Sony lämnar Playstation Vita åt sitt öde

Robot
Sony lämnar Playstation Vita åt sitt öde

Och ödet vilar i indieutvecklarnas händer.

#sony, #minecraft


Medlem
Sony lämnar Playstation Vita åt sitt öde

Hur går det för 3DS?

Medlem
Skrivet av Eight08:

Hur går det för 3DS?

Bra tror jag, de släppte ju nyligen en ny version, känns inte som något man gör om spelen säljer dåligt.

Medlem

har väl ändå inte gillat några av spelen sony släppt till den.. oftast slutar det med retro och indie när jag håller på med min VITA


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Föga förvånande med tanke på hur lite uppmärksamhet Sony har gett sin bärbara spelenhet sedan dag ett. Jag överväger att gå över till Nintendo nästa gång jag köper en handhållen konsol.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Smarphones har tagit över bärbara konsoler och det inser både Sony och Nintendo nu. Sony kommer helt sluta med bärbara konsoler och nintendo ser ut att bygga in sin senaste bärbara med självaste konsolen och släppa spel till smartphones.

Medlem

3ds en har ju sålt väldigt bra endå. Äger bara en Vita men det är vad jag har hört. Det finns föresten inte mer en ca 5 ps3 spel man kan köra på den väll? Och bilden är också fel Youtube appen funkar inte längre. Annars så tycker jag att Vitan kommer att hålla många år till för min del.

Inaktiv

Det är tråkigt så klart men å andra sidan har ju inte Sony släppt något till Vitan sedan Tearaway och konsolen har dödsförklarats vid en handfull tillfällen vid det här laget men likt förbaskat är den kvar. Det förekommer för övrigt visst "större" releaser till spelet, senast Resident Evil Revelations 2 men även One Piece Pirate Warriors 3 och en massa andra japanska spel som verkligen inte är några enklare indie-produktioner. Det kanske inte gör oss västerlänningar gladare men att döma ut Vitan är bara fånigt. Den är inte död, inte på ett bra tag...

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Och bilden är också fel Youtube appen funkar inte längre. Annars så tycker jag att Vitan kommer att hålla många år till för min del.

Tror inte Tomas ligger i någon hörn och gråter för att youtube inte funkar på Vitan och han råkat välja en bild på en PS Vita från den tiden det funkade.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Körde wasteland 2 på vitan via remoteplay igår. Fungerade kanon, samt soft att sitta i köket med morgonkaffe och bygga ett party eller något sådant. Grym funktion.

Inaktiv

Med tanke på Sonys återkommande reor så finns det nästan alltid något nytt att spela på Vitan för en spottstyver, klarade nyss Nidhogg och kör nu The Bridge. Bägge är perfekta på Vitan f ö...

Medlem

Ja det tror inte jag heller. Men folk kan köpa den pågrund av den här nyheten det var dom jag ville uppmärksamma. Jag bryr mej mycket lite av vad Tomas gör och inte gör.

Medlem

Ultimate Marvel vs Capcom 3 finns ju på VITA och det är ju ett kompetent spel som passar enheten.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Kör mycket ps1 klassiker på min vita. Kalas bra på bussen eller flyget!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ja det tror inte jag heller. Men folk kan köpa den pågrund av den här nyheten det var dom jag ville uppmärksamma. Jag bryr mej mycket lite av vad Tomas gör och inte gör.

Någon skulle alltså köpa VITA för att Sony slutar tillverka spel? För det är vad nyheten skriver om.

1
Skriv svar