Tales from the Borderlands: Episode 5 – The Vault of the Traveler

Robot
Tales from the Borderlands: Episode 5 – The Vault of the Traveler

För knappt ett år sedan började Telltale veckla ut en berättelse som ingen trodde på. Elva månader senare har blixten slagit ner på samma ställe fem gånger om.


Medlem
Tales from the Borderlands: Episode 5 – The Vault of the Traveler

Sitter o lirar det själv,halvvägs in episoden

k3m
Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Sitter o lirar det själv,halvvägs in episoden

vad har du för intryck av spelet?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av AndyZedd:

Sitter o lirar det själv,halvvägs in episoden

vad har du för intryck av spelet?

Denna episod är som dem andra men en liten tvist jag inte väntade mig ( har kört klart den )
Som spel är det som Telltale i övrigt. Ibland önskar jag man fick göra mer och ibland är det skönt att bara hänga på det som berättas. Bra story.

Medlem

Precis klar med episoden. Visst är den bra men vissa av trådarna knyts ihop lite väl snabbt i mitt tycke. Bortskämd av andra spel finns där även val jag vill men inte tillåts göra. Slutligen laggar det även till i vissa skeden, precis som andra av Telltales spel gör för mig. Vet inte om det är min X1 det är fel på eller om fler har det problemet men då slutet av den här episoden innehåller några av de mer avancerade QTEs som Telltale använt sig av blir det extra tydligt här. Det slutgiltiga omdömet är dock att TftB är det bästa från Telltale förutom The Wolf Among Us enligt mig.

Medlem

Minus: Fullt ös, medvetslös – precis hela tiden

Förstår inte hur det kan dra ner betyget eller vara ett minus, jag spelade igenom Ep1 precis och vill ha mera. Kommer nog köpa de andra episoderna till helgen

Medlem

Blir det en recension på kompletta Life is Strange också snart?

1
Skriv svar