Betala månadsavgift för Youtube – slipp reklam och få skräckshow med Pewdiepie

Robot
Betala månadsavgift för Youtube – slipp reklam och få skräckshow med Pewdiepie
Medlem
Betala månadsavgift för Youtube – slipp reklam och få skräckshow med Pewdiepie

Då är frågan hur ska dom lösa detta som gäller för youtubers som kanske inte känner för att logga in ett visst specifikt datum, för dom ska väl inte bestraffas om dom inte gör det så vissa videos döljs eller vad det var om dom vägrar detta?

Medlem

Förstår inte riktigt poängen med det här när det redan finns tillägg till tex Firefox som är gratis som tar bort reklamen på bla Youtube samt tillägg som gör så man kan ladda hem videos därifrån så de går att se offline.


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt poängen med det här när det redan finns tillägg till tex Firefox som är gratis som tar bort reklamen på bla Youtube samt tillägg som gör så man kan ladda hem videos därifrån så de går att se offline.

Problemet är att de där tilläggen minskar cashflow för YT. Med betaltjänst så ökar det. Cash is king

Inaktiv

Aldrig i livet.

Medlem

Bara för att få bort reklamen? Nja, använder redan ad-block. (det får man tycka vad man vill om).

Men betala 10 dollars för att få spara ner och använda i bakgrunden kan vara intressant.

Medlem

Jag gissar att de som röstade "för dyrt" är samma personer som inte skulle kunna tänka sig att betala från första början. 100 spänn i månaden är ju samma nivå som Spotify, vilket känns bra billigt.

Men nej, ni vill fortsätta sitta med ad-block, snåla människor.

Medlem

Kan man betala för att slippa se honom igen.. någonsin..

10 dollar är inte mycket, men varför ska man uppmuntra nonsens underhållning. Kunde inte PP varit lite mer kreativ? Jag undrar vem som står i bakgrunden och tycker att det här är en bra idé.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt poängen med det här när det redan finns tillägg till tex Firefox som är gratis som tar bort reklamen på bla Youtube samt tillägg som gör så man kan ladda hem videos därifrån så de går att se offline.

poängen är att om alla använde ad-block så skulle det inte finnas något youtube


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av walter_iego:

10 dollar är inte mycket, men varför ska man uppmuntra nonsens underhållning. Kunde inte PP varit lite mer kreativ? Jag undrar vem som står i bakgrunden och tycker att det här är en bra idé.

Vad du eller jag tycker om hans videos är irrelevant. 60+ miljoner kronor om året säger att det är en bra idé.

Teo
Medlem

Älskar PewDiePie, så detta göra mig sjukt glad :D. GOGO PDP, du förtjänar allt som kommer din väg <3.

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag gissar att de som röstade "för dyrt" är samma personer som inte skulle kunna tänka sig att betala från första början. 100 spänn i månaden är ju samma nivå som Spotify, vilket känns bra billigt.

Men nej, ni vill fortsätta sitta med ad-block, snåla människor.

Jag betalar gladeligen för Spotify, Netflix, HBO, Crunchyroll t.ex, men inte för YT. Skillnaden ligger i utbudet om man säger så.

Själv använder jag bara YT ett fåtal ggr per månad, medan ex. spotify rullar flera ggr per dag. Det är mao "jäkligt" mycket dyrare med YT. För egen del motiverar det inte en kostnad på $10 även om många tycker det är billigt.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt poängen med det här när det redan finns tillägg till tex Firefox som är gratis som tar bort reklamen på bla Youtube samt tillägg som gör så man kan ladda hem videos därifrån så de går att se offline.

För att det inte är gratis för Google att tillhandahålla tjänsten. Utan reklam eller betaltjänst kan inte Youtube existera. Precis som FZ som inte kan betala sina medarbetare utan reklam på sidan. Utan intäkter finns det ingen lön till anställda eller pengar till allt annat runt om.

Att detta ständigt ska behöva förklaras...

Medlem

Cash Rules Everything Around Me

- Youtube Clan


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Inget som addblock inte löser, får de inte betalt för sin hobby så får de väl skaffa riktiga jobb.

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag gissar att de som röstade "för dyrt" är samma personer som inte skulle kunna tänka sig att betala från första början. 100 spänn i månaden är ju samma nivå som Spotify, vilket känns bra billigt.

Men nej, ni vill fortsätta sitta med ad-block, snåla människor.

