Trådlös Xbox One-kontroll släppt – bara till Windows 10

Robot
Trådlös Xbox One-kontroll släppt – bara till Windows 10

Pc-spelare kan äntligen använda Xbox One-dosan trådlöst.

#microsoft


Medlem
Trådlös Xbox One-kontroll släppt – bara till Windows 10

Nice!!

Medlem

Lite väl dyr kan jag tycka

Avstängd

Har suttit med en trådad 360 kontroller länge nu till datorn. Dags för trådlöst. Slippa sladdar och skit.

Medlem

https://m.prisjakt.nu/product/170247
Denna har funkat kanon i åratal nu.
Synd att MS varit dåliga på att marknadsföra den.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

NuZ
Testpilot

Hahahaha 3.11 var ett riktigt os för oss lite äldre!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skickade in detta som tips för mer än en vecka sedan. Kollar ni inte den mejlen eller?

Medlem

Drygt en vecka kvar tills Elite kontrollen är ute tydligen! Ser fram emot det!

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Har suttit med en trådad 360 kontroller länge nu till datorn. Dags för trådlöst. Slippa sladdar och skit.

du kunde ju ha trådlös 360 med eller? sen vrf köpa en one controller om man har en 360 till pc då jag har svårt att veta vad för skillnad det gör förutom att du nu kan ha 8 stycken samtidigt


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av D01tY:

Hahahaha 3.11 var ett riktigt os för oss lite äldre!

Haha ja 3.11 var riktigt roligt. tog bara 5 timmar att installera med
alla disketter (beroende på vad för system man hade (386a hade jag)

Medlem

"Endast Windows 10"

nope.

Medlem

Inget stöd för 3.11 kanske dags att uppgradera

Medlem
Skrivet av PsyX:

"Endast Windows 10"

nope.

Eh jo?

Medlem

Jag kör en trådad Xbox One-kontroller till min PC, riktigt skön.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

k3m
Medlem

kul att Microsoft fortsätter med sina dåliga val. hoppas fler lämnar de nu.

Inaktiv
Skrivet av sorksat:

Lite väl dyr kan jag tycka

Nja, det beror på hur man ser det. Med tanke på hur många olika enheter man kan para med den samtidigt så är den relativt billig, men om man bara använder den med en kontroll och inget annat så kan det ju kännas lite mycket. För de som kör PC i vardagsrummet är det ju guld värt. Meningen är ju att det ska bli en standardlösning för allt som kopplas till Xbox och PC.

Inaktiv
Skrivet av k3m:

kul att Microsoft fortsätter med sina dåliga val. hoppas fler lämnar de nu.

Du menar dåliga val som att skapa ett specifikt gaming-spektrum med white-fi? Lägre latency och inga störningar vilket i sin tur skapar en bättre spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av k3m:

kul att Microsoft fortsätter med sina dåliga val. hoppas fler lämnar de nu.

Kan du vidareutveckla? Jag har fått ett motsatt intryck på sistone.

Medlem

Grymt dåligt att det är endast for 10:an, men icke desto mer förvånande, de vill ju in i det sista få folk att gå på den.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Trevligt. Kanske blir till att investera i en ny handkontroll då.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Har suttit med en trådad 360 kontroller länge nu till datorn. Dags för trådlöst. Slippa sladdar och skit.

en dongle för trådlöst 360 kontroll kostar inte mycket om du inte köper ms officiella, köpte en själv för 30kr för länge sen, fungerar utmärkt.

betydligt billigare än XBone kontroll + trådlöst iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Om de inte låst den på något vänster till just W10 så bör den funka med 360 drivrutinerna till tidigare OS som stöder den trådlösa 360 kontrollen. Dock så stöder den väl i så fall bara tupp till 4 enheter eller vad det nu är.
Först så trodde ju nämligen W10 att det var en XBone kontroll man hade när man kopplade in den trådlösa 360 kontrollen, om det nu inte bara var en miss vid namngivningen dvs...

Jag själv kommer nog istället att köpa en till 360 kontroll framöver då jag tyckte XBone kontrollen kändes plastig och jag gillade inte känslan i trigger-knapparna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Grymt dåligt att det är endast for 10:an, men icke desto mer förvånande, de vill ju in i det sista få folk att gå på den.

Windows 10 är vad som gäller framöver om man vill fortsätta spela nya spel på PC. Annars får man gå över till linux eller konsol.

Medlem

Synd att man köpte en krånglig Steam kontroller. Tacka vet jag: koppla in tuta och köra.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Castor.T:

Grymt dåligt att det är endast for 10:an, men icke desto mer förvånande, de vill ju in i det sista få folk att gå på den.

Windows 10 är vad som gäller framöver om man vill fortsätta spela nya spel på PC. Annars får man gå över till linux eller konsol.

Hurså? Är inte så många spel som är "låsta" till den ännu. Sen antar jag att du syftar på DX12 eller nåt, men det är av mindre betydelse egentligen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Synd att MS inte kör blåtand som Sony så hade man sluppit dongle...

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Castor.T:

Grymt dåligt att det är endast for 10:an, men icke desto mer förvånande, de vill ju in i det sista få folk att gå på den.

Windows 10 är vad som gäller framöver om man vill fortsätta spela nya spel på PC. Annars får man gå över till linux eller konsol.

Hurså? Är inte så många spel som är "låsta" till den ännu. Sen antar jag att du syftar på DX12 eller nåt, men det är av mindre betydelse egentligen.

http://www.gamezone.com/news/dx12-adding-20-performance-incre...

Därför

Inaktiv
Skrivet av feistin:

Synd att MS inte kör blåtand som Sony så hade man sluppit dongle...

Högre latency på blåtand. Detta körs i white space och löper avsevärt lägre risk för att bli stört.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Castor.T:

Grymt dåligt att det är endast for 10:an, men icke desto mer förvånande, de vill ju in i det sista få folk att gå på den.

Windows 10 är vad som gäller framöver om man vill fortsätta spela nya spel på PC. Annars får man gå över till linux eller konsol.

Hurså? Är inte så många spel som är "låsta" till den ännu. Sen antar jag att du syftar på DX12 eller nåt, men det är av mindre betydelse egentligen.

http://www.gamezone.com/news/dx12-adding-20-performance-incre...

Därför

Jag brukar tänka som på mitt jobb, att man tror på det när man ser det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Blir ett köp!

12
Skriv svar