Harmonix-anställda har gett höga Rock Band-betyg på Amazon

Robot
Harmonix-anställda har gett höga Rock Band-betyg på Amazon
Medlem
Harmonix-anställda har gett höga Rock Band-betyg på Amazon

Det här kommer ju inte alls att leda till en lavin av negativa recensioner.

Hur kan de vara så naiva att de tror att de kan komma undan med att vilseleda konsumenter på Internet år 2015? Arrogansen och/eller idiotin går över mitt förstånd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Men om man verkligen tycker att det är jättebra, får man inte skriva det?

Medlem
Skrivet av mill:

Men om man verkligen tycker att det är jättebra, får man inte skriva det?

Jodå - men poängen med recensioner är ju oftast att en oberoende källa får säga sin åsikt om produkten. Annars kan ju stora företag bara säga till sina anställda att ge maxbetyg på alla sidor för att försäkra sig om att deras produkt säljs.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Amazons betygssystem är så urkorkat.
Ofta kan man sätta betyg på saker som inte har släppts än. Man kan se "recensioner" där folk ger 5 stjärnor och säger "this is going to be great" eller något i den stilen.
Egentligen borde alla internetbutiker ändra så att endast de som köpt produkten i fråga via dem kan sätta betyg. På så sätt vet man att kunden verkligen köpt prylen.

Medlem

Kan inte tänka mig att någon tycker det är jättebra. Det är pinsamt dåligt mjölkande, rider på nya Guitar Hero utan att tillföra något nytt. Enormt besviken med tanke på att RB brukade vara "fansens" favorit. Borde hoppat hårt på refund-knappen så dåligt och buggat som det är.

Medlem

Hur ofta händer inte det här på steam och metacricit etc?

Är väldigt vanligt på IMDB speciellt med film. Fast där är det mer direkt köpta betyg genom företag som sköter fejkade betyg etc.

Medlem
Skrivet av Salami:

Hur ofta händer inte det här på steam och metacricit etc?

Är väldigt vanligt på IMDB speciellt med film. Fast där är det mer direkt köpta betyg genom företag som sköter fejkade betyg etc.

Det går inte att skriva recensioner på ett spel på steam utan att äga det och ha spelat minst 5 minuter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk
Skrivet av returpack:

Amazons betygssystem är så urkorkat.
Ofta kan man sätta betyg på saker som inte har släppts än. Man kan se "recensioner" där folk ger 5 stjärnor och säger "this is going to be great" eller något i den stilen.
Egentligen borde alla internetbutiker ändra så att endast de som köpt produkten i fråga via dem kan sätta betyg. På så sätt vet man att kunden verkligen köpt prylen.

Ungefär samma som någon som köpt något på Inet/Komplett t ex och gett fem stjärnor för att de haft produkten i två dagar och informerar att "den fungerar perfekt!" *facedesk*


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Salami:

Hur ofta händer inte det här på steam och metacricit etc?

Är väldigt vanligt på IMDB speciellt med film. Fast där är det mer direkt köpta betyg genom företag som sköter fejkade betyg etc.

Det går inte att skriva recensioner på ett spel på steam utan att äga det och ha spelat minst 5 minuter.

Exakt, därför vi sett tidigare att utvecklare eller vänner till dom fått koder och gjort en recension.
MEn ja är mycket mer ovanligt så steam litar jag ganska mycket på.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av returpack:

Amazons betygssystem är så urkorkat.
Ofta kan man sätta betyg på saker som inte har släppts än. Man kan se "recensioner" där folk ger 5 stjärnor och säger "this is going to be great" eller något i den stilen.
Egentligen borde alla internetbutiker ändra så att endast de som köpt produkten i fråga via dem kan sätta betyg. På så sätt vet man att kunden verkligen köpt prylen.

Ungefär samma som någon som köpt något på Inet/Komplett t ex och gett fem stjärnor för att de haft produkten i två dagar och informerar att "den fungerar perfekt!" *facedesk*

Det är omöjligt att göra ett felfritt recensionssystem, men de skulle kunna förbättras i alla fall.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Salami:

Hur ofta händer inte det här på steam och metacricit etc?

Är väldigt vanligt på IMDB speciellt med film. Fast där är det mer direkt köpta betyg genom företag som sköter fejkade betyg etc.

Det går inte att skriva recensioner på ett spel på steam utan att äga det och ha spelat minst 5 minuter.

Exakt, därför vi sett tidigare att utvecklare eller vänner till dom fått koder och gjort en recension.
MEn ja är mycket mer ovanligt så steam litar jag ganska mycket på.

Verkligen, det går inte att undkomma.
Har själv gjort det på vår produkt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Salami:

Hur ofta händer inte det här på steam och metacricit etc?

