Studio försöker återuppliva Star Wars-spel med gerillametoder

Robot
Studio försöker återuppliva Star Wars-spel med gerillametoder

Darth Maul-fokuserat spel skrotades av Lucasarts men utvecklarna har inte gett upp.

#disney, #lucasfilms, #lucasarts, #red-fly-studios, #electronic-arts, #star-wars-battlefront


Medlem
Studio försöker återuppliva Star Wars-spel med gerillametoder

Ingen källa? Ja om dom lyckas kommer jag få en hjärtinfarkt, även om EA skulle vika sig (yeah right), så är nog chansen att Disney kommer ge sig ännu mindre. Star Wars vila i frid <3

Medlem

De får nog fixa till animationerna lite grann först. Det ser ut som om herr Maul har gjort på sig när han går^^

Medlem

Såg ändå rätt intressant ut. För att vara taget från utvecklingsstadiet såg det riktigt bra ut!

En av de bästa scenerna i episode 1 är ju trots allt när Maul fäller ut sin ljuslans och tar sig an två jedi själv.

Och scenen när kraftskölden separerar QuiGon och Maul.
QuiGon sätter sig ner och mediterar, Maul går fram och tillbaka frustrerat och rastlöst.

Aaahh starwars.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Låt oss hoppas att någon återupplivar 1313 när de ändå håller på

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

De får nog fixa till animationerna lite grann först. Det ser ut som om herr Maul har gjort på sig när han går^^

Det är ju en "dark side force walk"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Smoo87:

Ingen källa? Ja om dom lyckas kommer jag få en hjärtinfarkt, även om EA skulle vika sig (yeah right), så är nog chansen att Disney kommer ge sig ännu mindre. Star Wars vila i frid &lt;3

Ah, missade deras Reddit-länk.


signatur
Medlem
Skrivet av Soulless:

Såg ändå rätt intressant ut. För att vara taget från utvecklingsstadiet såg det riktigt bra ut!

En av de bästa scenerna i episode 1 är ju trots allt när Maul fäller ut sin ljuslans och tar sig an två jedi själv.

Och scenen när kraftskölden separerar QuiGon och Maul.
QuiGon sätter sig ner och mediterar, Maul går fram och tillbaka frustrerat och rastlöst.

Aaahh starwars.

såg det häromdagen. Fattar inte varför Obi-wan inte bara springer snabbt igenom när fältet öppnas igen. Precis så snabbt som både han och Qui-gon gör i början när de behöver springa ifrån ett par Droideka droider.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Star wars nörd som jag är så skulle jag köpa detta dag ett!
Påminner mycket om The force unleashed, vilket jag gillade skarpt

Medlem

Först läggs 1313 ner och nu det här


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Smoo87:

Ingen källa? Ja om dom lyckas kommer jag få en hjärtinfarkt, även om EA skulle vika sig (yeah right), så är nog chansen att Disney kommer ge sig ännu mindre. Star Wars vila i frid &lt;3

Ah, missade deras Reddit-länk.

Tack

"The Force Unleashed III" (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lovande projekt som det här och Star Wars 1313 kasseras på löpande band, men Kinect Star Wars fick tamejfan all finansiering som behövdes.

It's a sad state of affairs.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skrivet av Pjotor:

Lovande projekt som det här och Star Wars 1313 kasseras på löpande band, men Kinect Star Wars fick tamejfan all finansiering som behövdes.

It&#039;s a sad state of affairs.

Japp. För jefligt helt enkelt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av walter_iego:

"The Force Unleashed III" (?)

The Force Unleashedier?


signatur
Medlem

TH3 FORC3 UNL3ASH3D


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"The Force Unleashed III" (?)

Vad jag tänkte, i stort sett ett The Force Unleashed, fast med Darth Maul i huvudrollen istället.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Kan vi inte få glömma Darth Maul m.fl.?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Soulless:

Såg ändå rätt intressant ut. För att vara taget från utvecklingsstadiet såg det riktigt bra ut!

En av de bästa scenerna i episode 1 är ju trots allt när Maul fäller ut sin ljuslans och tar sig an två jedi själv.

Och scenen när kraftskölden separerar QuiGon och Maul.
QuiGon sätter sig ner och mediterar, Maul går fram och tillbaka frustrerat och rastlöst.

Aaahh starwars.

såg det häromdagen. Fattar inte varför Obi-wan inte bara springer snabbt igenom när fältet öppnas igen. Precis så snabbt som både han och Qui-gon gör i början när de behöver springa ifrån ett par Droideka droider.

För den filmen är IQ befriad på nästan alla fronter. Sök efter RedLetterMedias 7-delars recension för ett gott skratt.

Medlem
Skrivet av Preed:

Kan vi inte få glömma Darth Maul m.fl.?

Vad sägs om ett "The Sims" där du bygger en Gungan koloni under vattnet?

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Preed:

Kan vi inte få glömma Darth Maul m.fl.?

Vad sägs om ett "The Sims" där du bygger en Gungan koloni under vattnet?

... Bästa idén jag någonsin hört! I need this in my life!

... I och för sig så finns det ett liknande spel... inte riktigt samma sak men liknande vid namn Star Wars The Gungan Frontier.

Medlem

Verkade ha många likheter med The Force Unleashed i hur "kraften" hanterades. Kan tycka att den automatiserade mekaniken känns mindre intressant än hur det löstes i Jedi Knight 2/Jedi Academy, men det såg ju verkligen inte dåligt ut.

Gnällkuk

35 sekunders ihopklipp med gameplay, visst det ser jävligt ballt ut men å andra sidan såg trailersna med ihopklippt gameplay från SW The Force Unleashed minst lika balla ut, dock inte i 480p filmat med någon handkamera.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar