Artiklar och teckenstorlek

Medlem
Artiklar och teckenstorlek

Kanske bara är jag men, det hade varit nice med större text i artiklarna samt ett lite bredare fönster - blir mycket bekvämare att läsa. Nu vet jag att man kan ändra storlek i webbläsaren men det skulle vara lättare om det var direkt.

Just i artiklar där man sitter och läser lite längre tycker jag det är viktigare att det är tydligare och lättläst jämfört med exempelvis foruminlägg och kommentarer osv.

Man skulle möjligtvis kunna ha en minifunktion i ens inställningar där man kan ändra det själv.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

W2k
Medlem

Jag förstår faktiskt inte hur vi skulle kunna lägga till en finess som gör det enklare att förstora texten än vad det redan är (med Ctrl-+ i webbläsaren) men jag har noterat ditt förslag.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

Jag förstår faktiskt inte hur vi skulle kunna lägga till en finess som gör det enklare att förstora texten än vad det redan är (med Ctrl-+ i webbläsaren)

Som sagt, i ens inställningar - så man slipper förstora samt minska efter man läst varje gång. Man väljer helt enkelt stort/litet i inställningar och har kvar det hela tiden.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Fan vad grymt med ctrl plus minus!
det visste jag inte:P
Fan vad grymt!!

Medlem

går lika bra med ctrl och scrollhjulet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ja, eller om man har Opera, + för att förtora, - för att förminska och * för att återställa till standard. Ändrar storleken på allt, inklusive bilder med mera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar