Är Day of the Tentacle: Remastered snyggare eller fulare än originalet?

Robot
Är Day of the Tentacle: Remastered snyggare eller fulare än originalet?
Medlem
Är Day of the Tentacle: Remastered snyggare eller fulare än originalet?

Tänkte först vadå remastered. Så mycket bra, enligt mig.

Medlem

Ser inte "dåligt" ut, men det påminner om ett filter ovanpå originalet.

Så länge de inte ändrar med rösterna, de var ju det bästa med spelet som jag minns det. 1993 det var tider det......

phi
Medlem
Medlem

Ser ju troget ut, fast det är snyggare med pixlarna så klart. Men men

Grymt spel, kan vara ett av dom bästa äventyrs/pusselna, hoppas verkligen musiken och rösterna är som i gamla.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag vill hellre spela Maniac Mansion. Imho var det roligare än uppföljaren

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag vill hellre spela Maniac Mansion. Imho var det roligare än uppföljaren

varsegod http://maniac-mansion-deluxe.en.uptodown.com/

Edit: bytte länk. Funkar bättre nu.

Medlem

Jag trodde först att bilderna var originalet, det är ungefär så jag minns spelet. Så tumme upp från mig.

Medlem

Jag kör Day of the tentacle med Scummvm som funkar finfint. Kan hittas på hemsidan http://scummvm.org/
Kör Sam and max med också <(^-^)>
Många äldre äventyrsspel som stöds


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Det ser jättetrevligt ut. Jag har dock aldrig spelat originalet. Nyversionen av Grim Fandango var riktigt bra, så detta blir säkert också kanon. Det blir ett givet köp!

Inaktiv

Jag ser den här artikeln väldigt motbjudande! Det är hur spelet är som räknas och inte hur spelet ser ut!

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Jag ser den här artikeln väldigt motbjudande! Det är hur spelet är som räknas och inte hur spelet ser ut!

Oj.. "Väldigt motbjudande".. Här sparar vi inte på krutet. Lättkränkt så det förslår. Läste du rubriken och överreagerade i brist på annat att göra?

Vill påstå att frågan som ställs är väldigt relevant, speciellt utifrån din åsikt: Dvs tydlig kommentar om att man kan välja old style eller "förbättrad" men att nytt utseende definitivt kan förstöra ett spel. Tillhör dom som tyckte Larry förstördes alltmer för varje ny version som kom och Zork förstördes ju helt med grafik, senaste webb-versionen gjorde mig direkt förbannad. Andra spel blir definitivt bättre just för att de ser bra ut OCH i övrigt också är bra. Samma sak med ljudet: Ett spel som låter bra och/eller har bra musik kan bli legendariskt. Doom-katjoffljudet eller just Larry-temat är ju helt episka, Monkey Island utan sin musik är inte Monkey island. Att säga något annat är ren kulturfascism!

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Jag ser den här artikeln väldigt motbjudande! Det är hur spelet är som räknas och inte hur spelet ser ut!

Nämen usch, tvi tvi va hemskt! Du måste verkligen må riktigt dåligt efter att du läst artikeln, jag lider verkligen INTE med dig


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Lite halv lustigt att jag aldrig spelade "DoT". Jag fick inte min första PC förrens 1996 och min gamla klena Amiga 500 kunde aldrig lira det.
När jag väl fick min PC hade jag glömt bort att DoT existerade..Tur att jag inte missade "Grim Fandango" två år senare!

Medlem

Jag har inte spelat Day of the Tentacle än, men "Remastered" passar nog mig bättre.

Medlem

Ge mig remastrad version av Zak McKraken så betalar jag gärna 500,- för det!

//LD

Medlem

Skulle nog säga att originalet är charmigare men remastern snyggare.

Inaktiv
Skrivet av ulrik.borg:
Skrivet av nhagyavi:

Jag ser den här artikeln väldigt motbjudande! Det är hur spelet är som räknas och inte hur spelet ser ut!

Oj.. "Väldigt motbjudande".. Här sparar vi inte på krutet. Lättkränkt så det förslår. Läste du rubriken och överreagerade i brist på annat att göra?

Vill påstå att frågan som ställs är väldigt relevant, speciellt utifrån din åsikt: Dvs tydlig kommentar om att man kan välja old style eller "förbättrad" men att nytt utseende definitivt kan förstöra ett spel. Tillhör dom som tyckte Larry förstördes alltmer för varje ny version som kom och Zork förstördes ju helt med grafik, senaste webb-versionen gjorde mig direkt förbannad. Andra spel blir definitivt bättre just för att de ser bra ut OCH i övrigt också är bra. Samma sak med ljudet: Ett spel som låter bra och/eller har bra musik kan bli legendariskt. Doom-katjoffljudet eller just Larry-temat är ju helt episka, Monkey Island utan sin musik är inte Monkey island. Att säga något annat är ren kulturfascism!

Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av nhagyavi:

Jag ser den här artikeln väldigt motbjudande! Det är hur spelet är som räknas och inte hur spelet ser ut!

Nämen usch, tvi tvi va hemskt! Du måste verkligen må riktigt dåligt efter att du läst artikeln, jag lider verkligen INTE med dig

FZ har blivit mer och mer utseendefixerade (gällande datorgrafik) på sistone, medan SweClockers är mer neutrala. Förhoppningsvis kommer inte SweClockers bli påverkad av FZs idiotiska "kom och titta"-knep, som tyvärr funkar, och endast det är motbjudande nog.

Nu försvinner jag härifrån, även om ingen bryr sig om det. "Vilken nolla", tänker ni säkerligen. Ja, varsågod. Jag bryr mig ärligt talat inte, för världen är skruvad nog som den är.

FZ och till er andra utseendefixerade personer: SKÄRPNING!!!

Adjö.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag vill hellre spela Maniac Mansion. Imho var det roligare än uppföljaren

Om jag inte missminner så kan du väl spela MM på en dator som finns i DotT?

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Jag ser den här artikeln väldigt motbjudande! Det är hur spelet är som räknas och inte hur spelet ser ut!

Hur fan ser man något motbjudande? Det enda sättet att tolka den meningen är att du är motbjudande och beskådar något.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Så jävla underbart spel, hoppas givetvis på att det ska vara som i remastered Monkey island 2 där man kunde byta mellan gamla och nya med ett musklick, var rätt charmigt.

Medlem

Bilderna ser väl ok ut, men mycket hänger på hur det kommer att se ut i rörelse. Det skulle inte vara så kul om det blir som i nyversionerna Monkey Island 1 & 2, där det såg ut som att Guybrush gled runt snarare än gick.

Så länge man kan växla mellan den nya och gamla versionen så är jag dock nöjd.

Medlem

Maniac Mansion & Zak McKraken skulle vara dag 1 köp för mig.

Medlem

Retronostalgiker i all ära, men jag föredrar aliasing


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Ser helt ok ut enligt mig Ska köpas

Medlem

cd.. cd.. c:\Dott\gudomligaspel\Dott.exe YEY jag kan knappt tro att det är sant, gamla Dott som var så jävla awsome när man var liten.

1
Skriv svar