Undersökningsföretag på FZ?

Medlem
Undersökningsföretag på FZ?

Fick nån sorts popup-ruta från ett företag som gjorde en undersökning om "de största websidorna" när jag gick in på FZ idag.

Jag gillar inte popuper, men jag är beredd att acceptera den reklam FZ finansieras av. Jag blir däremot extremt irriterad när det ingenstans stod något om att de specifikt samarbetade med FZ. Har ni någon sorts avtal med det här företaget, och kan ni i så fall skriva en nyhet eller någon information på forumet om det? Jag vill bara veta vad som gäller.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Blev lite förvånad också, tänker inte fylla i den tills crew ger klartecken.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Fick den för runt 2 veckor sedan Inget som körs samtidigt alltså?

Bra att du tog upp det. Är också nyfiken.

Medlem

Fick upp samma undersökning igen nu från jobbdatorn, så frågan är fortfarande aktuell.
Ja, glömde kolla källan, men nåt "e-xxxxxxx" var det i alla fall.
Ingen admin som vill kännas vid detta?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

jag har FÖR MIG att nån i crew sa att det inte var okej med popupp, eller har jag bara drömnt?


signatur

R.I.P The_maxx

Redaktör

Undersökningen görs av ett annonsbolag, inte av FZ. Syftet är att få in information för annonsförsäljning och liknande.


signatur

sånt där skit ska man inte låta sig luras av - de brukar alltid erbjuda en chans att vinna något fint pris om man deltar - en tv, mp3-spelare, kamera eller annat skit.

det är väl ingen "biggie" o då snackar jag inte om Chirstopher Wallace - men det är ändå störigt med massa skit som ploppar upp när man bara vill kolla igenom forumet lite.

Redaktör

Tja... jag besöker FZ "ganska ofta" och har stött på denna popup en gång. Bara att klicka nej om man inte vill delta.


signatur
Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:

sånt där skit ska man inte låta sig luras av - de brukar alltid erbjuda en chans att vinna något fint pris om man deltar - en tv, mp3-spelare, kamera eller annat skit.

Jomen, frågan var ju om dom har ett samarbete med FZ, vilket dom alltså har. Detta är ju knappast något som poppar upp varenda gång man öppnar sidan.

Grejen är bara att när FZ har något på gång på siten brukar det alltid vara uppslaget i en nyhet av typen "FZ startar tävling i samarbete med..." eller "FZ lanserar ny funktion...". Så när det dyker upp en popup med en undersökning från ett företag som jag aldrig har hört talas om som dessutom inte någonstans nämner FZ- då surnar jag till lite. Kan ju lika gärna vara någon som snyltar på FZ, vilket icke uppskattas.

Men detta var alltså i sin ordning, så var det utrett.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Jag börjar bli riktigt trött på den där rutan som kommer upp varenda gång man besöker fz.se. De roliga är att jag haft fz som startsida sedan runt 1997 så de är inte lite retsamt att man ska behöva få upp följande meddelande varenda gång man ska surfa:

Bästa besökare,

Vi gör en undersökning för att kartlägga demografin på vår websida.

Alla som deltar har en chans att vinna en PHILIPS LCD TV.

Vill du delta? Klicka ”ja” och fyll i undersökningen sedan du besökt sidan (Undersökningens fönster kommer att öppnas under startsidan som ett extra fönster)

Notera att jag använder mig av firefox och blockar popups SAMT adblock plus som är ett tillägg som hitills plockat bort precis allting förutom denna ruta som poppar upp mitt på sidan.
Man kan ju undra hur länge denna kampanj ska hålla på?


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

nj
Medlem

Hmm, jag fick upp rutan en gång, klickade bort den med krysset om jag inte minns fel och har inte fått tillbaka den efter det.
Kanske är något strul med cookies eller liknande för dig?

Medlem

jag har aldrig fått upp den.

eller jo, men inte pop-up;en

Medlem

Fick upp samma ruta nu igen, och tog en bild på skiten: eScape.
Och raden "Vi gör en undersökning för att kartlägga demografin på vår websida." tolkar i alla fall jag som att det är FZ.se som gör en undersökning, vilket klart är vilseledande.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Tänkte posta samma bild med den där escape. Väldigt störande och man får den ganska ofta även om man har tryckt Nej Tack.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Antikvitet

Nu är det slut på den undersökningen, koden är borttagen. Blir det fler undersökningar gör vi det i vårt eget undersökningsverktyg, då kommer ni känna igen undersökningen lättare.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar