara lägga i en skiva till? Det är trots allt ett SP spel. Tänk om man är Zeus och bor på Olympus (de har enbart 3g med kass täckning där uppe) och ändå vill spela Fallout...känns lite taskigt mot de gamla gudarna tycker jag.

Min polare har precis köpt sig ett hus, och internet har strulat som fan där och just nu har han inte ens haft internet på ett antal dagar, så man förstår verkligen dom som klagar

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Fast spel som inte längre kan köras om 10år för att Steam eventuellt gått under, kanske man inte kan spela om man har dem på skiva ändå, eftersom de antagligen inte fungerar med framtidens operativsystem som är aktuella då

Jag kör fortfarande Fallout1/2, Alpha centauri, never winter nights, baldurs gate ja listan kan göras ganska lång på spel som jag kör som har 15+ år på nacken. Vissa kan kräva lite meck att få igång absolut men saken är att jag KAN eftersom jag har de fysiska kopiorna(eller digitala kopior av de fysiska).

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av conthox:

Och hur lång tid kommer det ta innan dessa filer finns i en smidig patch eller redan på "skivan" som går att ladda ned via torrents?

Hela spelet kommer att finnas ute som torrent innan de flesta kommit hem från jobbet/skolan och installerat spelet, precis som vanligt.

Ja, men poängen med denna sorts DRM är att spelet finns inte ute på torrent-sidor INNAN release. Många spel utan liknande DRM läcker ut dagar eller veckor innan release, räcker att det jobbar en oärlig jävel i kedjan av alla som har med leveranser av fysiska kopior att göra.
Hoppas dock att det bara är typ en liten fil på 10MB som behövs laddas, det räcker ju för att göra spelet oanvänbart tills releasedagen.

Fallout 4 är ju så efterlängtat att skulle det finnas på pirate bay 1 vecka innan release så skulle det innebära ganska stora förluster, för många skulle inte orka vänta en vecka till.

Medlem
Skrivet av nils45:

Witcher 3 eller Fallout 4, vilket kommer bli årets bästa!?

MGSV:TPP

Medlem

Lika bra att köpa spelet på Steam, när Vegas kom så ville den tanka ner hela spelet från Steam, även om jag hade skivan i.

Visade sig att en behövde starta installern med en Switch som sa att spelet skulle installeras från DVD

12
Skriv svar