Kan man göra så att en vpn eller dedicated server blir streamhost för twitch?

Medlem
Kan man göra så att en vpn eller dedicated server blir streamhost för twitch?

Hejsan. Jag undrar om det finns möjlighet att låta en dedicated server eller vpn hosta ens stream på twitch? Då tänker jag att den tar han om all internet trafik och så kopplar man upp sin dator mot den så att man syns i cam och när man spelar på sin egna dator.

Medlem
Skrivet av Zippiex:

Hejsan. Jag undrar om det finns möjlighet att låta en dedicated server eller vpn hosta ens stream på twitch? Då tänker jag att den tar han om all internet trafik och så kopplar man upp sin dator mot den så att man syns i cam och när man spelar på sin egna dator.

För det första, vad du beskriver är redan vad Twitch gör. Att skicka streamen via en Proxy till Twitch kommer inte att göra någon skillnad vad det gäller prestanda. Din dator måste ändå lokalt streama materialet till Proxyn. Om den gör det till din egen Proxy eller till Twitch direkt har alltså ingen som helst betydelse.

Du får nog beskriva lite vad det är du tänkte åstadkomma med din ide.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Den enda fördelen du får igenom att skicka trafiken igenom en proxy är att ditt IP-nummer kommer att bli dolt.

Så du kommer inte att tjäna så mycket på det. Sedan så har du problemet att om man vill hitta en tillräckligt bra VPN så får du antagligen köpa en själv eller hyra en. De som är gratis eller billiga kommer nog inte att räcka.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Zippiex:

Hejsan. Jag undrar om det finns möjlighet att låta en dedicated server eller vpn hosta ens stream på twitch? Då tänker jag att den tar han om all internet trafik och så kopplar man upp sin dator mot den så att man syns i cam och när man spelar på sin egna dator.

För det första, vad du beskriver är redan vad Twitch gör. Att skicka streamen via en Proxy till Twitch kommer inte att göra någon skillnad vad det gäller prestanda. Din dator måste ändå lokalt streama materialet till Proxyn. Om den gör det till din egen Proxy eller till Twitch direkt har alltså ingen som helst betydelse.

Du får nog beskriva lite vad det är du tänkte åstadkomma med din ide.

Jag är inte så bra på twitch försöker hjälpa en person som streamar. I alla fall så är frågan kan man hosta en stream från en dedicated server eller vpn så att inte speldatorn man spelar från tar hand om all internet trafik? Speldatorn kan man väl koppla upp på något sätt mot dedicated alltså koppla camen och själv spelet så det syns?

Tänk dig att du hostar en hemsida på en dedicated fast det är en stream istället.

Medlem

Det jag tror du är ute efter är snarare så att du vill att en dedikerad dator tar hand om arbetet med streamen. Det du behöver då är ett Capture card till den dedikerade datorn. Den dedikerade datorn kommer då ta hand om allt arbete med streamen medans speldatorn är fri att jobba med bara spelet. Tror de flesta streamers använder Avermedia kort ta och kolla på prisjakt de har lite olika kort i olika prisklasser.

1
Skriv svar