"Ganska stor chans att Halo 5 kommer till pc"

Robot
"Ganska stor chans att Halo 5 kommer till pc"

Inte särskilt svårt att göra en pc-version, enligt utvecklarna.

#halo-5-guardians, #halo-combat-evolved, #halo-2


Medlem
"Ganska stor chans att Halo 5 kommer till pc"

Kanske dags att släppa Master Chief Collection till PC snart också då?

Medlem

Känns som om det här är ett steg närmare mellan Xbox och PC.

Frågan är om Microsoft i framtiden kommer släppa en Xbox anpassad för mer än bara spel och försöka slå ut andra tillverkare och operativsystem?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

anyhow... R.I.P splitscreen

Medlem

Inte första gången Microsoft säger att de ska satsa på PC. När detta senast hände portades Halo 2 men Halo 3 var det aldrig tal om. Garanterat samma sak nu, porta Halo 5 för att skapa ett intresse och sedan strunta i att porta nästa del för att folk ska köpa konsolen istället.

"Actions speak louder than words"

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Inte första gången Microsoft säger att de ska satsa på PC. När detta senast hände portades Halo 2 men Halo 3 var det aldrig tal om. Garanterat samma sak nu, porta Halo 5 för att skapa ett intresse och sedan strunta i att porta nästa del för att folk ska köpa konsolen istället.

"Actions speak louder than words"

Ärligt talat så tycker jag att det är intressant att 343i åtminstone tar upp det som något som de kan tänka sig att göra. Bungie gjorde ju aldrig det. De var mer eller mindre tvingade, och de gav bara bort sina spel till en annan studio som fick porta spelen. Så detta är nog inte riktigt samma sak som med Halo 1 och 2. Dessutom är det inte Microsoft som säger det denna gången, det är Frank O'Connor från 343i.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Någon som vet något om crosshairet är i mitten eller ej?

Medlem

Om de ska släppa Halo 5 på PC får de väl ändå släppa 1-3 remastered typ och sen halo 4 innan

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Kanske dags att släppa Master Chief Collection till PC snart också då?

Håller med fan!

Och varför skulle jag vilja lira detta på PC när jag inte har spelat någon av dom andra spelen, eftersom jag inte är en konsolare, korkat fan.....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag vill gilla Halo men jag kan inte. Vet inte varför men jag gillar inte grafiken, vapnena, ljudet, monstrena etc. Jag försökte gilla Destiny också men det är typ samma sak.

Jag längtar till Doom... det är mitt typ av spel.

Vill inte låta för gnällig men jag gillar såna här stora franchises och vill vara med "alla andra" men det går inte. Är jag ensam att inte gilla Halo?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Tobban:

anyhow... R.I.P splitscreen

Väldigt synd det. Bland de bästa spelminnen jag har är halo i splitscreen.

Medlem

monsterportat då i vanlig ordning, ointressant allra troligast


signatur

//monster

Inaktiv

Och då lyder den största frågan av dem alla: kommer porten vara lika bra som den i Halo 1?

Medlem

Det är inget problem att porta ett Xbox One spel till PC, då de utvecklas i en x86 miljö. Xbox One är i grund och botten en vanlig pc med lite annorlunda OS. Lite mindre anpassningar när det gäller hårdvaran.

Avstängd
Skrivet av Pretorian24:

Jag vill gilla Halo men jag kan inte. Vet inte varför men jag gillar inte grafiken, vapnena, ljudet, monstrena etc. Jag försökte gilla Destiny också men det är typ samma sak.

Jag längtar till Doom... det är mitt typ av spel.

Vill inte låta för gnällig men jag gillar såna här stora franchises och vill vara med "alla andra" men det går inte. Är jag ensam att inte gilla Halo?

Samma här. Blev dock lite taggad och sugen att köpa en x1 när jag kollade en Youtube video av första 20 minuterna av halo 5.sen när den inledande filmsekvensen tog slut och det visades faktiskt gameplay så försvann allt ha-begär. Samma gamla tråkiga Halo.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

CoD i rymden. nej tack.

Medlem

Hoppas verkligen det släpps till PC, har spelat alla Halo fram till fyran. Halo 3 och Reach ah det var tider det

Medlem

Hur skulle det vara om de släppte det _först_ till PC och sen bara slimmade ner det till konsoll-folket? OM Halo 5 kommer till PCn så kommer det med största sannolikhet vara en konsoll-port, vilket medför begränsningar ifrån början.

Hoppas verkligen att fler inser att PC-spelarna inte vill ha begränsade spel ifrån 'konsoll-träsket'.

Medlem
Skrivet av Tobban:

anyhow... R.I.P splitscreen

Vet inte om någon kan pilla ihop ett mod så man kan lira splitscreen. Eller kanske till och med ha varsin bildskärm att spela på med tanke på att det är PC. "Multi-monitor splitscreen". Kanske vore något...

