Är One Life sadisternas drömspel? Fängsla motståndare som slavar och kissa på dem

Robot
Är One Life sadisternas drömspel? Fängsla motståndare som slavar och kissa på dem
Medlem
Är One Life sadisternas drömspel? Fängsla motståndare som slavar och kissa på dem

Why?

Medlem

Om det är så att du är tvungen att betala för att sedan när du dör helt bli av med ditt konto så tror jag de inte kommer bli långlivade (no pun intended). Att din karaktär är borta är en annan sak, det kan nog de flesta vara ok med.

Medlem

Att döma av andra permadeath spel kommer större delen av speltiden spenderas gömd i en buske, inte leka Rambo som i trailern. Får mig tyvärr att tvivla på att utvecklarna vet vad de sysslar med...

Medlem

10 dollar för ett spel som blir värdelöst så fort du dör? Något säger mig att det här kommer floppa rejält.

Skribent

Som någon skrev bland Greenlight-kommentarerna: varför inte låsa en ute från spel i 24 timmar när man dör? Fortfarande ett ganska hårt straff som gör att man verkligen överväger sin taktik, men utan att hela spelet går förlorat.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

ja men alltså kan man inte göra ett nytt game då ? detta kommer ju aldrig gå. .kanske om det vore gratis då men betala för nåt och du dör 2 minuter efter du börjat ? jo visst....

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Som någon skrev bland Greenlight-kommentarerna: varför inte låsa en ute från spel i 24 timmar när man dör? Fortfarande ett ganska hårt straff som gör att man verkligen överväger sin taktik, men utan att hela spelet går förlorat.

Det låter däremot som en skitbra idé.

Medlem

Jag håller med om 24 timmar istället. Kommer inte köpa det om man förlorar spelet helt när man dör, kommer bli så jävla förbannad när jag då. Då har man inte bara blivit hånad för att man dog, man får direkta konsekvenser ekonomiskt.

Medlem

Självklart har Kefir valt permadeath av rena ekonomiska skäl. Antagligen är det detta som gjort att de fått ekonomiska resurser för att kunna lägga ner tid på utveckling av spelet.

M.a.o blir jag otroligt förvånad om permadeath försvinner för en veckoban då de inte (edit: kontinuerligt) kommer tjäna något på veckoban. Istället kanske fler köper spelet med veckoban men då kommer de garanterat ta mer än $10.

Medlem
Skrivet av Electrix:

Självklart har Kefir valt permadeath av rena ekonomiska skäl. Antagligen är det detta som gjort att de fått ekonomiska resurser för att kunna lägga ner tid på utveckling av spelet.

M.a.o blir jag otroligt förvånad om permadeath försvinner för en veckoban då de inte (edit: kontinuerligt) kommer tjäna något på veckoban. Istället kanske fler köper spelet med veckoban men då kommer de garanterat ta mer än $10.

De kan tjäna multum ifall de byter till veckoban om (när) de introducerar microtransactions för att förkorta din ban. Skulle i så fall inte förvåna mig om det dessutom blir free to play.

Medlem

lol ett liv
gillar man att kasta pengar i sjön så why not

Gen
Medlem

Lär inte sälja värst bra men många kommer nog se detta som en utmaning.

Medlem

Äh, gnällspikar. Detta är ju som på riktigt!
Frågan är om det finns en expansion där man har tråkiga, vardagliga jobb, som i sims.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

MEG
Medlem

Låter idiotiskt men det kommer inte att drabba mig då jag inte kommer att spela spelet.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Efter att ha lirat Dayz en hel så vet jag vart det här leder till. Nej tack, blir inget köp för min del om man inte får spela om från början med permadeath.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

10 dollar för ett spel som blir värdelöst så fort du dör? Något säger mig att det här kommer floppa rejält.

Det har dock potential att bli "lånat av vänner" en hel del.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Med en sån där, i min mening, töntig trailer så lär ju spelet vara ett scam eller rent utav kasst.

Räcker ju enbart med att en fuskar så, havererar en hel community.

gl hf

Medlem

Inte tillräckligt hardcore. 8)

KoP
Medlem
Skrivet av Managor:

Äh, gnällspikar. Detta är ju som på riktigt!
Frågan är om det finns en expansion där man har tråkiga, vardagliga jobb, som i sims.

Personligen spelar jag inte spel för att det ska vara som på riktigt utan för att då uppleva extraordinära upplevelser i en fantasivärld.

Medlem

Ganska bra idé ändå, även om perma death är lite att ta i. Vore bättre med ett par dagars ban eller ngt.

Gnällläge på:

Syns att det är konsoltrailer. Går som en lego-gubbe/robot utan Y-axis, siktar skevt och när dom skall byta vapen måste dom titta ned och hålla inne en knapp a lá "en knapp för allt för vi har inget tangentbord"... nej, tack.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Låter mer som "Utgivarnas drömspel".

Finns som ovan nämnt sätt att få samma moment av att inte vilja dö utan att man ska förlora hela spelet. T.ex. an 24 timmars lockout eller att man måste jobba länge för att levla upp och att man förlorar allt när man dör. Diablo och EVE hanterar hardcore galant och det finns ett antag hysteriskt roliga videos på spelares fasan och raseri vid deras karaktärs död.

Dessutom är cash väldigt subjektivt till hur mycket värt det är. Någon rik snubbe kanske tycker att 10 dollar är piss i sjön och inte bryr sig medan för någon unge är det hela månadens nöjesutgifter.

Och hur ska de hindra att någon diva inte köper ett liv och sedan förråder de 5 första spelare som denne lyckas få förtroende för? Vad händer om en fuskare dödar 10 spelare? Blir det refund? Kul om man förlorar 10 dollar för att datorn kraschade eller internet gick ner.

Nä, det hela känns som ett sätt att mjölka pengar och sälja det som "hardcore".


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

"Till exempel kan man fängsla motståndarna och använda dem som både slavar och.. toaletter." <- nu blev det intressant

Medlem

kändes begränsat lockande att köpa va


signatur

//monster

Medlem

10 dollar för att kanske dö på en gång och inte få spela mer säger jag nej tack till.

Medlem

Kan bli intressant! Att behöva pröjsa $10 för att få spela igen tror jag inte riktigt de menar. Kanske att ens karaktär (med levlar eller liknande?) försvinner (a.k.a. Hardcore mode) och man får starta en ny. Alternativt att just den gubben blir låst i x timmar (som är en dag/en vecka eller något) och man kan ha 3 character slots och köpa fler för riktiga pengar eller liknande.

Anyhow, hardcore är najs! Minns i infestation när jag, brorsan och några till spelade det när det var nytt för oss. Jag låg uppe på en kulle med en kikare som jag hade hittat och spanade över en liten by medan brorsan och de andra snabbt försökte länsa byggnaderna. Om jag såg någon närmade sig så försökte de undvika att bli sedda och smita därifrån med all loot alternativt att överrumpla fienden, allt medan jag på behagligt avstånd låg ner på mage och övervakade med en kikare utan att göra någonting annat i 30m+. SJUKT kul!
Så det är jäkligt synd att det inte finns något spel utav den här typen men som faktiskt är bra och utvecklarna gör något med spelet så det blir bättre och bättre. Om jag missat något sånt lir så tipsa gärna!

Medlem
Skrivet av conthox:

Ganska bra idé ändå, även om perma death är lite att ta i. Vore bättre med ett par dagars ban eller ngt.

Gnällläge på:

Syns att det är konsoltrailer. Går som en lego-gubbe/robot utan Y-axis, siktar skevt och när dom skall byta vapen måste dom titta ned och hålla inne en knapp a lá "en knapp för allt för vi har inget tangentbord"... nej, tack.

Konsoltrailer? Var det inte ett PC spel jag just kollade in?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av conthox:

Ganska bra idé ändå, även om perma death är lite att ta i. Vore bättre med ett par dagars ban eller ngt.

Gnällläge på:

Syns att det är konsoltrailer. Går som en lego-gubbe/robot utan Y-axis, siktar skevt och när dom skall byta vapen måste dom titta ned och hålla inne en knapp a lá "en knapp för allt för vi har inget tangentbord"... nej, tack.

Konsoltrailer? Var det inte ett PC spel jag just kollade in?

Vet inte hur dom lyckades ge mig den känslan men du har rätt, när jag kollar upp det så står det bara PC som plattform. Jag antar att det bara var den som spelade när dom spelade in trailern som rörde sig på det sättet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Underbart roligt om man möter en fuskare..

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av conthox:

Ganska bra idé ändå, även om perma death är lite att ta i. Vore bättre med ett par dagars ban eller ngt.

Gnällläge på:

Syns att det är konsoltrailer. Går som en lego-gubbe/robot utan Y-axis, siktar skevt och när dom skall byta vapen måste dom titta ned och hålla inne en knapp a lá "en knapp för allt för vi har inget tangentbord"... nej, tack.

Konsoltrailer? Var det inte ett PC spel jag just kollade in?

Vet inte hur dom lyckades ge mig den känslan men du har rätt, när jag kollar upp det så står det bara PC som plattform. Jag antar att det bara var den som spelade när dom spelade in trailern som rörde sig på det sättet.

Tidig build antagligen, dom kanske fixar till det till släpp

12
Skriv svar