Assassin's Creed: Syndicate

Medlem
Skrivet av nils45:

Tekniskt oslipat, Opålitliga kontroller. Haha, oväntat. Inget köp för mig. Efter Witcher 3 så är alla AC spel värdelösa. W3 slår AC med hästlängder.

Äpplen och apelsiner, spelen är inte ens lika varandra.

Skrivet av Buio:
Skrivet av SWEBarb:

dags att lägga ner denna spelserie ? den är så uttjatad redan dom kommer inte direkt med mycket nytt längre..

Så länge de säljs och de drar in pengar på dem kommer de att komma ut i samma takt. Det är bara ignorera spelen om man inte gillar dem.

Eller köp det begagnat från en privatperson. Företagen ser fortfarande bara en försäljning och du protesterar med din plånbok och får ändå spela spelet!


signatur

I drank what?

MEG
Medlem

AC har utvecklats till ett snyggt Frogger spel


signatur

Death is only the beginning

Skribent
Skrivet av MEG:

AC har utvecklats till ett snyggt Frogger spel

Ha ha, ja. Det finns mer än så, men att hoppa fram och tillbaka över Themsen ÄR Frogger, helt enkelt.

Skribent

Kan för övrigt lägga till något jag glömde nämna i recensionen - Syndicate har en glädjande brist på de där förhatliga skuggningsuppdragen. Istället för vi några eskortuppdrag och ibland måste man kidnappa folk, vilket kan balla ur tack vare den ibland knäppa AI:n. Hellre det än skuggningen, dock. Klart roligare att kidnappa folk och knö in dem i droskor än att följa efter folk som babblar i en evighet.

Medlem
Skrivet av herrkilman:

Kan för övrigt lägga till något jag glömde nämna i recensionen - Syndicate har en glädjande brist på de där förhatliga skuggningsuppdragen. Istället för vi några eskortuppdrag och ibland måste man kidnappa folk, vilket kan balla ur tack vare den ibland knäppa AI:n. Hellre det än skuggningen, dock. Klart roligare att kidnappa folk och knö in dem i droskor än att följa efter folk som babblar i en evighet.

wow, detta! Ett av dom allra största problemen jag haft med AC. Att man tröttnar så snabbt för det är samma om och om igen.. AC i min värld behöver vara lite mer som Hitman. Du kan gå guns blazing och hoppas på det bästa, eller vara ett totalt spöke som dödar någon så det framstår som en olycka.. Eller mellantinget.

Får clockwork orange vibbar när jag ser bilder från syndicate dock.. och är Jack med i detta? Eller han kanske fanns under tidigare årtionde? :/

Nu svamlar jag
Men stör mig också på 2 huvudkaraktärer. Jag vill ha 1. Eller alternativt kunna välja.

Skribent
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av herrkilman:

Kan för övrigt lägga till något jag glömde nämna i recensionen - Syndicate har en glädjande brist på de där förhatliga skuggningsuppdragen. Istället för vi några eskortuppdrag och ibland måste man kidnappa folk, vilket kan balla ur tack vare den ibland knäppa AI:n. Hellre det än skuggningen, dock. Klart roligare att kidnappa folk och knö in dem i droskor än att följa efter folk som babblar i en evighet.

wow, detta! Ett av dom allra största problemen jag haft med AC. Att man tröttnar så snabbt för det är samma om och om igen.. AC i min värld behöver vara lite mer som Hitman. Du kan gå guns blazing och hoppas på det bästa, eller vara ett totalt spöke som dödar någon så det framstår som en olycka.. Eller mellantinget.

Får clockwork orange vibbar när jag ser bilder från syndicate dock.. och är Jack med i detta? Eller han kanske fanns under tidigare årtionde?

Nu svamlar jag
Men stör mig också på 2 huvudkaraktärer. Jag vill ha 1. Eller alternativt kunna välja.

Jag kan hålla med om Hitman. Jag uppskattar friheten i AC, men samtidigt hade jag gärna sett fler fokuserade, välplanerade uppdrag där man måste utföra utstuderade mord. De finns, men de är ganska få och enkla. En AC-spinoff med klassiska banor i Hitman-stil hade varit intressant.

Jack the Ripper är med i en kommande DLC-expansion. Det finns dock en del andra brottsutredarupdrag i spelet som är rätt kul. Bland annat mordutredningar, och Dickens uppdrag som går ut på att avslöja övernaturliga fall.

Medlem

Åh jösses. Känns som de precis släppt ett Creed och så kommer ett till. Man hinner ju inte ens sukta efter mer innan UbiSoft dyngar ur sig ytterligare ett i raden av Creeds.
De får allt försöka komma ut med lite andra titlar också och inte bara Far Cry och Assassins.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

De där plussen gör att jag vill skaffa detta och jag har knappt spelat AC. Jag har tvåan som jag startade upp en gång i tiden och jag spelade ettan hos en vän lite grann. Jag tyckte black flag såg fräckt ut för jag gillar ju pirates! skarpt och så men när jag hörde att det var för lätt och mycket grind så tappade jag sugen.

Skrivet av walter_iego:

Köper spelet när det kommer på rea.

Givetvis. Allt på rea alltid. Då får man bra pris, fixade brister och många användarrecensioner.
Jag har redan tillräckligt med intressanta spel som räcker mig till döden.

Det finns bara tre spel som jag skulle köpa på release om de verkar uppfylla förväntningar:

Red Dead Redemption 3
Dawn of War 3
Company of Heroes 3

De två sistnämnda är nog inte ens i görningen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar