Spelbranschen svarar Miljöpartiet

Robot
Spelbranschen svarar Miljöpartiet

Branschprofiler kommenterar partiets önskan att förenkla spelfolkrörelsens tillväxt. Det visar sig att det kanske inte är föråldrade regelverk som är det största problemet.

#paradox-interactive, #hearts-of-iron-iv, #europa-universalis


Medlem
Spelbranschen svarar Miljöpartiet

Det man oftast vet om Sverige är ju att vi har Minecraft i hemmet, isbjörnar på gatorna och att alla lyssnar på hårdrock"..detta är ju inte sant!! En del lyssnar på synth också, dock inte underteckand

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Det man oftast vet om Sverige är ju att vi har Minecraft i hemmet, isbjörnar på gatorna och att alla lyssnar på hårdrock"..detta är ju inte sant!! En del lyssnar på synth också, dock inte underteckand

åså finns det ju också dom som heter Glenn och lyssnar på håkan hellström


signatur

always use the nubs for cover

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Moltoy:

Det man oftast vet om Sverige är ju att vi har Minecraft i hemmet, isbjörnar på gatorna och att alla lyssnar på hårdrock"..detta är ju inte sant!! En del lyssnar på synth också, dock inte underteckand

Synthare?! Tre bögar och en dator!

Medlem

Bra svar, precis som många som skrev på SvDs Läsardebattssida.

OffTpopic: denna layouten är mycket bättre än den gamla, varför inte använda den mer?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Moltoy:

Det man oftast vet om Sverige är ju att vi har Minecraft i hemmet, isbjörnar på gatorna och att alla lyssnar på hårdrock"..detta är ju inte sant!! En del lyssnar på synth också, dock inte underteckand

Synthare?! Tre bögar och en dator!

Öh - det där var kanske kul 1985. Utan nån slags ironimarkör typ en så blir det bara mossigt...

Medlem

suck, borgarblaskan fz fortsätter leverera kvalitet

Medlem
Skrivet av jamorro:

suck, borgarblaskan fz fortsätter leverera kvalitet

måste jag välja mellan spel relaterad politik eller nyheter om ännu ett satans moba liknande spel så skriv upp mig för almedalsveckan xD


signatur

always use the nubs for cover

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Bra svar, precis som många som skrev på SvDs Läsardebattssida.

OffTpopic: denna layouten är mycket bättre än den gamla, varför inte använda den mer?

Den är fin, men passar inte allt. Och behöver lite mer kärlek.

Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av jamorro:

suck, borgarblaskan fz fortsätter leverera kvalitet

måste jag välja mellan spel relaterad politik eller nyheter om ännu ett satans moba liknande spel så skriv upp mig för almedalsveckan xD

Borgarblaska - that's a first!


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Moltoy:

Det man oftast vet om Sverige är ju att vi har Minecraft i hemmet, isbjörnar på gatorna och att alla lyssnar på hårdrock"..detta är ju inte sant!! En del lyssnar på synth också, dock inte underteckand

Synthare?! Tre bögar och en dator!

Öh - det där var kanske kul 1985. Utan nån slags ironimarkör typ en så blir det bara mossigt...

Mossigt värre.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Moltoy:

Det man oftast vet om Sverige är ju att vi har Minecraft i hemmet, isbjörnar på gatorna och att alla lyssnar på hårdrock"..detta är ju inte sant!! En del lyssnar på synth också, dock inte underteckand

Synthare?! Tre bögar och en dator!

Öh - det där var kanske kul 1985. Utan nån slags ironimarkör typ en så blir det bara mossigt...

Kan vara referens till en kvarteret skatan sketch. https://www.youtube.com/watch?v=qWRBzlojN4Y

Jag hittar ut själv.

Medlem

Verkar som att FZ missat att partiernas arbetsgrupper kommer med knäppa förslag hela tiden. Inget att gå bananas över.

Medlem

"Vi på FZ".

Nu går det undan på FZ-redaktionen. Har tidigare beklagat mig över det politiska uppvaknandet och postandet av politiska utspel.

-Det är bara ansvarsfullt svarar redaktionen. Eller -Vi kan inte låta trollen tysta oss!

Och nu börjas det ta ställning mot utspelen som på vilken ledarsida som helst. Vilket inte är så konstigt, det finns en viss grogrund för lätt blockpolitisk bias (#shots fired).

Men, jag bryr mig egentligen inte om det är clickbait-pesten som drabbat oss eller om dom småpolitiska diskussionerna på redaktionen har nått den punkt att missionen slagit rot.

Jag spelar spel och jag läser spelnyheter som en tillflykt från bl.a. arbete och politik, det är min get-away. Jag vill inte höra om redaktionens eller era personliga politiska övertygelser, jag vill se politiskt laddade begrepp insmugna i rubriker och nyheter. Eller se idolbilder på partiledare.

Jag har lurkat på FZ sedan siten skapades och jag var hög på Q1. Nästan 20 år. Vi har nog äntligen vuxit ifrån varandra.

Eftersom jag inte längre verkar tillhöra er målgrupp får jag väl önska lycka till med missionerandet.

Sayonara.

Medlem

Väldigt förvirrad artikel tbh. Blandar ihop arbetsgruppens förslag med motionen om vart annat. Låter inte heller som om de tillfrågade fått läsa motionen (alltså den som är riktig officiell politik) innan de blev tvungna att svara, då det de "hellre skulle se" är just det som motionen tar upp... Infrastruktur, utbildning, etc etc... Eller fick de läsa nån ur arbetsgruppens förslag och sen får ni det att låta som om motionen har nånting med den att göra? Förvirrat som sagt. Bättre kan ni FZ!

Medlem

Sjukt oklar artikel, vad är det dom kommenterar? Motionen eller arbetsgruppens förslag? Också så typiskt spelbranschen att göra en höna av en fjäder när det kommer till sånt här, är ju inte precis bara spelbranschen som påverkas men det är här det skriks högst. Och slutligen, det är osmakligt att ni ska trycka ner era åsikter i halsen på oss läsare, dessutom är det oetiskt att vinkla artiklar på det sätt ni gör nu.

Skägg.
10 Chambers

Det är främst motionen som åsyftas, även om det var lite oklart.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av jamorro:

suck, borgarblaskan fz fortsätter leverera kvalitet

måste jag välja mellan spel relaterad politik eller nyheter om ännu ett satans moba liknande spel så skriv upp mig för almedalsveckan xD

Borgarblaska - that's a first!

Revolutionens flammor ska sveda den kontrarevolutionära fästning som är FZ!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Förstår inte riktigt problemet med att skriva om spelrelaterade nyheter som råkar vara politiska, jag ser gärna fler artiklar som även har politiska dimensioner, så länge det inte känns krystat.

Någon agenda tror jag faktiskt inte FZ har, ser det verkligen inte som att FZ skulle vara politikskt lagda åt höger.

Någon som ärligt kan säga att dom inte tror att FZ skulle skrivit om förslaget som exempelvis KD låg bakom det?

Medlem
1
Skriv svar