Är väldigt vanligt på IMDB speciellt med film. Fast där är det mer direkt köpta betyg genom företag som sköter fejkade betyg etc.

Metacritic är skit, borde sluta att användas som måttstock då det systemet baseras på kända spel kritiker och journalister. -Dock är STEAMS nya system rätt hyggligt, man hajar faktiskt till och läser recensionerna om betygen står ut på något spel man inte känner till. De flesta recensionerna är än så länge ärliga dessutom. Skit samma va de s.k "kända" personligheterna säger, gå efter vad användarna säger istället. Vi köpare och spelare, är de verkliga kritikerna.

Imdb har den fördelen att det är en gammal drake i gamet (för att använda en spelmetafor. ) och har därmed tusentals olika åsikter och recensioner. Även om många klantar skiter i att ge en korrekt och trovärdig recension och smäller dit en 10:a eller 1:a, så blir det ändå en rätt stabil och trovärdig median om man räknar bort de högsta och lägsta betygen.

FM-guru
F.d. Sisyr

IMDb hit och IMDb dit, vill jag se andras åsikter om film går jag till rottentomatoes. Mycket bättre betygsystem.

Däremot finns det mycket annat IMDb gör bra.

Medlem

Jag såg en gång en DVD (med en film jag aldrig hört talas om och ej kommer ihåg namnet på) som på omslaget skröt med "10/10 på IMDb (datum)". Man kan undra hur många och vilka som hade sett den filmen vid det tillfället.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Vi köpare och spelare, är de verkliga kritikerna.

Skulle aldrig i hela mitt liv förlita mig på vad köpare säger om datorspel, speciellt inte på Steam. Det har hänt oräkneliga gånger att användare gett positiva betyg i utbyte mot gratis steam-nycklar.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:
Skrivet av Chomag:

Vi köpare och spelare, är de verkliga kritikerna.

Skulle aldrig i hela mitt liv förlita mig på vad köpare säger om datorspel, speciellt inte på Steam. Det har hänt oräkneliga gånger att användare gett positiva betyg i utbyte mot gratis steam-nycklar.

Som alltid bör man vara försiktig när det endast rör sig om ett fåtal recensioner till en mindre/okänd produkt, tror mycket väl att fram för allt vissa indie utvecklare använder sig av fula metoder, trist och tragiskt får jag säga. Sen är tyvärr hela STEAM infekterat av dessa satans indie spel som inte intresserar mig ett dugg och inte heller kan filtreras bort, men det är en fråga som inte riktigt hör hemma här.

Ser man däremot ett spel med hundratals (eller tusentals) omdömen rör det sig garanterat inte om "köpta" betyg. Litar hellre på 1000 omdömen av användarna på STEAM, än på IGN, PC Gamer, Kotaku och liknande REKLAMFINANSIERADE sajter.

Gnällkuk
Skrivet av returpack:
Skrivet av tricky:
Skrivet av returpack:

Amazons betygssystem är så urkorkat.
Ofta kan man sätta betyg på saker som inte har släppts än. Man kan se "recensioner" där folk ger 5 stjärnor och säger "this is going to be great" eller något i den stilen.
Egentligen borde alla internetbutiker ändra så att endast de som köpt produkten i fråga via dem kan sätta betyg. På så sätt vet man att kunden verkligen köpt prylen.

Ungefär samma som någon som köpt något på Inet/Komplett t ex och gett fem stjärnor för att de haft produkten i två dagar och informerar att "den fungerar perfekt!" *facedesk*

Det är omöjligt att göra ett felfritt recensionssystem, men de skulle kunna förbättras i alla fall.

Eftersom de måste godkänna recensionerna så, mja. Kanske inte godkänna det?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av returpack:
Skrivet av tricky:
Skrivet av returpack:

Amazons betygssystem är så urkorkat.
Ofta kan man sätta betyg på saker som inte har släppts än. Man kan se "recensioner" där folk ger 5 stjärnor och säger "this is going to be great" eller något i den stilen.
Egentligen borde alla internetbutiker ändra så att endast de som köpt produkten i fråga via dem kan sätta betyg. På så sätt vet man att kunden verkligen köpt prylen.

Ungefär samma som någon som köpt något på Inet/Komplett t ex och gett fem stjärnor för att de haft produkten i två dagar och informerar att "den fungerar perfekt!" *facedesk*

Det är omöjligt att göra ett felfritt recensionssystem, men de skulle kunna förbättras i alla fall.

Eftersom de måste godkänna recensionerna så, mja. Kanske inte godkänna det?

Naturligtvis. Tänkte inte på det.

1
Skriv svar