Doom-testet börjar i dag, se ny multiplayer-film

Robot
Doom-testet börjar i dag, se ny multiplayer-film

Första chansen att spela Id Softwares fjärde Doom-spel.

#doom, #id-software, #wolfenstein-the-new-order


Medlem
Doom-testet börjar i dag, se ny multiplayer-film

Hehe, man kan så tydligt se att det är konsol de lirar på. Segt som kola när de ska sikta. Nä, PC Master race!

Medlem

"I dag världen för första gången testa Doom"

phi
Medlem
Skrivet av Schluug:

Hehe, man kan så tydligt se att det är konsol de lirar på. Segt som kola när de ska sikta. Nä, PC Master race!

Var på PC också vid flertalet klipp. Man ser knappt någon skillnad när någon som är kass på FPS-spel spelar på PC eller konsol.

Medlem

Ush ser så jäkla segt ut när någon försöker visa upp ett FPS spel med konsol.

Medlem

Det tydligaste exemplet någonsin på att det gamla iD har gått i graven. Kommer hålla mig långt borta från det där.

Medlem

Ser så sjukt kul ut!!!

Oj vad skojigt (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Doom-stämningen fanns där


signatur

Jäh!

Medlem

Jag är mest sugen på single player till detta.
Multi ser lite väl segt ut.

Inaktiv

Ser ut som UT på mörkare men tråkigare banor.

Men eftersom jag väntar på ett spel som kan ersätta detta:

Så kanske jag har för höga krav.

Medlem

Ja single player mode är jag också mest sugen på. Multiplayer såg inte jätteskojigt ut. Vet att jag hade tröttnat ganska fort på det. Star Wars Battlefront är mycket mcyket roligare känns det som (då spelade jag betan) Men å andra sidan alla modes är inte med så kan bli roligt ändå. Vem vet. (om inte utvecklarna själva förstås:)

Medlem

Har nån fått email om det? Jag är med men jag har inte fått något mail om detta :S

rot
Medlem

Det där är inte Doom, påminner mer om UT eller Quake än Doom och ser långsamt och generiskt ut. Vart är det nya grymma Doom som hedrar originalet dem pratat så friskt om?

Skrivet av Voorhees:

Har nån fått email om det? Jag är med men jag har inte fått något mail om detta :S

Bara utvalda få som får access till Alpha:n, ännu ett sätt att skapa efterfrågan och hype.

Medlem
Skrivet av rot:

Det där är inte Doom, påminner mer om UT eller Quake än Doom och ser långsamt och generiskt ut. Vart är det nya grymma Doom som hedrar originalet dem pratat så friskt om?

Skrivet av Voorhees:

Har nån fått email om det? Jag är med men jag har inte fått något mail om detta :S

Bara utvalda få som får access till Alpha:n, ännu ett sätt att skapa efterfrågan och hype.

"When the DOOM beta is about to begin, you will receive further instructions at this email address with next steps on how to access the beta." Den tolkade jag som att jag är med och får testa.... Det var när jag aktiverade min betanyckel

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av rot:

Det där är inte Doom, påminner mer om UT eller Quake än Doom och ser långsamt och generiskt ut. Vart är det nya grymma Doom som hedrar originalet dem pratat så friskt om?

Skrivet av Voorhees:

Har nån fått email om det? Jag är med men jag har inte fått något mail om detta :S

Bara utvalda få som får access till Alpha:n, ännu ett sätt att skapa efterfrågan och hype.

"When the DOOM beta is about to begin, you will receive further instructions at this email address with next steps on how to access the beta." Den tolkade jag som att jag är med och får testa.... Det var när jag aktiverade min betanyckel

Detta är Alpha, inte Beta. NDA för dom som kom med.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Ser ut som UT på mörkare men tråkigare banor.

Men eftersom jag väntar på ett spel som kan ersätta detta:

https://www.youtube.com/embed/c6LGvR1EvhE

Så kanske jag har för höga krav.