Det är inte mycket. Men det blir mycket i längden. Finns en drös med videos där ute som beskriver gamingens början. Idag ska du betala för Crunchyroll (om du gillar Anime), Spotify, Subscription, köpa spelen, dlc's, internet i sig, antivirus program, något office program (t.e.x) osv. Allt sådant där gör att vi betalar cirka 400-800kr i månaden för vår datorlyx. Det är dubbelt så mycket som en vanlig mobilräkning. Och det är bara för att du ska kunna göra vanliga saker när du sitter vid burken. Så det är inte dyrt, men det blir.

Notera att jag lät bli Viaplay, Netflix, HBO osv för att det är medier du inte behöver en dator för. Men då förstår du kanske vilka summor folk tvingas betala för.

Medlem

Dök upp en nyhet på nån tech sida där youtube partners tvingas att skriva på kontrakt för de nya avtalen med YTRed. Om de inte skriver på så kommer deras videos att inte visas.

Medlem

Betala för slippa ads, nej tack.

Medlem

Nope, kör vidare med Adblock.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Kajlie:

Bara för att få bort reklamen? Nja, använder redan ad-block. (det får man tycka vad man vill om).

Men betala 10 dollars för att få spara ner och använda i bakgrunden kan vara intressant.

Om du kör Windows 10 finns det gott om smidiga appar som låter dig ladda ner. Bl a:

https://www.microsoft.com/sv-se/store/apps/hyper-for-youtube/...

https://www.microsoft.com/sv-se/store/apps/mytube/9wzdncrcwf3...

Medlem
Skrivet av Nercis:

Dök upp en nyhet på nån tech sida där youtube partners tvingas att skriva på kontrakt för de nya avtalen med YTRed. Om de inte skriver på så kommer deras videos att inte visas.

Inte konstigare än att Youtube inte vill riskera en stämning från någon som lagt upp videos under det tidigare avtalet när den personen inte längre får betalt för views när reklamen inte kan visas.
För att uppladdaren istället ska kunna få betalt från subscriptionpengar måste uppladdaren godkänna ett avtal där subscriptiontjänsten finns specificerad.

Youtube vill inte dela upp videos i två kategorier; där den ena är tillgänglig endast för den gamla reklam modellen, och den andra är tillgänglig även för de med subs. (Det skulle innebära att de som betalar sub får tillgång till färre videos) Alltså blir de tvugna att kräva att ett nytt avtal godkänns.

Medlem

Eftersom jag redan har Play music så kommer jag ju ändå få detta på köpet så ska bli najs att slippa reklamen i youtube-appen och kunna lyssna på t ex sweclockers och fz:s fredagspanel offline.

Skrivet av MaxWarp:
Skrivet av walter_iego:

10 dollar är inte mycket, men varför ska man uppmuntra nonsens underhållning. Kunde inte PP varit lite mer kreativ? Jag undrar vem som står i bakgrunden och tycker att det här är en bra idé.

Vad du eller jag tycker om hans videos är irrelevant. 60+ miljoner kronor om året säger att det är en bra idé.

För mig är det relevant som konsument.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ni missade att man även får med tjänsten Google Play Music.

Inaktiv
Skrivet av Monkie79:

Ni missade att man även får med tjänsten Google Play Music.

Såg detta nu, aldrig i livet kan bli eventuell framtid och ersättare av Spotify då man får två eller fler kakor av samma summa som Spotify i princip tar.

Youtuber
Skrivet av Krycka:

Inget som addblock inte löser, får de inte betalt för sin hobby så får de väl skaffa riktiga jobb.

Vad definierar du som ett riktig jobb?


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Adblock funkar bra och på alla hemsidor

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Krycka:

Inget som addblock inte löser, får de inte betalt för sin hobby så får de väl skaffa riktiga jobb.

Vad definierar du som ett riktig jobb?

Hen måste väl anse att musiker, regissör, producent, skådespelare, ljudtekniker etc etc inte är riktiga jobb. Antar att man ska svetsa, snickra eller bocka plåt för att ha ett riktigt jobb

dmn
Medlem
Skrivet av returpack:

Jag gissar att de som röstade "för dyrt" är samma personer som inte skulle kunna tänka sig att betala från första början. 100 spänn i månaden är ju samma nivå som Spotify, vilket känns bra billigt.

Men nej, ni vill fortsätta sitta med ad-block, snåla människor.

Med tanke på all information som Google samlar in om oss borde de betala 10 dollar i månaden för att vi använder YouTube.

123
Skriv svar