Helgdiskussion – Tidernas bästa shooterspel ääär...

Medlem

Måste säga Quake/Quakeworld för den underbara multiplayern

Medlem

Halo: Combat Evolved. Spänningen, mystiken, musiken, fordonen, alla genreförändrande nyheter. Det hade allt.

Medlem

Hm, Quake för E-Sport, Half-Life för utveklingen av FPS genren.

Medlem

Multiplayer: QuakeWorld
SinglePlayer: Metroid Prime

Medlem

Crysis 2
Halo Combat Evolved
Metro
Singularity

och en bubblare:

Dark Souls 2 med Hex build.


signatur

The Utombys

Medlem

Unreal är inte dumt för att nämna något som inte redan hade tagits upp.

Medlem

Som många sagt redan: Svårt val.
Från Wolfenstein 3D till Call of Duty Advanced warfare...
Om vi pratar adrenalin pumpande action med hyfsad story vill jag säga CoD4 Modern Warfare är högst på min lista.
Annars är nog Half-life (och expansionerna) strax under.

Medlem

TF2
Vi ser effekterna av det lyckade konceptet idag med spel som Overwatch och Battleborn på gång, eller varför inte mer eller mindre släppta Dirty Bomb.

Codename eagle lirade jag innan BF1942 så för mig var de det första storslagna fps liret där man kunde styra allt möjligt. Annars ligger det nånstans imellan BF2, BF Vietnam och BFBC2 som favoriter.

Edit: Höll på glömma Chivalary som har helt klart bäst närstridssystem, och Rune bara för att det är det enda spelet som man kan slå ihjäl motståndaren med sin egen arm.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Half life, men det är inte riktigt en shooter.

Då är

Dark Forces

Duke Nukem 3D

klara vinnare.

Håller med.
Mina blir helt klart

dark forces
Duke nukem 3d

Gillar half-life men aldrig fäst på mig så hårt.

Medlem

Quake och Doom 2...

De kom precis i grafikkortskarven då 3dfx kom till marknaden och gjorde allt sååååååå snyggt


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Lägger min röst på Half-Life också

Medlem

Borderlands, loot, builds, komik, bra flyt i kontrollerna, bra story. Eller vad vet jag, finns för mycket bra spel. Men jisses vad många har nostalgi brillorna på sig, visst är det bra spel men har ju kommit en del spel senaste 10 åren ca som är tekniskt, storymässigt, ja som är bättre spel då tekniken utvecklats så grovt mycket sedan 90 talet.

Ase
Medlem

System shock 2,
Nervös spänning när man alltid fick hålla balans på att man hade tillräckligt med ammo
Half life
Quake
Doom
Dark forces

Medlem

Singleplayer: half-life

Multiplayer: quake 3

lite enkelspårig kanske men de där två titlarna är svårslagna.

Medlem

Quake 2, den stora introduktionen till FPS multiplayer och ett, då iaf, mycket bra singleplayer.


signatur

It´s a trick, get an axe.

Medlem
Skrivet av TheUtombys:

Crysis 2
Halo Combat Evolved
Metro
Singularity

och en bubblare:

Dark Souls 2 med Hex build.

Lol, du använder kikare va? Annars räknas det inte som shooter ;-). Minns när jag körde das2, shit vad hex var op. Hur är det nu? Tänker mest på ps4 versionen

Medlem

Half Life - bästa upplevelse jag haft i ett FPS


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Quake/quakeworld Heltklart


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

För mig får det bli F.E.A.R.
Jag började inte spela "på riktigt" förrän 2005-2006. Jag har visserligen gått tillbaka och upptäckt många äldre spel senare, men slow-mo, fysiken och dismemberment kombinerat med alla roliga vapen gör att det ändå får bli F.E.A.R.

Medlem

Battlefield 1942 eller Battlefield Vietnam. Har fruktansvärt roliga minne från de spelen.

Först skulle jag nämna half life 1/2

Men då nästan alla har kört med det måste jag säga
Operation flashpoint cold war crisis. Medan andra spel fokuserade på små och tighta banor så kommer opf med en enorm spelvärd och väldigt speciellt gameplay.

Annars skulle jag nog också säga BF 1942, få spel har tagit mp med storm som battlefield.

Medlem

#Serious Sam: The Second Encounter. Kampanjen är helt jäkla oslagbar, särskilt i co-op. Och designen på deathmatchbanorna är i klass med Unreal Tournament. Många roliga LAN-timmar har spenderats på det spelet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

C&C Renegade för sin totalt annorlunda multiplayer! Halo Combat Evolved för sin singleplayer!

Medlem

Finns bara ett spel som du kan telefragga folk i

Inaktiv

Måste säga Half-Life men vill även slå ett slag för Quake, Unreal Tournament och Call of Duty-spelen som varit viktiga i shooter-generns utveckling

Medlem

Måste slå ett slag för Delta Force, hade jjävligt kul med det på lan back in the days. Känslan att meja ner en snajprande pixel en kilometer bort med kulsprutan var oslagbar.

Medlem

Som aktiv CS-ogillare måste jag ändå säga CS. På min första egna dator var mitt första egna spel HL. Älskade såklart HL men ännu större blev det när jag fick tag på CS 1.6 eller vilken version det nu var.

Medlem

Half-life med alla dess moddar, särskilt Counter-Strike, måste vara rätt svårslagen.
Q1 och Q3 ligger rätt nära.

Avstängd

Här måste man som gammal räv säga Doom.
Inget slog två 386:or med serial link kabel hemma hos polaren.

Med två Soundblaster kort.

Half Life-serien, 2:an om man måste välja ett spel.

Skriv svar