Det är alldeles för höga krav för dagens spel.

Medlem

Doom Bilder


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Bone... Hur är spelet!?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

DATT fov.... vapnet tar ju upp 80 % av bilden... hemskt.

Medlem

jisses va folk klagar, ser ju hur ballt ut som helst. Dessutom anpassat till dagens standard.
Ni kan inte hålla på och be om spel som är 15 år gamla, det är som att tjata nostalgi i wow.

Inaktiv
Skrivet av adrii:

jisses va folk klagar, ser ju hur ballt ut som helst. Dessutom anpassat till dagens standard.
Ni kan inte hålla på och be om spel som är 15 år gamla, det är som att tjata nostalgi i wow.

Man tycker ju att standarden borde bli högre och inte lägre med tiden..

Medlem

Det är som att Quake och COD har fått ett efterblivet barn...

Medlem

Känslan jag får av att se ett fps spelas på konsoll är som om personen i spelet inte har någon hals utan att denne måste vända och böja på hela kroppen för att titta runt.


signatur
Medlem

Har provat och tycker om det. Ni som lägger upp bilder och videor på alphan, var försiktiga för beteshda är hårda med eras NDA.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Började kolla, insåg att det va 110% konsoll footage. Stängde av efter 1 min.
Seeegt som sirap och såg inte alls kul ut imo. Som ett segt UT 2015 elr RA3.

Nej fps lir ska spelas på PC med mus o kb. No discussion.

Medlem

Javisst när de är raw gameplay så vill man säkert se M&B snabbt gameplay. Att speeca esport i spel som quake3 och painkiller är underhållande men...

Det gäller ju att ha lite överseende ibland, man förstå att när det tex är E3 presentationer eller cinematiska trailers så handlar de ju om att förmedla en atmosfär med känsla och intryck. Se lite av världen osv. Det är inget du ser om det går i 110km/h , och press & publik som inte är vana blir bara åksjuka, vilket knappast säljer in spelet.

Medlem
Skrivet av adrii:

jisses va folk klagar, ser ju hur ballt ut som helst. Dessutom anpassat till dagens standard.
Ni kan inte hålla på och be om spel som är 15 år gamla, det är som att tjata nostalgi i wow.

Tror du missar poängen, det handlar inte om hur det det ut, utan att det verkar vara värsta sömnpillret. För 15 år sedan såg spelen sämre ut men det fanns i alla fall action i actionspelen.

Skrivet av SogeUnleashed:

Började kolla, insåg att det va 110% konsoll footage. Stängde av efter 1 min.
Seeegt som sirap och såg inte alls kul ut imo. Som ett segt UT 2015 elr RA3.

Nej fps lir ska spelas på PC med mus o kb. No discussion.

Smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av adrii:

jisses va folk klagar, ser ju hur ballt ut som helst. Dessutom anpassat till dagens standard.
Ni kan inte hålla på och be om spel som är 15 år gamla, det är som att tjata nostalgi i wow.

Man tycker ju att standarden borde bli högre och inte lägre med tiden..

Självklart kan jag köpa det men vad exakt är så mycket "lägre"?
Grafiken är ju miljontals häftigare och bättre.
Gameplayet är ju som många säger lite slöare för att det är konsol, men är det så
himla svårt att har överseende här?

Va mer är det som stör Er?

Känner bara allmänt om man kollar runt här så finns det inget spel som räcker till.
Känns bara tråkigt att när spelet inte ens är släppt, dvs betan ska börja (de hinner ju få in tonvis av feedback
efter den) så är alla där med högafflar osv.

Har folk tappat sin fantasi eller har jag missat något?

Är det inte något som gör att quake, ut och de "gamla" spelen som var "snabbare" (va vi vet kommer doom kanske inte ens vara söligt) inte görs på samma sätt längre? Är det ingen som funderar hur det kommer sig?

12
Skriv svar