Microsoft demonstrerade DX12 med hjälp av en PC förra året på E3. Kan väl inte betyda mer att spelen fungerar klockrent på PC.

Inaktiv

HERREGUD, Ge mig.

Inaktiv
Skrivet av monsterbenke:

monsterportat då i vanlig ordning, ointressant allra troligast

Det är inte mycket till portande eftersom Xboxen redan är en PC. Win10+x86+dx12. De behöver inte porta nånting, de behöver bara bygga på fler funktioner och optimera för PC.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av monsterbenke:

monsterportat då i vanlig ordning, ointressant allra troligast

Det är inte mycket till portande eftersom Xboxen redan är en PC. Win10+x86+dx12. De behöver inte porta nånting, de behöver bara bygga på fler funktioner och optimera för PC.

Om de gjorde det för PC först skulle de inte behöva lägga till funktioner alls. Som utvecklare är det mycket enklare att kommentera ut kod än att lägga till.

Inaktiv
Skrivet av Tzunamii:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av monsterbenke:

monsterportat då i vanlig ordning, ointressant allra troligast

Det är inte mycket till portande eftersom Xboxen redan är en PC. Win10+x86+dx12. De behöver inte porta nånting, de behöver bara bygga på fler funktioner och optimera för PC.

Om de gjorde det för PC först skulle de inte behöva lägga till funktioner alls. Som utvecklare är det mycket enklare att kommentera ut kod än att lägga till.

Ok!? Men nu har de inte gjort det eftersom det är ett konsolspel. Jag svarade bara på kommentaren om att det skulle bli en monsterport, vilket det inte skulle vara. I själva verket skulle det inte vara någon direkt portning av kod alls.

Sen är det också så att konsolversionen har vissa hårdvaruspecifika funktioner, så man kommer aldrig undan att lägga till kod.

Medlem

Om det kommer till PC så lär det vara Windows 10 exklusivt då Microsoft vill lura in så mycket folk som möjligt.

Avstängd
Skrivet av Törstig:
Skrivet av monsterbenke:

monsterportat då i vanlig ordning, ointressant allra troligast

Det är inte mycket till portande eftersom Xboxen redan är en PC. Win10+x86+dx12. De behöver inte porta nånting, de behöver bara bygga på fler funktioner och optimera för PC.

Lol. Xboxen redan är en pc? Haha. Yeah right.
Bara för att xboxen får ett nerbantat win10 gör den inte automatiskt till en pc.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Servach:

Om det kommer till PC så lär det vara Windows 10 exklusivt då Microsoft vill lura in så mycket folk som möjligt.

min gode herre, det har du rätt i.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av monsterbenke:

monsterportat då i vanlig ordning, ointressant allra troligast

Det är inte mycket till portande eftersom Xboxen redan är en PC. Win10+x86+dx12. De behöver inte porta nånting, de behöver bara bygga på fler funktioner och optimera för PC.

Lol. Xboxen redan är en pc? Haha. Yeah right.
Bara för att xboxen får ett nerbantat win10 gör den inte automatiskt till en pc.

"Lol...sniffsniff...höhö...swengelska...grisfniss."

Inaktiv
Skrivet av Servach:

Om det kommer till PC så lär det vara Windows 10 exklusivt då Microsoft vill lura in så mycket folk som möjligt.

Eftersom det är ett DX12-spel, så ja! DX12 kan inte köras på tidigare OS.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av monsterbenke:

monsterportat då i vanlig ordning, ointressant allra troligast

Det är inte mycket till portande eftersom Xboxen redan är en PC. Win10+x86+dx12. De behöver inte porta nånting, de behöver bara bygga på fler funktioner och optimera för PC.

Lol. Xboxen redan är en pc? Haha. Yeah right.
Bara för att xboxen får ett nerbantat win10 gör den inte automatiskt till en pc.

"Lol...sniffsniff...höhö...swengelska...grisfniss."

som vanligt så kan du inte argumentera sakligt utan att behöva bete dig som en slusk för att någon säger emot dig.

Inaktiv
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av monsterbenke:

monsterportat då i vanlig ordning, ointressant allra troligast

Det är inte mycket till portande eftersom Xboxen redan är en PC. Win10+x86+dx12. De behöver inte porta nånting, de behöver bara bygga på fler funktioner och optimera för PC.

Lol. Xboxen redan är en pc? Haha. Yeah right.
Bara för att xboxen får ett nerbantat win10 gör den inte automatiskt till en pc.

"Lol...sniffsniff...höhö...swengelska...grisfniss."

som vanligt så kan du inte argumentera sakligt utan att behöva bete dig som en slusk för att någon säger emot dig.

Du hade taskigt attityd, så jag hade inget intresse av att argumentera någonting med dig. För en utvecklare, ur ett gamingperspektiv, så är det en PC. Du måste inte ta allting så bokstavligt.

12
Skriv svar