Guild Wars 2: Heart of Thorns har släppts – vad tycker ni om expansionen?

Robot
Guild Wars 2: Heart of Thorns har släppts – vad tycker ni om expansionen?
Medlem
Guild Wars 2: Heart of Thorns har släppts – vad tycker ni om expansionen?

Jag har än så länge bara haft tid att spela litegrann, men jag tycker det känns väldigt bra! Kul att kunna ta sina kära karaktärer och göra något "nytt" med dom

Medlem

Grymt bra hittills, galet stor expansion. Kommer ni recensera?

Medlem

Musiken! Jeremy Soule satte ribban högt när han komponerade musiken till Guild Wars 2 för lite drygt tre år sedan, men sade också att han inte skulle göra någon mer musik till Guild Wars 2 i framtiden. Nu är det därför Maclaine Diemer, Lena Chappelle, och Stan LePard som håller fanan uppe, och personligen tycker jag att musiken i Heart of Thorns är bättre än någonsin i Guild Wars som spelserie. Här är ett otroligt mäktigt smakprov:

Miljön! MMORPG har alltid haft en tendens att kännas väldigt vidöppna och glesa i sin miljö på grund av den stora världen och mängden spelare som förväntas renderas på en och samma gång. Heart of Thorns lyckas på något sätt få miljön att kännas mer detaljrik och atmosfärisk än många Singleplayer-spel, vilket jag ser som en otrolig prestation. Jag får ständigt intrycket av att utvecklarna har placerat ut allting med omsorg, och att man inte har tagit några genvägar.

Utöver detta har karaktärsutvecklingen dessutom blivit mycket mer givande, och samtliga klasser (Eller Professions som de kallas i Guild Wars 2) har alla fått varsinn "Elite Specialization", som är en sorts alternativ version av dess ursprung. Ranger har till exempel fått en Druid-version som är huvudsakligen inriktad på Support/Healing. Jag har inte hunnit spela så mycket än, så jag kan inte tala alltför ingående gällande hur karaktärsutvecklingen ter sig i praktiken ännu.

Heart of Thorns har även lagt in en mängd Quality of Life-förändingar som gör spelupplevelsen mycket mer behaglig och rolig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag tryckte in mina ögon ända in i bakhuvudet!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Vi satt i Mumble igår och diskuterade om FZ ens skulle nämna GW2.. overall är allt fantastiskt bra, det enda negativa är tredje zonen som är alldeles för svårnavigerad :@

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vi satt i Mumble igår och diskuterade om FZ ens skulle nämna GW2.. overall är allt fantastiskt bra, det enda negativa är tredje zonen som är alldeles för svårnavigerad :@

Kände samma sak när jag seglade, sjukt svårnavigerat


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Mest lallat omkring lite, körde lite med mitt guild (ruthless) igår men annars springer jag omkring som en halshuggen höna.

Medlem

Jag personligen tyckte inte om expansionen alls och refunda mitt köp.

Jag gillade inte tre levels på zonerna eller att dom inte guida en riktigt ordentligt i början. Men kul det är andra som tycker om det.

Medlem

Ska se om jag kan få tillbaks mitt konto nån gång, lösenordet är bortglömt och deras återställningsprocess var galet jobbig har jag för mig... Man behövde ange både cd-nyckel OCH namnet på en av sina karaktärer?!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

funderar på att skaffa detta vid ett senare skede, tappat suget totalt för gw2 av någon anledning :/

Medlem

mycket bra än så länge, är första intrycket.

Måste även hålla med om att det är en av de bästa musikprestationerna någonsin.

Medlem

Galet härligt med den nya combat kameran, härlig action känsla på den som typ Skyrim eller liknande.

Extremt mycket nytt att utforska, många nya utmanande NPC:er, härliga mini-games, etc etc

Medlem

Av det jag hunnit spela, så är jag supernöjd! Hoppas fredagspanelen pratar lite Guild Wars 2 i fredagspanelen nästa vecka *hint hint*.

Känns kul att man har så mycket nytt att utforska, och att det inte bara är ett gäng nya levels med tillhörande quests att ta sig an, och det är många väldigt vackra miljöer. Var lite tveksam till först hur varierande det nya kunde bli, men har så roligt i mitt utforskande. Och var väldigt skeptisk till mastery-systemet också, men tycker man fått bra kläm på det fort. Det är ett smart system när man nu mer får nytta av xp man samlar, så blir det motiverande att fortsätta utforska övriga världen, och gå tillbaka till de gamla world bossarna, och ha mer nytta av det nu. Level 80 känns alltså som en motiverande milstolpe nu. Och musiken är oerhört episk.

Kan förstå om man tycker expansionen känns förvirrande först, men tyckte bitarna föll på plats efter början på den tillhörande introduktions-storyn-tutorialen, men det är min upplevelse. Gw2 tillåter en väldigt bra att utforska fritt, och den friheten har jag verkligen fastnat för.

I överlag skulle jag beskriva HoT som en smart expansion.

Medlem

Finns det open world pvp än? det va det som gjorde att jag slutade, bara instanceras pvp eller WvWvW sög

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ska se om jag kan få tillbaks mitt konto nån gång, lösenordet är bortglömt och deras återställningsprocess var galet jobbig har jag för mig... Man behövde ange både cd-nyckel OCH namnet på en av sina karaktärer?!

Ja jag tyckte de var sämst, hur fan ska man komma ihåg vad ens karaktär hette om man inte har spelat spelet sedan 2 dagar efter det kom ut. Men såg det inte som en så stor förlust då spelet sög brutalt hårt efter man hade nått maxlvl.

Medlem
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Newklear:

Ska se om jag kan få tillbaks mitt konto nån gång, lösenordet är bortglömt och deras återställningsprocess var galet jobbig har jag för mig... Man behövde ange både cd-nyckel OCH namnet på en av sina karaktärer?!

Ja jag tyckte de var sämst, hur fan ska man komma ihåg vad ens karaktär hette om man inte har spelat spelet sedan 2 dagar efter det kom ut. Men såg det inte som en så stor förlust då spelet sög brutalt hårt efter man hade nått maxlvl.

Jag spelade väl lite mer än så, men ja det är helt knäppt... Kan inte komma på något annat spel som tvingar än att komma ihåg sina karaktärers namn, en CD-nyckel borde väl vara mer än tillräckligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Dunder:

Ska se om jag kan få tillbaks mitt konto nån gång, lösenordet är bortglömt och deras återställningsprocess var galet jobbig har jag för mig... Man behövde ange både cd-nyckel OCH namnet på en av sina karaktärer?!

Ja jag tyckte de var sämst, hur fan ska man komma ihåg vad ens karaktär hette om man inte har spelat spelet sedan 2 dagar efter det kom ut. Men såg det inte som en så stor förlust då spelet sög brutalt hårt efter man hade nått maxlvl.

Jag spelade väl lite mer än så, men ja det är helt knäppt... Kan inte komma på något annat spel som tvingar än att komma ihåg sina karaktärers namn, en CD-nyckel borde väl vara mer än tillräckligt.

Om du köpte spelet direkt från dem så kan du även ange sista fyra siffrorna på kortet du använde. De kräver 2 saker för att verifiera pga. den enorma mängden försök till kontostölder.

Sen ang. endgame och liknande föreslår jag att folk läser på lite på expansionssidan eller reddit. Det är 3 år sen release och det har patchats konstant + expansionen nu. Jag vet knappt vart jag ska börja med mina lvl80 karaktärer nu

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Newklear:

Ska se om jag kan få tillbaks mitt konto nån gång, lösenordet är bortglömt och deras återställningsprocess var galet jobbig har jag för mig... Man behövde ange både cd-nyckel OCH namnet på en av sina karaktärer?!

Ja jag tyckte de var sämst, hur fan ska man komma ihåg vad ens karaktär hette om man inte har spelat spelet sedan 2 dagar efter det kom ut. Men såg det inte som en så stor förlust då spelet sög brutalt hårt efter man hade nått maxlvl.

Jag spelade väl lite mer än så, men ja det är helt knäppt... Kan inte komma på något annat spel som tvingar än att komma ihåg sina karaktärers namn, en CD-nyckel borde väl vara mer än tillräckligt.

Om du köpte spelet direkt från dem så kan du även ange sista fyra siffrorna på kortet du använde. De kräver 2 saker för att verifiera pga. den enorma mängden försök till kontostölder.

Sen ang. endgame och liknande föreslår jag att folk läser på lite på expansionssidan eller reddit. Det är 3 år sen release och det har patchats konstant + expansionen nu. Jag vet knappt vart jag ska börja med mina lvl80 karaktärer nu

Nej det gjorde jag antagligen inte då jag har en box... Korkat system, det där.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kommer en recension FZ? Ni gav spelet 5 pott, + att många spelar det, borde få en redig recension om något

Inaktiv
Medlem

Oerhört nöjd så här långt. Råkat ut för en del buggar i storyn, men generellt tycker jag det hela är ovanligt buggfritt.

De flesta av de nya kartorna är otroliga och har haft det grymt kul i utforskandet. Masteries gör även att det blir värt att återvända senare när man kan ta sig till nya platser.

Svårighetsgraden har höjts ett par snäpp, men tycker att det är utmärkt. Vill man gå och lukta på blommorna kan man göra det på de ursprungliga kartorna, medans de nya verkligen känns som att man ger sig in i en brutal vildmark.

Enda potentiella problemet jag noterat är att det är svårt att få ihop välfungerande makrohantering av huvudeventen på kartan, men jag misstänker (hoppas) att det kommer att bli bättre senare.

Tycker det är rätt kul att så många gnäller över att det krävs en rejäl tidsinsats för att kunna göra en del saker (masteries/specializations). För någon månad sedan gällde ju gnället det motsatta; att det inte fanns något att göra när man nått lvl 80.

Medlem
Skrivet av talavis:

Oerhört nöjd så här långt. Råkat ut för en del buggar i storyn, men generellt tycker jag det hela är ovanligt buggfritt.

De flesta av de nya kartorna är otroliga och har haft det grymt kul i utforskandet. Masteries gör även att det blir värt att återvända senare när man kan ta sig till nya platser.

Svårighetsgraden har höjts ett par snäpp, men tycker att det är utmärkt. Vill man gå och lukta på blommorna kan man göra det på de ursprungliga kartorna, medans de nya verkligen känns som att man ger sig in i en brutal vildmark.

Enda potentiella problemet jag noterat är att det är svårt att få ihop välfungerande makrohantering av huvudeventen på kartan, men jag misstänker (hoppas) att det kommer att bli bättre senare.

Tycker det är rätt kul att så många gnäller över att det krävs en rejäl tidsinsats för att kunna göra en del saker (masteries/specializations). För någon månad sedan gällde ju gnället det motsatta; att det inte fanns något att göra när man nått lvl 80.

Tipsar om GW2 Community som kör macroeventen på EU servrarna, googla fram deras hemsida och teamspeak så är det bara att ansluta när de förbereder

1
Skriv svar