Både höga och låga betyg för Assassin's Creed: Syndicate

Robot
Både höga och låga betyg för Assassin's Creed: Syndicate

Blandat mottagande för årets Assassin's Creed.

#ubisoft, #assassins-creed-syndicate


Medlem
Både höga och låga betyg för Assassin's Creed: Syndicate

Visar ju rätt bra hur pass subjektiva recensioner är, hur stor påverkan recesentens egna preferenser spelar in.

Förslag: Kan ni inte ha ett uppslag på hemsidan där varje recensent / medarbetare beskriver sig själv och vad för spel den är intresserad av och va hon/han spelar mest? Detta kan hjälpa läsarna att få en bild av varför en recensent satte det betyg hon/han gjorde.

Medlem

I de få recensioner jag läst, förutom FZ, får jag känslan av att de bara ger det högt betyg för att det inte är lika dåligt som Unity. Känns inte direkt som en lockande anledning till att spela "samma" gamla AC-koncept igen.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Visar ju rätt bra hur pass subjektiva recensioner är, hur stor påverkan recesentens egna preferenser spelar in.

Förslag: Kan ni inte ha ett uppslag på hemsidan där varje recensent / medarbetare beskriver sig själv och vad för spel den är intresserad av och va hon/han spelar mest? Detta kan hjälpa läsarna att få en bild av varför en recensent satte det betyg hon/han gjorde.

Det här förslaget gillar jag. FZ, kan ni kanske publicera era recensioner på det viset? Eller är det för mycket begärt?

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av BeeJac:

Visar ju rätt bra hur pass subjektiva recensioner är, hur stor påverkan recesentens egna preferenser spelar in.

Förslag: Kan ni inte ha ett uppslag på hemsidan där varje recensent / medarbetare beskriver sig själv och vad för spel den är intresserad av och va hon/han spelar mest? Detta kan hjälpa läsarna att få en bild av varför en recensent satte det betyg hon/han gjorde.

Det här förslaget gillar jag. FZ, kan ni kanske publicera era recensioner på det viset? Eller är det för mycket begärt?

Mkt bra förslag! Något annat som jag skulle vilja se är uppföljningstester av spel, speciellt sådana här mer kända bugfester. Då jag oftast köper spel ca 1 år efter release, dels p.g.a. pris och dels att de är så trasiga vid release.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Enligt mig:
Tidseran är totalt ointressant som ett AssCreed spel.
Att kunna bli totalt osynlig är korkat bortom alla sunda vätskor.
Det verkar dåligt helt enkelt. Har spelat alla spel som släppts till konsoll hittills, Unity är det enda jag inte avslutat.
Huvudkaraktärerna blir tråkigare och tråkigare, och att döda Desmond var nog det värsta de kunde göra för serien.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Visar ju rätt bra hur pass subjektiva recensioner är, hur stor påverkan recesentens egna preferenser spelar in.

Förslag: Kan ni inte ha ett uppslag på hemsidan där varje recensent / medarbetare beskriver sig själv och vad för spel den är intresserad av och va hon/han spelar mest? Detta kan hjälpa läsarna att få en bild av varför en recensent satte det betyg hon/han gjorde.

¨
Väldigt bra förslag, tumme upp

Medlem

Konstaterar som vanligt att jag gillar grundstoryn i sig, men tycker det blivit mycket mjölk av det och spelen i sig lockar inte alls längre. Expertmördare som fastnar på balkonger och springer runt som om dom är fulla får mig att längta efter skickliga, värdiga Agent 47 eller klumpiga grabbarna från GTA som ändå får jobbet gjort mer effektivt.

Medlem

Detta spelet intresserar mig faktiskt inte alls. Var sugen på unity men blev aldrig något köp till PC pga dess urusla skick.
Roligast var ju Black Flag, spelat det väldans mycket


signatur

Ducati Streetfighter 848

k3m
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av BeeJac:

Visar ju rätt bra hur pass subjektiva recensioner är, hur stor påverkan recesentens egna preferenser spelar in.

Förslag: Kan ni inte ha ett uppslag på hemsidan där varje recensent / medarbetare beskriver sig själv och vad för spel den är intresserad av och va hon/han spelar mest? Detta kan hjälpa läsarna att få en bild av varför en recensent satte det betyg hon/han gjorde.

Det här förslaget gillar jag. FZ, kan ni kanske publicera era recensioner på det viset? Eller är det för mycket begärt?

Mkt bra förslag! Något annat som jag skulle vilja se är uppföljningstester av spel, speciellt sådana här mer kända bugfester. Då jag oftast köper spel ca 1 år efter release, dels p.g.a. pris och dels att de är så trasiga vid release.

ja och ja!

Medlem

Unity blev lite droppen som fick bägaren att rinna över så att säga. Att gå tillbaka till en trång stad efter friheten man avnjöt i Black Flag kändes helt felt. Och ingenting jag hittills sett av Syndicate får mig och tro någonting annat än att det säkert är lika långtråkigt som Unity.

Enda intressanta nyheten som introducerades i Unity var förmågan att leka detektiv och lösa brott. Att jaga Jack the Ripper lockar lite men inte tillräckligt. Kanske blir ett köp framåt februari-mars då det lär kosta 300:-

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Detta spelet intresserar mig faktiskt inte alls. Var sugen på unity men blev aldrig något köp till PC pga dess urusla skick.
Roligast var ju Black Flag, spelat det väldans mycket

Oooh ja, Black Flag är underbart! I alla fall så länge man håller sig på sitt skepp, resten hade dom kunnat skippa.

Vore guld om det görs ett spel med fokus på seglande och skeppsstrider, typ ett piratspel, utan en massa onödigt lönnmördande och tjafs.

Medlem
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Detta spelet intresserar mig faktiskt inte alls. Var sugen på unity men blev aldrig något köp till PC pga dess urusla skick.
Roligast var ju Black Flag, spelat det väldans mycket

Oooh ja, Black Flag är underbart! I alla fall så länge man håller sig på sitt skepp, resten hade dom kunnat skippa.

Vore guld om det görs ett spel med fokus på seglande och skeppsstrider, typ ett piratspel, utan en massa onödigt lönnmördande och tjafs.

Det kommer ett onlinespel snart. Minns inte vad det heter men det handlar om pirater utan massa smyga runt och lönnmörda.

Medlem

Det bästa AC är ... Dishonored!
Ja, kanske inte ur historiesynpunkt men spelmekaniskt.

Gnällkuk

AzzzZzZZZZzazins creed....


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Älskar detta spel och dess epok. Precis som jag älskar alla Creed spel. Dock föredrar jag spela som Evie. För mig är det alltid högtidsstunder då jag spelar Creed spelen.

Medlem

Haft kul med nästan varenda Asscreed (Förutom Revelations.)
Tyckte Unity var svinsnyggt och allmänt kul, Syndicate går i samma spår. Aldrig riktigt fattat folks gnäll. Snyggt som fan, kul story och mycket speltid.

1
Skriv svar